بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر : ۴۶۷۲۲
به گزارش سنا، يحيي آل اسحاق ايجاد اعتماد و اطمينان، زمينه سازي براي تامين مالي پروژه هاي بخش خصوصي در بورس و ارايه تسهيلاتي مانند معافيت هاي مالياتي را عوامل مهم براي حضور بخش خصوصي درسهام بازار دانست و درخصوص جايگاه بازار سرمايه از نقطه نظر بخش خصوصي گفت: درتمام اقتصادهاي جهان، بورس و بازارسرمايه ركن اساسي از اركان اقتصاد كشورها هستند. 
وي افزود: بورس مي تواند نقش قابل توجهي را در توسعه اقتصادي كشور در زمينه توليد و صنعت داشته باشد، اما قدم اول در چنين رويدادي آن است كه اين نهاد رابطه هماهنگ و همگني با ساير فعاليت ها در بخش هاي مختلف اقتصاد داشته باشد.درحال حاضر سياست هاي پولي و مالي، سياست هاي توليدي، وضعيت نقدينگي و ساماندهي جامعه با بورس در ارتباط است. 
به گفته وي، بورس يكي از حلقه هاي اقتصادي است كه در حوزه هاي مختلف اين بخش نقش اساسي و كليدي ايفا مي كند. 
رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران با اشاره به اينكه جهت گيري، مديريت ، اداره و سمت و سو دادن به اين بازار بايد با دقت بالايي صورت گيرد، تصريح كرد: نوع نگاه كوتاه مدت به بورس و عدم توجه به آن با زيان هاي بسياري روبروست لذا چون اين بازار نقش كليدي در اقتصاد كشور دارد بايد هماهنگ با ساير بخش ها عمل كند. 
به گفته آْل اسحاق ايجاد فضايي امن و قابل اطمينان و به دور از رانت و انحصار، مشوق خوبي براي حضور بخش خصوصي در بازار سرمايه است كه خوشبختانه در بازار سرمايه چنين فضايي وجود دارد. 
وي تصريح كرد: بورس بايد به گونه اي عمل كند كه به عنوان يك ابزار كارگشا در زمينه تامين مالي و نقدينگي مورد نياز بخش خصوصي مدنظر شركت ها قرار گيرد. به اين ترتيب بي شك بخش خصوصي خود براي حضور در اين بازار پيش قدم مي شود. هم اكنون بخش خصوصي از ظرفيت بالقوه اي براي حضور در بازار سرمايه برخوردار است كه در صورت مهيا شدن شرايط لازم، راه براي حضور آنان در بورس هموار مي شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر