بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر : ۴۶۷۲۴
به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس،نخستين مجمع شركت 206 ميليارد توماني همراه اول در حالي صبح امروز برگزار و با تصويب توزيع سود500توماني به ازاي هر سهم از 580 تومان سود محقق شده سال مالي قبل و توزيع آن از فردا تا حداكثر 15 روز بين سهامداران حقيقي و حقوقي به پايان رسيد كه وحيد صدوقي مديرعامل اين شركت با اعلام اقدامات انجام شده در سال گذشته، برنامه‌هاي آينده بزرگترين اپراتور در خاورميانه را تشريح كرد. 
اين در حالي است كه در اين مجمع سازمان حسابرسي به عنوان بازرس و حسابرس قانوني انتخاب و مقرر شد ضمن تعيين پاداش 330 ميليون توماني به هيات مديره (1.10 ريال به ازاي هر سهم) حق حضور اعضاي هيات مديره هم ماهانه 300 هزار تومان بطور خالص پرداخت شود. 

* عملكرد مالي شركت در سال گذشته 

وي با بيان اينكه شركت همراه اول در سال گذشته و طبق صورتهاي مالي مورد بررسي سازمان مديريت صنعتي حائز رتبه اول سودآوري، بازده ارزش ويژه و برترين شركت گروه ICT در كشور شده اظهار داشت: در حالي سال گذشته به ازاي هر كارمند همراه اول 4.7 ميليارد تومان درآمد به دست آمده كه طبق عملكرد مالي، اين شركت 28 آذر سال گذشته با عرضه 5.5 درصد از سهام به قيمت هر سهم 4 هزار و 375 تومان به جمع شركتهاي فرابورس پيوست كه در پايان سال گذشته بهاي هر سهم به 4 هزار و 900 تومان رسيد. 
وي در رابطه با اقدامات بهبود عملكرد مالي شركت در سال گذشته هم توضيح داد: اجراي طرح‌هاي انگيزشي با هدف افزايش وفاداري مشتركين، افزايش وصول مطالبات معوقه، افزايش درآمد و تعداد مشتركين از محل دايري مجدد و ترغيب و تشويق مشتركين به پرداخت غيرحضوري انجام شده است. 
به گفته وي درآمد همراه اول هم در سال گذشته با افزايش 18 درصدي از 3 به 4.3 هزار ميليارد تومان بالغ شده و سود خالص هم در مقايسه با سال 88 با 17 درصد رشد هزار و 197 ميليارد تومان رسيده است. همچنين دو نسبت جاري و آني هم از 2 به 3.2 بالغ شده است. 
مديرعامل شركت همراه اول با اشاره به رشد پيش‌بيني سود هر سهم در سال مالي گذشته، خاطرنشان كرد: پيش‌بيني سود 495 توماني هر سهم در سال 88 با 17 درصد رشد به 580 تومان رسيد كه اين مبلغ هم در سال گذشته محقق شد. 
صدوقي در رابطه با هزينه‌هاي مربوط به رگولاتوري همراه اول هم توضيح داد: به دليل اجرايي شدن هزينه پرداخت پروانه در اولين سال آن، اين مقوله از 500 ميليارد تومان به بيش از هزار و 33 ميليارد تومان و با رشد 80 درصدي مواجه شد اما در سال‌هاي بعدي رشد هزينه پروانه در حد درآمد شركت خواهد بود. 
به گفته وي شناور شدن سهام آزاد 9.66 درصدي، اجراي طرح توسعه مديران حرفه‌اي، افزايش اثربخشي و بهره‌وري شركت در بخش‌هاي منابع انساني، بازاريابي و امور مشتركين، مالي و فناوري اطلاعات شبكه، تاسيس شركت سرمايه‌گذاري نور دنا در اسفند با هدف مديريت منابع مالي در بورس، سرمايه‌گذاري در شركت مبين‌نت (بزرگترين ارائه دهنده خدمات وايمكس در 31 استان كشور) و همچنين تاسيس شركت پرداخت اول كيش هم از ساير اقدامات ويژه هيئت مديره همراه اول در سال گذشته بود. 

* برنامه‌هاي توسعه‌اي سال 90 

اين مقام مسئول در رابطه با برنامه‌هاي توسعه‌اي همراه اول در سال جاري هم اظهار داشت: اجراي كامل فاز 4 توسعه، پروژه تدوين طرح‌گذاري نسل آتي، پروژه بهره‌برداري از سايت BTS متحرك به منظور جذب ترافيك‌هاي شناور، طراحي مجدد بهينه‌سازي و شبكه انتقال راديويي تهران، جذب 10 ميليون مشترك جديد، ارتقاي خدمات مشتريان و توسعه كسب و كار خدمات ارزش افزوده از جمله برنامه‌هاي اين شركت براي سال جاري خواهد بود. 
صدوقي در رابطه با موضوع اعمال يا عدم اعمال افزايش سرمايه همراه اول هم توضيح داد: با توجه به در اختيار قرار گرفتن 4 هزار ميليارد تومان ودايع فعلا برنامه‌اي براي افزايش سرمايه نداريم و در صورت نياز تصميم مقتضي اتخاذ خواهد شد. همچنين موضوع حساب بانكي موسوم به جيرنك هم در حال پيگيري و بررسي از سوي بانك مركزي است. 
وي در خاتمه گفت: طبق پيش‌بيني‌هاي موسسات بين‌المللي در سال 19 درصد درآمدهاي همراه اول رشد خواهد كرد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر