بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری پویا از برنامه های سال جاری سخن گفت :

حضور گروه بانکی و واسطه گری های مالی در لیست انتخابی

صندوق سرمایه گذاری پویا در سال گذشته توانست با 93.1 درصد بازدهی در بین صندوق های سرمایه گذاری در جایگاه سوم قرار گیرد .
کد خبر : ۴۷۰۱۱
صندوق سرمایه گذاری پویا در سال گذشته توانست با 93.1 درصد بازدهی در بین صندوق های سرمایه گذاری در جایگاه سوم قرار گیرد .

ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری این صندوق ، که شرکت کارگزاری نهایت نگر مدیریت آن را بر عهده دارد ، در حال حاضر در حدود 4 میلیون ريال است .

سلامتی ، مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری پویا ، در خصوص نحوه عملکرد این صندوق و استراتژی های مدیران آن در کسب این میزان بازدهی در سال 89 به خبرنگار بورس نیوز گفت : بازدهی بالایی که صندوق سرمایه گذاری پویا در سال گذشته داشته ، به این دلیل بوده است که همواره با شرایط بازار حرکت کرده و سعی داشته با شناسایی نقاط قوت بازار ، پرتفوی سهام مطمئنی را در اختیار بگیرد و همین امر موجب شد که در سال گذشته بازدهی مناسبی داشته باشیم .

به گفته وی در حدود 5 درصد از دارایی های صندوق همواره نقد بوده و با نگهداری این میزان نقدینگی به صورت اوراق مشارکت ، مابقی دارایی های صندوق برای در اختیار گرفتن سهام شرکت ها مصرف می شود .

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری پویا در ادامه افزود : اعتقاد بنده بر این است که صندوق ها باید حدود 10 درصد از دارایی های خود را به صورت نقد نگه دارند .

وی با بیان اینکه آینده صندوق های سرمایه گذاری جدا از آینده بازار نیست ، اقبال به سمت صندوق ها را مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت : آمار رشد و بازدهی قابل قبول صندوق ها و نیز افزایش تعداد صندوق های جدید راه اندازی شده توسط کارگزاری های بزرگ که حتی بالاتر از شاخص کل بازدهی دارند ، نشان از استقبال چشمگیر سرمایه داران به این بخش از بازار سرمایه را دارد .

وی ارزیابی خود را از آینده صندوقها اینچنین عنوان کرد : در صورتی که شرایط بازار پایدار باشد ، صندوق ها می توانند بازدهی مناسبتری داشته باشند و سود چشمگیرتری را به سهامداران جزء دهند و سرمایه گذاری در صندوق ها در شرایط ثبات بازار از تک سهم بودن برای سهامدار خرد بهتر است ، چرا که صندوق ها ریسک کنترل شده و بازدهی قابل قبولی دارند .

در صندوق سرمایه گذاری پویا نیز همواره در تلاشیم از فرصت های موجود در بازار استفاده کرده و بازدهی بالاتر از بازدهی شاخص را کسب کنیم .

سلامتی در خصوص برنامه های سال جاری این صندوق در انتخاب پرتفوی سهام گفت : در نظر داریم در سال جاری صنایعی که پی بر ای بالایی نداشته و نقد شوندگی مناسبی دارند را برای صندوق سرمایه گذاری پویا در اختیار بگیریم . البته صندوق پویا همواره ترکیبی از سهام ریسکی و مطمئن را در پرتفوی خود قرار می دهد که میزان بازدهی سهم ها نیز در انتخاب آنها اهمیت دارد .

وی در خاتمه سخنان خود صنایع مدنظر صندوق را گروه بانکی و نیز گروه واسطه گری های مالی از جمله شرکت های سرمایه گذاری که در سال قبل رشد خود را نکرده و پرتفوی مناسبی برای خود برگزیده اند ، برشمرد و افزود : به نظر می رسد قیمت های سهام برخی از شرکت های سرمایه گذاری با توجه به پرتفوی انتخابی در سال جاری می تواند به NAV   آنها برسد. در نتیجه این گروه نیز جزو لیست انتخابی صندوق در سال جاری قرار دارد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر