بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : ۴۶۲۷۶

فارس: چهارمين خودروي ملي با نام دنا كه قرار است، تا ساعتي ديگر با حضور وزير صنايع رونمايي شود، در دو رنج 14 تا 18 ميليون تومان براي نوع ELX و 18 تا 25 ميليون تومان براي نوع LX قيمت‌گذاري شد.

دنا بر روي پلت فرم سمند و در كلاس ابعادي D و در گونه LX و ELX توليد خواهد شد.

نوع LX دنا با مشخصات پايه و در گروه خودروهاي با رنج قيمتي 18 تا 25 ميليون تومان و نوع ELX اين خودرو به عنوان يك محصول لوكس در گروه خودروهاي با رنج قيمتي 14 تا 18 ميليون تومان توليد و به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته مصلح معاون مركز تحقيقات ايران خودرو، دنا به‌تدريج جايگزين سمند خواهد شد و به اين ترتيب براي صادرات 10 هزار دستگاه از اين خودرو در بازارهاي جهاني برنامه‌ريزي صورت گرفته است.

وي طول عمر دنا را 7 سال عنوان كرد و گفت: در اين خودرو طراحي جديد بدنه، تزئينات داخلي و خارجي و ارتقاي سيستم‌هاي پلت‌فرمي مدنظر بوده است.

مصلح با بيان اينكه توليد آزمايشي دنا از آذر امسال آغاز خواهد شد افزود: توليد تجاري اين محصول از اسفندماه 90 شروع مي‌شود.

وي با بيان اينكه دنا استانداردهاي 55 گانه توليد خودرو را كسب مي‌كند اظهار داشت: اين خودرو در زمان 11.9 ثانيه شتاب صفر تا 100 را طي مي‌كند و در زمان 18.41 ثانيه قادر به طي مسافت 400 متري است.
معاون مركز تحقيقات ايران خودرو مصرف سوخت سيكل تركيبي دنا را در 100 كيلومتر 7.4 ليتر اعلام كرد و گفت: اين خودرو قابليت كسب كردن استاندارد آلايندگي يورو 4 را داراست.
به گفته وي، دنا با گيربكس دستي عرضه خواهد شد و در حال حاضر برنامه‌ريزي براي توسعه اين محصول با گيربكس اتوماتيك نيز در حال انجام است.
مصلح تصريح كرد: دنا از نظر قواي محركه در 4 نوع توليد مي‌شود كه شامل LX با موتور EF7 بنزيني، ELX با موتور EF7 بنزيني، ELX با موتور توربوشارژ و LX با موتور EF7 گاز سوز است.
"دنا " به عنوان چهارمين خودروي ملي كشور بعد از سمند، تيبا و رانا توسط مهندسان ايراني و بدون مشاركت خارجي ها طراحي شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر