بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر : ۴۷۲۱۹

کیهان در گزارشی به برخی از تخلفات حلقه حامیان احمدی‌نژاد پرداخت. 

در بخشی از این گزارش آمده است:

*فعالیت گسترده و مشکوک چهار گروه «فرقه های رمالی، عرفانی، رسانه‌ای و رانت‌خوار» در حاشیه جریان انحرافی متصل به مسئولین ارشد دولت باعث ایجاد گمانه‌ها و اظهارنظرهایی شده است.

*این سه جریان که به موازات هم نقش زیادی در حذف نیروهای انقلابی، درگیری بین قوا و رواج عقاید انحرافی و شبه‌ناک داشته توانسته است با رانت دولتی برخی از مناصب حکومتی را به نفع خود مصادره کند.

*چندی پیش نیروهای اطلاعاتی نسبت به مراودات یک جریان خاص انحرافی در دولت با برخی از رمالان و جن‌گیرها مطلع می‌شوند و یکی از این افراد به نام «عباس.غ» را دستگیر می‌نمایند. وی ضمن اعتراف ارتباط با برخی از مسئولین دولتی که مسئولیت جریان انحرافی را برعهده دارند به برخی از فعالیت‌های خود برای این جریان پرده برمی‌دارد. در همین حال این جریان انحرافی با فشار به مسئولین این نهاد امنیتی و معرفی او به عنوان کسانی که مانع از فعالیت دولت در عرصه‌های مختلف می‌شود! و از رئیس‌جمهور می‌خواهند که شخصا مسأله را پیگیری و خواهان آزادی عباس.غ شوند. اما این نهاد امنیتی بدون توجه به فشارها و بدگویی‌های سیاسی عملیات شناسایی اعضای شبکه جریان انحرافی و مرتبطین با آنها را آغاز کرده است و کلیه فعالیت‌های آشکار و پنهان این جریان را تحت رصد قرار می‌دهد.

*نگاهی به برخی اظهارات چهره‌های جریان انحرافی نشانگر غوطه‌ور بودن آنها در یک فرقه خاص است. در این زمینه یکی از چهره‌های برجسته این جریان در برخی از مناسبات سیاسی از توان شیطانی و غیرشرعی این افراد استفاده کرده و برنامه‌ها، تصمیمات و راهبردهای اساسی خود را براساس توصیه‌های غیرشرعی آنان تنظیم می‌کردند.

* همچنین گروهی که تحت عناوین دروغین عرفان و نزدیکی به امام زمان(عج) تحت حمایت جریان انحرافی بودند شناسایی و دستگیر شدند. یکی از سرکردگان این جریان انحرافی «علی. ی» است که دارای ارتباطات پنهان فامیلی، قومی و رانت جویانه با برخی از مسئولین جریان انحرافی است، این فرد که به عنوان ایدئولوگ این فرقه فعال بوده انتصاب اخیر یکی از افراد در پست‌های دولتی را زمینه‌ساز تشکیل دولت انتظار ارزیابی کرده است.

* این جریان انحرافی همچنین از یک پشتوانه رسانه‌ای قدرتمند که به شخص اول این جریان متصل بوده است بهره‌مند است. این جریان رسانه‌ای با عضوگیری و شناسایی نیروهای توانمند در عرصه اطلاع‌رسانی اقدام به ارسال اخبار و اطلاعات با تکنیک‌های متعدد رسانه‌ای کرده‌اند. تیم رسانه‌ای آقای «میم» به گونه‌ای است که حتی فعالیت سایت‌های مختلف علیه «میم» را نیز مغتنم شمرده و به نفع وی ارزیابی می‌نمایند و معتقد هستند که این مسائل منجر به افزایش محبوبیت وی می‌شود و انجام این اقدامات تخریبی و یا پخش مطالبی مبنی بر شرکت وی در مجالس و جلسات غیرمتعارف باعث ایجاد محبوبیت وی نزد گروه‌ها و اقشار مختلف اجتماع خواهد گردید.

* چهارمین گروهی که درجریان انحراف فعالیت می‌کند؛ رانت‌خواری یا فعالیت‌های اقتصادی غیر‌قانونی است، فعالیت‌های مفسدانه این گروه اگرچه از مدت‌ها قبل در دستور کار قوه قضائیه بوده است اما فشارها و اعلام نفوذها مانع از اعمال مجازات و یا رسانه‌ای شدن آن شده است. علاوه بر موارد فوق سایت «الف» وابسته به احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به افشای «رانت‌خواری بزرگ در شرکت خصوصی متصل به حلقه قدرت- ثروت» پرداخت و نوشت: شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا با سرمایه 20 میلیارد تومان به ثبت رسیده و تأسیس شده است، ظرف مدت کوتاهی توانسته 6 شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند. یکی از شرکت‌های مولود سمگا، بانک جدیدالتأسیس «گردشگری» است که در بدو تولد، سرمایه آن از 200 میلیارد به 600 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

*اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی جزو اولین سهامداران شرکت سمگا بوده‌اند و مدیرعامل این شرکت، مهدی جهانگیری، معاون سابق مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. جهانگیری همان کسی است که در سال 87 پس از ماجرای مشهور حمل قرآن با موسیقی و دف، تحت فشار علما و اقشار متدین ناچار به استعفا شد. جهانگیری پس از استعفا از معاونت سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی، شرکت خصوصی سمگا را تأسیس کرد و با حمایت ویژه دولت، همکاری مالی حداقل 10 بانک، مؤسسه مالی و شرکت سرمایه‌گذاری را جلب کرده است. این شرکت ابتدا قرار بود با عنوان «صندوق سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری» فعالیت کند، اما بعداً به نام «شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری- سمگا» تغییر نام داد. اسفندیار رحیم‌مشایی، حمید بقایی (رئیس و معاون وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) و مهدی جهانگیری (معاون مستعفی مشایی) در مراسم آغاز پذیره‌نویسی شرکت خصوصی سمگا، 19 اردیبهشت 1388 شرکت کرده و سهامدار آن می‌شوند. همان روز 50 درصد و طی 4 روز بعد، 100 درصد سهام عرضه شده شرکت سمگا توسط بانک‌ها، مؤسسات سرمایه‌گذاری و فردا مطلع، خریداری شد و پذیره‌نویسی سمگا قبل از موعد پیش‌بینی شده به پایان رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر