بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱
علت اینکه میزان سود پیش بینی شده خود را برای سال مالی جاری تغییر دادیم ، فروش سهام شرکت خانه سازی ایرانیان و شناسایی سود از این محل بوده و اطلاعات لازم در این زمینه به سازمان بورس ارایه شده است .
کد خبر : ۴۸۴۶۹
شرکت عمران و توسعه فارس با ارایه گزارش عملکرد شش ماهه سال مالی منتهی به 90.06.31 از تحقق 33 ريالی سود هر سهم خود خبر داده است .

نستعین ، مدیر مالی شرکت عمران و توسعه فارس ، در خصوص علت تغییر در سود پیش بینی شده برای سال مالی 90 از 105 ريال به 287 ريال به خبرنگار بورس نیوز گفت : علت اینکه میزان سود پیش بینی شده خود را برای سال مالی جاری تغییر دادیم ، فروش سهام شرکت خانه سازی ایرانیان و شناسایی سود از این محل بوده و اطلاعات لازم در این زمینه به سازمان بورس ارایه شده است .

وی بخش عمده تحقق 33 ريالی سود پیش بینی شده در عملکرد شش ماهه سال مالی جاری را ناشی از فروش واحدهای باقی مانده پروژه فاز یک صدرا بر شمرد و افزود : حدود 30 درصد از سود محقق شده ، از محل پرورش گل و پروژه های کشاورزی و آبزی پروری بوده است که در منطقه مرودشت و در مجتمع کشت و صنعت لوتوس اجرا می شود.

مدیر مالی "ثفارس" در ادامه سخنان خود برنامه ها و پروژهای جدید شرکت برای سال مالی جاری را عنوان کرد و گفت : طی گزارشی که از فعالیت و چشم انداز شرکت برای سال مالی 90 به سازمان بورس ارایه شده ، سهامداران و سرمایه گذاران شرکت را از اجرای پروژه های جدید مطلع کردیم که شامل عملیات اجرایی پروژه فاز 2 صدرا ، اجرای پروژه نیکان ، راه اندازی گلخانه شماره دو و تکمیل استخرهای ماهی های زینتی می باشد . گلخانه شماره دو در کنار گلخانه قبلی شرکت تکمیل می شود و در حال حاضر در مرحله ترخیص قطعات وارداتی مورد نیاز از گمرک بوده که به نظر می رسد با نصب این قطعات ، این پروژه در پایان شهریور ماه سال 90 به بهره برداری برسد که در نتیجه راه اندازی این گلخانه به بزرگترین تولید کننده گل های زینتی در منطقه جنوب کشور تبدیل خواهیم کرد .

وی افزود : از جمله پروژه های بزرگ که برای شرکت مطرح است ، پروژه مدرسه خان و اجرای فاز دوم مجتمع 1800 واحدی آسمان صدرا است که پروژه های عظیمی بوده و می تواند در سودآوری شرکت اثرگذار باشد . البته با توجه به بزرگ بودن پروژه مدرسه خان ، بهره برداری از این طرح شاید تا دو سال دیگر نیز طول بکشد .

نستعین از دریافت مبالغی در خصوص مشارکت و سرمایه گذاری در ساخت 7 هزار واحد مسکونی در کشور ونزوئلا سخن گفت ؛ اما از میزان پیشرفت کاری ساخت این تعداد واحد مسکونی ابزار بی اطلاعی نمود .

وی با اذعان به اینکه شرکت خدمات مسافرت هوایی جهانگردی سیر فارس توانسته مجوزهای لازم را برای ارایه خدمات هواپیمایی دریافت کند ، بیان داشت : شرکت های خدمات مسافرت هوایی باید مجوزهای بند الف ، ب و ج را برای ارایه خدمات هوایی دریافت کنند که شرکت سرمایه پذیر سیر فارس که مالکیت 49 درصدی آن در اختیار "ثفارس" است نیز پیش از این دو مجوز آن را در اختیار داشت و توانسته مجوز دیگر را نیز اخذ نماید و این امر در سودآوری شرکت عمران و توسعه فارس در سال های آتی اثر گذار خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه شرکت مجوزهای لازم برای افزایش سرمایه 50 درصدی را از سازمان بورس دریافت کرده است ، اظهار داشت : این میزان افزایش سرمایه که از محل اندوخته احتیاطی ، سود انباشته و مطالبات حال شده و نیز آورده نقدی سهامداران خواهد می باشد ، در راستای اجرای پروژه های در نظر گرفته شده صورت می گیرد که از این میان اجرای پروژه مدرسه خان و پروژه فاز 2 صدرا در الویت قرار دارند .

لازم به ذکر است که با توجه به بحث افزایش سرمایه نماد شرکت در هفته آتی برای برگزاری مجمع فوق العاده متوقف خواهد شد .

در پایان گفتنی است مصاحبه فوق بر مبنای اطلاعات ارایه شده به سازمان بورس انجام شده است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر