بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲
مدیر مالی شرکت کالسیمین خبر داد :

بزودی 3 طرح توسعه ای به بهره برداری می رسند

پیش بینی سود 924 ريالی هر سهم شرکت کالسیمین برای سال مالی 90 بر مبنای نرخ فروش 2000 دلاری هر تن محصول سرب و روی در بازار جهانی محصولات فلزی لندن (LME) و نیز نرخ 1000 ريالی تسعیر ارز در صورت مصارف ارزی ارزیابی شده که با توجه به رشد قیمت ها طی ماههای گذشته در بازارهای جهانی به نظر می رسد دستیابی به حاشیه سود مناسب برای این شرکت دور از دسترس نباشد .
کد خبر : ۴۸۱۴۳
در راستای اجرای طرح های توسعه ای شرکت کالسیمین در سال مالی 90 که اهم آنها در مجمع عادی سالیانه اخیر سهامداران آن مطرح شده بود بزودی سه پروژه بزرگ در این شرکت به بهره برداری خواهد رسید .

مسعود سالاری راد مدیر امور مالی شرکت کالسیمین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در ارتباط با این طرح ها اظهار داشت : پروژه تولید ورق و شمش نیکل در حال حاضر از مرحله تولید آزمایشی عبور کرده و در سال جاری بهره برداری از ظرفیت تولیدی آن بطور کامل آغاز خواهد شد .

وی در خصوص اثرات این طرح بر روند سودآوری "فاسمین" گفت : برای ارزیابی اثرات سودآوری این طرح بر هر سهم شرکت باید مدتی صبر نمود چرا که باید دید در مقیاس انبوه این طرح چه میزان قادر به تولید خواهد بود .

این مقام مسئول از آغاز بکار پروژه هوی مدیای جدید به منظور تبدیل خاک معدنی با عیار پایین به کنسانتره و با ظرفیت 50 تن در ساعت طی دو هفته آینده خبر داد و در عین حال ابراز امیدواری کرد : پروژه ساخت نیروگاه تولید برق شرکت کالسیمین در تیرماه سال جاری به پایان خواهد رسید .

سالاری از موقعیت مناسب سودآوری "فاسمین" در شرایط فعلی و پیگیری برنامه تولید و فروش محصولات تولیدی براساس برنامه پیش بینی شده سخن گفت و افزود : اطلاعات مربوط به عملکرد مناسب شرکت در سه ماهه سال مالی جاری در اواخر تیر ماه به سازمان بورس ارایه و پس از تأیید به اطلاع عموم خواهد رسید .

به گفته وی در حال حاضر علاوه بر تقاضای داخلی و خارجی محصولات تولیدی "فاسمین" ، کلیه سفارشات موجود از سوی تجار کشور ترکیه از طریق این شرکت تأمین می شود .

سالاری خاطر نشان کرد : پیش بینی سود 924 ريالی هر سهم شرکت کالسیمین برای سال مالی 90 بر مبنای نرخ فروش 2000 دلاری هر تن محصول سرب و روی در بازار جهانی محصولات فلزی لندن (LME) و نیز نرخ 1000 ريالی تسعیر ارز در صورت مصارف ارزی ارزیابی شده که با توجه به رشد قیمت ها طی ماههای گذشته در بازارهای جهانی به نظر می رسد دستیابی به حاشیه سود مناسب برای این شرکت دور از دسترس نباشد .

وی در پایان با اشاره به جلسه هیأت مدیره شرکت کالسیمین در یک شنبه هفته جاری افزود : با توجه به تصویب برخی تغییرات در ترکیب هیأت مدیره حمید ارجمندفر مدیریت این شرکت را بدست گرفته است .

بنابر گزارش بورس نیوز مدیرعامل جدید "فاسمین" در حالی جایگزین یعقوب کارگرزاده شده که گفته می شود پیشتر معاونت استانداری زنجان و عضویت در هیأت مدیره شرکت توسعه معادن روی ایران را در کارنامه خود دارد .

افزون بر این به نظر می رسد با توجه به رشد قیمت های جهانی سرب و روی در ماههای گذشته و بهبود روند خرید و فروش محصول تولیدی در "فاسمین" ، مستعد برخورداری از تعدیل مثبت در سال مالی جاری است .

خاطر نشان می شود مصاحبه فوق در راستای اطلاعات منتشر شده از طریق مبادی رسمی سازمان بورس و بر مبنای قوانین افشاء اطلاعات صورت گرفته و تحلیل ها و برآوردهای خارج از این گفتگو تنها براساس دیدگاه نگارنده صورت گرفته است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر