بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۸
کد خبر : ۴۸۲۰۳

نماینده مردم دشتی و تنگستان در تذکری شفاهی از نمایندگان خواست تا تحقیق و تفحصی از آمار ارائه شده دولت در موضوع بیکاری را آغاز کنند.


به گزارش خبرآنلاین، سید محمدمهدی پورفاطمی، در این تذکر با بیان این که آمار اشتغال واقعی نیست، گفت: از مسئولان می خواهیم از این دروغ ها کمتر بگویند.
 


این نماینده مجلس با بیان این که در استان بوشهر 95 هزار نفر در پارس جنوبی مشغول به کار بودند اما در حال حاضر تنها زیر 8 هزار نفر مشغول به کار هستند، گفت: اقایان چطور می گویند که بیکاری کم شده است.
 


وی افزود: آمار اشتغال دولت غیر واقعی است و باید از آقای احمدی نژاد بپرسیم این آمار غلط را از کجا می آورد؟
 


وی با بیان این که در شهرش جوان های فوق لیسانس دنبال شغل نگهبانی هستند، افزود: از نمایندگان می خواهم  تحقیق و تفحص کنید که آمار بیکاری را از کجا اورده اند و سخنانشان در مورد اشتغال غیر واقعی هست و استدعا داریم مسئله بیکاری را رفع کنند.
 


وی تصریح کرد: از زمانی که کالای همراه ملوان در بوشهر تعطیل شده، ۳۸۰ هزار نفر در بوشهر بیکار شدند و با این وجود رئیس جمهور می گوید بنا دارد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کنند.
 


شکور اکبرنژاد نماینده تبریز هم در تذکری شفاهی از بیکاری و رکود بازار به عنوان درد مشترک همه شهرهای ایران یاد کرد و از هر سه قوه خواست برای این مشکل فکری کنند.
 


به گفته وی جوان ها در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و مدارک عالی علمی را به‌دست می‌آورند حتی به کاری پایین‌تر از شأن خود راضی هستند اما همین کارها نیز برای آنان وجود ندارد.
 


این نماینده خطاب به مسئولان دولتی گفت: تا کی باید فقط نظاره‌گر باشیم؟!

 

اکبر نژاد در مورد اجرای ضعیف هدفمندی یارانه‌ها هم هشدار داد و افزود: با توجه به اخراج بسیاری از کارگران و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها این فرصت را برای مردم تبدیل به یک تهدید شده است.
 


وی با بیان اینکه بانک‌های تهران امکان پرداخت تسهیلات بیشتری به مراکز تولیدی دارند، گفت: بسیاری از قطعه‌سازان مجبورند برای خرید فولاد مورد نیاز خود به تهران بیایند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر