بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر : ۴۷۵۲۲
بولتن نيوز: كوچه خيابان هاي شهر آغشته از خون جواناني شده بود كه سر مي دادند تا شرف ندهند، جان مي باختند تا غيرت از دست ندهند ، و دژخيمان طاغوت براي لحظه اي ماندنِ بيشتر، هزاران لاله گلگون كفن را لگد مال مي كرد تا شايد دقايقي بيشتر كارنامه خيانت خويش را قطور و قطور تر كند. و در اين ميان، او كه بهنودش مي ناميدند به مانند بسياري از همپيالگي هايش با رفيقان مي و ميكده به يك باره شربت نامردي و نامرادي سركشيده و مجيزه گوي طاغوتي شده بودند كه دستش تا مِرفغ به خون گلگون كفنان آلوده شده بود. بهنود، در اين حال و هوا كه همكاري با نشريات زنجيره اي مدح و ثناگوي طاغوت را پشت سر مي گذارد با كمك دستگاه امنيتي قتاله پهلوي ها يعني ساواك به عنوان اولين خبرنگار ايراني و با حمايت موساد به سرزمين هاي اشغالي سفر كرده و با دوره هاي گذارنده شده در اين سفر پس از بازگشت به ايران به عنوان عامل نزديك ساواك در رسانه ها و به مرور به عنوان مهره نزديك به فرح پهلوي مشغول به فعاليت مي شود.


مسعود بهنود پيش از آنكه به قلم ساده و داستاني اش معروف باشد با شامه تيزش در شناخت قدرت هاي موجود و سعي در نزديكي به آنها شهره است. بهنود در زمان طاغوت با سردبيري در نشريه آيندگان داريوش همايون ، درك درستي از قدرت هاي پايه اي آن دوران به دست‌آورده و با زيركي خود را در باند نزديك به امير عباس هويدا نخست وزير و يكي از رجال معروف طاغوتي جا كرد. تعلق بهنود به باند قدرت طاغوتيان به حدي بود كه بنا به نوشته فرج سركوهي (از عناصر ضد انقلاب) وي تنها گوينده راديويي بود كه حق داشت بدون نوشته و بازبيني برنامه راه شب راديو را اجرا كند. حضور پررنگ و سرشار از رانت وي در تلويزيون طاغوت نيز كه در قالب برنامه ساز و مفسر سياسي جلوه گر مي شد همواره انگشت هاي متعددي را به دهان مي گزيد. چرا كه چرايي و چگونگي حمايت از اين روزنامه نگار همواره براي بسياري از هم كيشانش جاي سوال اساسي داشت.

مسعود بهنود شهره است به آدم فروشي و نمك نشناسي! او كه در باند امير عباس هويدا و از نزديكان محمود جعفريان و پرويز نيكخواه به شمار مي رفت با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي بلافاصله عليه اين دونفر كه تعلقات توده اي و مائوئيستي داشتند اعلام شكايت كرده و كساني را كه سال هاي گذشته خود را مديون آنها بود تا طناب اعدام انقلاب همراهي كرد. حال آنكه خود در جرايم آنها چيزي كم از آنان نداشت.

همين شامّه تيز بهنود بود كه در سال هاي پس از انقلاب وي را مجاب به تظاهر به هم رنگي با انقلاب نوپاي اسلامي ايران كرد. در اين سال ها، وي كه سردبير تهران مصور بود هر از چند گاهي در لابلاي نسخه هاي پيچيده شده ي روزنامه نگاري اش براي جامعه، پهلوي ها و امثال هويدا را نيز از فحش ها و دشنام هاي خود بي نصيب نمي گذاشت. و همين امر بود كه تا سالياني چند وي را داراي مصونيت ناشي از رياكاري و تملق كرده بود. مطالب بهنود در تهران مصور اكثرا در حمايت از منافقين و فدايي ها بود. چرا كه در روزهاي اول انقلاب، به دليل سوابق مبارزات مسلحانه اين قشر عليه رژيم پهلوي هر نوع ارتباط و نزديكي با آنها نوعي انقلابي گري به شمار مي رفت. هر چند در اين ميان وي مدتي كوتاه را در همان سال هاي ابتدايي انقلاب به جرم حمايت از ضد انقلاب به زندان افتاد اما گره زدن مسعود، دامانش را به باند كارگزارانِ سال هاي آينده كه در آن ايام سوپر انقلابي هاي تكنوكرات بودند وي را از افتادن در دام بسياري از حوادث و بلايا مصون و آينده اش را بيمه كرد.

هر چند ابعاد نزديكي بهنود به ساواك و جريان هاي خوفناك امنيتي طاغوت از مبهمات تاريخ معاصر كشورمان است اما ذكر اين نكته حائز اهميت است كه وي به كرّات از نزديكي بسيار زياد و در عالي ترين سطوح خود به سران رژيم و اطلاع از نقشه هاي ددمنشانه آنان خبر داده است. و با چنين گاف هايي است كه چهره واقعي بهنود به مرور نمايان مي شود. وي در مصاحبه اي مي گويد: (روز ۱۶ شهریور سال ۵۷ است. یعنی شب ۱۷ شهریور. من می‌دانستم فردا چه خبر می‌شود. شب قبلش با آقای مهندس بازرگان رفته بودم به خانه‌ی آقای انتظام و خبر داشتم. به هر حال کنجکاوی‌های شخصی من و کار حرفه‌ای که می‌کردم من را همه‌ی این جاها حضور می‌داد. می‌دانستم که امشب شب آخر است. به همین جهت نشستم و خیلی فکر کردم که چه کار کنم؟) حال مشخص نيست بهنود چگونه يك شب قبل از جنايت معروف روز هفده شهريور، از كشتار رژيم در آن روز اطلاع داشته است؟ جالب آنكه امير انتظام در خاطرات خود مي گويد بازرگان را روز هفده شهريور در خيابان ديده است نه روز يا روزهاي قبلش و هيچ نقلي هم از اين دروغ بهنود به ميان نمي آورد!

بهنود از همان روزهاي آغاز انقلاب دست به جعل گسترده اي زد به گونه اي كه سعي مي كرد به انحاي مختلف انقلاب ايران را مرهون خدمات مجاهدين خلق (منافقين) نشان دهد. تا آنجا كه با نزديك نشان دادن خود به سران انقلاب و كساني چون شهيد بهشتي از هر فرصتي براي ساخته و پرداخته كردن و جاانداختن خدمات! منافقين در پيروزي انقلاب استفاده مي كرد. حتي در بديهياتي چون كيفيت ورود امام راحل به ايران وي مدعي مي شود كه راننده ماشين حامل امام، محسن رفيق دوست بوده و دو نفر از اعضاي منافقين كه بعدها اعدام شدند در روي سقف بليزر نشسته و از امام در مسير فرودگاه تا ميدان آزادي محافظت مي كردند. و كيست كه نداند كه آنكس كه بر روي سقف ماشين حامل امام نشسته و از رهبر فقيد انقلاب محافظت مي كرد محمد رضا طالقاني از قهرمانان ورزشي آن روز ايران و رئيس سال هاي بعد فدراسيون كشتي ايران بود.

وي در تحريفي ديگر ساخت و تهيه سرود "خميني اي امام" را نيز به منافقين نسبت مي دهد. حال آنكه اين سرود ساخته حميد سبزواري بوده و منافقين هيچ دخل و تصرفي در آن نداشتند.

وي در سال هاي پس از جنگ به كرّات در مدح و ثناي سردار سازندگي داد سخن سر داده و او را بارها تالي تلو امير كبيرش مي خواند. و همين نزديكي به جريان موسوم به سازندگي بود كه تا سالها قمقمه هاي مسعود بهنود را سرشار از شربت ثروت و رانت هاي آنچناني مي كرد.

مسعود بهنود در دوران اصلاحات با گرفتن قيافه اي حق به جانب و هر از چندگاهي با كوبيدن و به نعل و گاهي نيز به ميخ، خود را وفادار به دوم خرداد و تعريف شده در جرگه گروه ها و افراد درون نظام نشان مي داد. اما كيست كه نداند وي در همين سال ها با همكاري كساني چون ماشاء الله شمس الواعظين اقدام به پرورش نيروها و استعدادهايي مي كرد كه اساس پرورش و تربيت آنها رويارويي با نظام اسلامي در قالب نشريات زنجيره اي بود. چهره هايي كه اين روزها اغلب آنها در بي بي سي فارسي و يا روزآنلاين و گويا نيوز همكاري نزديك و صميمانه اي با بهنود دارند.

بهنود با تمام فراز و نشيب ها، دوران اصلاحات را نيز پشت سرگذارده و با روي كار آمدن احمدي نژاد كه هم زمان با سال هاي زندگي وي در خارج از كشور بود كم كم نقاب ريا و تزوير را از چهره كنار زده و ماهيت واقعي خود را نشان داد. مانند آنگاه كه در اوج جنايات عبدالمالك ريگي در منطقه دارزين ، مسعود بهنود به مصاحبه با اين خون آشام سنگدل پرداخته و با او گل گفت و از او گل شنيد! همچنين در همين سالها بود كه بهنود با فرارسيدن انتخابات دهم رياست جمهوري رسما از مهدي – ه پول دريافت كرده و در رسانه هاي ضدانقلابي چون جرس و گويا و روزآنلاين مقاله هاي سفارشي عليه نظام و انقلاب و دولت به رشته تحرير در مي آورد. اين روزها زماني است كه بهنود به همراه كساني چون كديور و مهاجراني و ابراهيم نبوي، با مقاله ها و متون دستوري و سفارشي به مانند بنده اي زرخريد ضمن حركت در مسير خواسته هاي ضد انقلاب ، منويات مهدي – ه را نيز به خوبي و با شيوه اي زنجيره اي و هماهنگ به منصه ظهور مي رسانند. يادداشت "جراحي هاشمي" نوشته بهنود در روز‌آنلاين و " پل پيروزي" نوشته ابراهيم نبوي در جرس نمونه اي از اين كپي برداري ناشيانه از يكديگر و عمل به دستورات واحد اپوزيسيون هايي چون مسعود بهنود است.


بهنود كه در چند سال گذشته نقش به سزائي در جذب نيرو و راه اندازي بي بي سي فارسي بر عهده داشته است در ماه هاي پس از انتخابات ۸۸ خود را تا اندازه وبلاگ نويسي بي مقدار پايين آورده و دست به جعل و تحريف خبرهاي بسيار سطحي و نازل مي زند. تا آنجا كه در مسائلي چون تصويرِ اهداي چفيه مقام معظم رهبري به يكي از ارادتمندان در حاشيه مراسم سالگرد رحلت حضرت امام، بهنود مدعي مي شود كه رهبر معظم انقلاب در حال تندي به شخص مورد نظر بوده و از همين قياس دست به داستان سرايي و تحريف ناشيانه خبري مي زند.

اما در عين حال، بهنودي كه اين روزها با وجود سابقه روشنش در خيانت و جابجايي اش با بادهاي زمانه، خود را از مدعيان اپوزيسيون مي داند و به داستان سرايي براي كساني چون سيامك پورزند و عزت الله سحابي دست مي زند نقاط سياه بي شمار ديگري نيز در كارنامه زندگي خود دارد. نقاط سياهي كه يكي از كوچكترينِ آنها، سوء استفاده وي از زنان و دختران و اغفال آنان مي باشد كه البته اين افتضاح در كارنامه اكثر مدعيان روشنفكري امروز و كساني چون ابراهيم نبوي به وفور به چشم مي خورد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
خجالت نمى کشين تهمت مى زنين بلاخره مرگى هم هست وبايد جواب پس بدهيد از خدا نمى ترسين معلومه نمى ترسين.
ایرج
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
تهمت نیست . تمومش درسته . این حرومزاده یه روز تقاص خیانت به ایران رو با جون کثیفش پس میده
بی نام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۴
چه تهمتی؟ چند چهرگی این آدم بر همه عیان هست. نکنه از طرفداری ازش نفعی می بری که اینطوری به خروش اومدی؟
حرف حساب
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
خخخخخ.................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
من دو تا از کتابهای مسعود بهنود را خوانده ام فوق ال عده هست ایشون الحق که قلم زیبایی دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
آقای بهنود انسان فرهیخته از هستند و قلم شیوایی دارند ،بهتره اینقدر بدوبیراه ننویسید و تهمت نزنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
بهنود که شناخته شده است.این همه گریبان چاک کردن برای چه
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۳
چراغ اینقدرمغرضانه وخشم وعصبانیت قلم میزنی بااینکه اقای بهنودادم بوقلمون صفتی شکی نیست ازاینورمیادعلیه داخلیهاحرف میزنه ازانورمیره رای میده ولی اینادلیل موجهی نیست براتوهین وبی ادبی اخوی!!!؟
علی
Iraq
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
اینایی که نظر منفی دادن من مطمینم یک خط از اقای بهنود نخوندن اون دوستی هم که گفته اقای بهنود منتقده ولی رای میده این از بینس بالای دموکراتیک بهنود هست که هم انتقاد میکنه و در عین حال اعتقاد به صندوق و رشد دمکراسی و ارتقاع بینش سیاسی داره دویتان توهین کننده فقط روح خودشون رو تیره و تار میکنن تاریخ روی نوشته های بهنود اون رو قضاوت خواهد کرد ...
ناشناس
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
تاریخ گوه خورده با تو
رضا یکتا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۴
فرض کن تمام ادعاهای تو شخص نسبتا محترم قبول یادت رفت بسته کلیشه ای عرق ورق و مواد مخدر را هم بگنجانی بخدا قسم کینه ورزی هم به انصاف احتیاج داره
بی نام
Turkey
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶
برادر می خوای از یکی انتقاد کنی با دلیل و مدرک و منطق این کارو بکن با فحش کاری و تهمت می خوای مثلاً چیو ثابت کنی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
چندش اور بود
مونا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
آخه ضریب هوشی تون هم در حد جلبکه. این روش های نخ نما شده برای خراب کردن آدم ها جواب نمی ده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
ولا أنظر من قال انظر ما قال
بهار
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کتاب خانوم رو از اقای بهنود بخونید د اینقدر ناسزا نگید واقعا قلم زیبایی داره
ناشناس
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
انویسنده اصلی این کتاب با حرومزادگی بهنود اعدام شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
ا
اتفاقآ اگر کتاب خانوم را با تامق و تامل بخوانید و سپس در تاریخ پهلوی و انقلاب و کارنامه مسعود بهنود تحقیق کنید متوجه خواهید شد که خائن به خاندان پهلوی و در دوره انقلاب بادی به هر جهت و سپس به عنوان اپوزوسیون فعلی خادم دست آموز انگلیسی هاست
ناشناس
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
اولا آیه ی قرآن را به یاد داشته باشید که می فرماید دشمنی با قومی شما را از عدل و انصاف خارج نکند. ثانیا برای نقد کسی باید لااقل در حد او سواد داشته باشید نه اینکه تعمق را تامق !! و باری به هر جهت را بادی !! به هر جهت بنویسید!! هوشیاری و مطلق نکرذن افراد خیلی خوبه ولی مغرضانه و لاتی نوشتن نتیجه ی عکس میده. همانطور که چند ده ساله داده.
کیارش
سه‌شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
هم در متن اصلی و هم در کامنت شما غلط املایی وجود داره و این نشانگر کم دانشی و بلاهته.
ناشناس
France
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
چرا برای مطالبتان رفرنس نمی دهید ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
اینهمه نظر مخللف با متن نویسنده نشون میده نویسنده یک دروغگو بیشتر نیست، مگه میشه پشت یه نفر اینهمه دیدگاه مثبت باشه ولی نگاهها ننفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
مطلب بسيار وقيحيست. بهنود هم يك انسان است با تمام ضعفهاي احتمالي يك انسان. با اينحال تابحال نشانه اي از خيانت به كشور در رفتارش نديده ام.
اگر قلم بمزد بودن بد است، چرا نويسنده خود را تخطئه نمي كند؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹
این مردک لندن نشین نان و نمک ایران را خورد عاقبت غیرتش باد برد
یه ایرانی
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
این دلیل نمیشه که هر کسی که قلم زیبایی داره و یا حتی تحصیلات بالایی داره درون زیبایی داشته باشه.لطفا تاریخ را خوب مطاله نمایید.........
قشقایی
Germany
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
اگه راست هم گفته باشین دیگه کسی به حرفاتون اعتماد نداره‌
یه ایرانی
United States of America
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مسعود بهنود هیچگاه نتوانست افراد آگاه و اهل مطالعه را فریب دهد.مسعود بهنود پيش از آنكه به قلم ساده و داستاني اش معروف باشد با شامه تيزش در شناخت قدرت هاي موجود و سعي در نزديكي به آنها شهره است. بهنود در زمان قبل از انقلاب با سردبيري در نشريه آيندگان داريوش همايون ، درك درستي از قدرت هاي پايه اي آن دوران به دست‌آورده و با زيركي خود را در باند نزديك به امير عباس هويدا نخست وزير و يكي از رجال معروف جا كرد. تعلق بهنود به قدرت به حدي بود كه بنا به نوشته فرج سركوهي وي تنها گوينده راديويي بود كه حق داشت بدون نوشته و بازبيني برنامه راه شب راديو را اجرا كند. حضور پررنگ و سرشار از تملق او كه در قالب برنامه ساز و مفسر سياسي جلوه گر مي شد همواره انگشت هاي متعددي را به دهان مي گزيد. چرا كه چرايي و چگونگي حمايت از اين روزنامه نگار همواره براي بسياري از هم كيشانش جاي سوال اساسي داشت.

مسعود بهنود شهره است به آدم فروشي و نمك نشناسي! او كه مورد حمایت امير عباس هويدا و از نزديكان محمود جعفريان و پرويز نيكخواه به شمار مي رفت با پيروزي انقلاب اسلامي بلافاصله عليه اين دونفر كه اعلام شكايت كرده و كساني را كه سال هاي گذشته خود را مديون آنها بود تا طناب اعدام انقلاب همراهي كرد. حال آنكه خود در جرايم مطرح شده از سوی نظام چيزي كم از آنان نداشت.

همين شامّه تيز بهنود بود كه در سال هاي پس از انقلاب وي را مجاب به تظاهر به هم رنگي با انقلاب كرد. در اين سال ها، وي كه سردبير تهران مصور بود هر از چند گاهي در لابلاي نسخه هاي پيچيده شده ي روزنامه نگاري اش براي جامعه، پهلوي ها و امثال هويدا را نيز از فحش ها و دشنام هاي خود بي نصيب نمي گذاشت. و همين امر بود كه تا سالياني چند وي را داراي مصونيت آشکار ناشي از رياكاري و تملق و مصونیت پنهان كرده بود. مطالب بهنود در تهران مصور اكثرا در حمايت از مجاهدین و فدايي ها بود. چرا كه در روزهاي اول انقلاب، به دليل سوابق مبارزات مسلحانه اين قشر عليه رژيم پهلوي هر نوع ارتباط و نزديكي با آنها نوعي انقلابي گري به شمار مي رفت. هر چند در اين ميان وي مدتي كوتاه را در همان سال هاي ابتدايي انقلاب به جرم حمايت از ضد انقلاب به زندان افتاد اما مسعود، با گره زدن افکارش به باند كارگزارانِ سال هاي آينده كه در آن ايام سوپر انقلابي هاي تكنوكرات بودند وي را از افتادن در دام بسياري از حوادث و بلايا مصون و آينده اش را بيمه كرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۷
یک عده فقط بلدن بدون فکر وبدون مدرک تهمت بزنند بهنوداگرچاپلوس ودو رو پاچه خوار بود نه زندان میرفت ونه مهاجرمیشد بلکه جزء مقامات رده بالای جمهوری اسلامی میشد اوفقط یک روشنفکر وآزادی خواه است که در این راه داستان ومقاله وحتی فیلم وشعرهم خلق کرده درود بر شرفش
ناشناس
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
اگر بهنود نان به نرخ روز خور نبود، در طول عمرش اینقدر رنگ عوض نمی کرد.
محمد
Germany
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
تمام این اتهامات قبول اما آیا شرط انصاف را رعایت می‌کنید که در همین ستون مجال پاسخگویی به اتهاماتی که بیشتر به شعار شبیه‌اند تا مستندات او هم پاسخ دهد؟؟
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
من هيچوقت از اين اقا خوشم نيومد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
آقایون خودتون رو ناراحت نکنید،
حب غرب بعضی رو کر و کور کرده و اصلا نمفهمن،اشتباه و خطا و گناه رو...
اصلا اون چیزایی که ما گناه میدونیم و زشت رو بد نمیدونن شما درباره ی چی صحبت میکنید و خودتون رو ناراحت میکنید..
محسن
Australia
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
مطلبی که اینجا ذکر شده بعضا از نوشته ایرج مصداقی آنهم بصورت ناقص برداشت شده و نویسنده حتی به خودش زحمت نداده که لااقل منابعی که آنجا ذکر شده را اینجا بیاورد بهرحال چون دیدیم خیلی ها سند و مدرک خواستند در مورد ادعاهای نویسنده باید بگم که میتونن به نوشته ایرج مصداقی مراجعه کنند که بطور کامل در مورد مطالب بالا توضیح داده و منابع را هم ذکر کرد مطلبی با عنوان "بهنود پدیده ای که باید از نو شناخته شود"
سارا منافی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
دیگه دروغ پراکنی و تحریف تاریخ و لجن پراکنی شماها و جمهوری اسلامی مثل روز روشنه. بیشتر از این خودتونو ضایع نکنید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
مرامتان دروغگویست .
علی
France
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
بهنود منفور انقلابی و ضد انقلاب :)
سعید
France
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۷
لااقل برای ادعای خودسندروکنیدتهمت زدن که کاری نداره
سمیرا حکیمی فر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۹
نمیدونم ریشه این دشمنی تو با بهنود چیه
به هر حال بهنود یکی از حامیان شناخته شده شما در بی‌بی‌سی فارسی است و همیشه مجیزتون رو میگه
ناشناس
Netherlands
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
شما خوب میدونید که هر نویسنده نسبت به خودی جنبه دستِ
بالا را دارد ،چون آینه خودش میباشد.
پس اون اطرافیان نزدیک می‌تواند واقعیت را ببینند و باز گو نمایند . واقعا باید پذیرای حقیقت باشیم.
ناشناس
Netherlands
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
شما خوب میدونید که هر نویسنده نسبت به خودی جنبه دستِ
بالا را دارد ،چون آینه خودش میباشد.
پس اون اطرافیان نزدیک می‌تواند واقعیت را ببینند و باز گو نمایند . واقعا باید پذیرای حقیقت باشیم.
ناشناس
Netherlands
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
شما خوب میدونید که هر نویسنده نسبت به خودی جنبه دستِ
بالا را دارد ،چون آینه خودش میباشد.
پس اون اطرافیان نزدیک می‌تواند واقعیت را ببینند و باز گو نمایند . واقعا باید پذیرای حقیقت باشیم.
ناشناس
Netherlands
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
شما خوب میدونید که هر نویسنده نسبت به خودی جنبه دستِ
بالا را دارد ،چون آینه خودش میباشد.
پس اون اطرافیان نزدیک می‌تواند واقعیت را ببینند و باز گو نمایند . واقعا باید پذیرای حقیقت باشیم.