بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
در گفتگو با مسئول امور سهام شرکت مشخص شد:

تحقق دو اتفاق خوب در فولاد آلیاژی یزد

با توجه به وجود امکانات و زیر ساخت های لازم برای خطوط تولیدی جدید ، این احتمال در شرکت وجود دارد که طرح های توسعه ای جدیدی نیز داشته باشیم که این طرح ها در راستای صنعت فولاد بوده و بخشی نیز در زمینه قطعه سازی خواهد بود.
کد خبر : ۴۶۰۸۶

شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد یکی از شرکت های پذیرفته شده در فرابورس است که در اولین پیش بینی درآمد سال مالی 90 ، سود هر سهم خود را با 24 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال گذشته مبلغ 230 ريال اعلام کرده است .

نماد این شرکت از روز معاملاتی 90.01.17 به دلیل ارایه اطلاعات با اهمیت متوقف شده است .

سید محمد علی خبیری ، مسئول امور سهام "فولای" در خصوص علت توقف نماد این شرکت به خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت : این توقف نماد به دلیل شفاف سازی در پیش بینی بودجه سال گذشته و نیز اصلاحیه بودجه سال جاری شرکت صورت گرفته است . چرا که با توجه به تحقق پیش بینی های شرکت در میزان فروش و با افزایش نرخ محصولات در سال 89 ، سود شرکت که پیش از این 185 ريال اعلام شده بود ، با بیش از 15 درصد تعدیل مثبت همراه خواهد بود و به نظر می رسد سود هر سهم نیز با رقمی بالای 220ريال برای پایان سال مالی منتهی به 89.12.29 محقق شود .

افزون بر این ، در پیش بینی سود سال مالی 90 شرکت نیز از محل افزایش در میزان تولیدات و به تبع آن افزایش در میزان فروش شرکت تعدیل مثبت خواهیم داشت .

وی با اشاره به دریافت خطوط اعتباری از بانک های نیمه دولتی و دریافت تسهیلات کم بهره از تصمیم مسئولان شرکت مبنی بر کاهش هزینه های مالی سخن گفت و بیان داشت : نظر به اینکه "فولای" جزء شرکت های تولیدی است ، توانسته ایم با اخذ تسهیلات کم بهره از بانک صنعت و معدن به سمت کاهش هزینه های مالی قدم برداریم .

مسئول امور سهام "فولای" با بیان اینکه احتمال اجرای طرح های توسعه ای جدید در شرکت وجود دارد ، تأکید کرد : با توجه به وجود امکانات و زیر ساخت های لازم برای خطوط تولیدی جدید ، این احتمال در شرکت وجود دارد که طرح های توسعه ای جدیدی نیز داشته باشیم که این طرح ها در راستای صنعت فولاد بوده و بخشی نیز در زمینه قطعه سازی خواهد بود.

همچنین زیر ساخت های لازم برای راه اندازی خط تولید تجهیزات سیلندر خودروهای دوگانه سوز وجود دارد و اگر امکانات مورد نیاز آن فراهم شود ، در سودآوری شرکت موثر خواهد بود .

وی در ادامه افزود : در خصوص راه اندازی خط تولید تجهیزات سیلندر خودروهای دوگانه سوز در حال جمع آوری اطلاعات تکمیلی هستیم و اگر گزارش های شرکت توجیه پیدا کند و تأیید شود ، بحث افزایش سرمایه به میان می آید که باید مجوز آن صادر شود .

البته در خصوص این طرح ها باید گفت که زمین و سوله مورد نیاز آن فراهم است و در صورت تصویب طرح و دریافت مجوز افزایش سرمایه مورد نیاز ، دستگاهها و تجهیزات آن را در سال جاری خریداری خواهیم کرد که این خطوط در سال های آتی به ظرفیت کامل خود خواهند رسید .

وی در خاتمه با توجه به تعدیل مثبت سود سال مالی 90 شرکت و با انتظار افزایش نرخ محصولات شرکت های فولادی چشم انداز این گروه و به ویژه "فولای" را در سال جاری روشن ارزیابی کرد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر