بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
در پی تلاش هیأت مدیره برای جذب پردازه های جدید

آینده روشنی در انتظار "مداران" است

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده پردازی ایران ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 صبح روز سه شنبه مورخ 90.3.10 درمحل هتل انقلاب با حضور بیش از 77.96 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۴۸۶۲۴

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده پردازی ایران ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 صبح روز سه شنبه مورخ 90.3.10 درمحل هتل انقلاب با حضور بیش از 77.96 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای سید آیت الله تجلی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان ناصری به نمایندگی شرکت ملی انفورماتیک و تیموری به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری ایرانیان و به دبیری آقای یوسفی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس آقای غلامعلی پور و نماینده موسسه حسابرسی آقای بستانیان نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای چراغی (مدیر عامل شرکت) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 89.12.29

2- تقسیم 120 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی فریوران هدف به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


حاشیه مجمع :

مجمع داده پردازی ایران با استقبال سهامداران مواجه شد و مدیریت به بیان عملکرد شرکت در سال گذشته و برنامه های آتی پرداخت که مورد پرسش حاضران در مجمع بود در یکی از مهمترین موارد مطرح شده در مجمع چراغی به پروژه سازمان امور مالیاتی اشاره کرد که در این پروژه نرم افزاری ملی ،شرکت داده پردازی برنده مناقصه شده است و از لحاظ فنی مورد تأیید قرار گرفته اما هنوز به مرحله امضای قرارداد نرسیده است.

وی در ادامه از عقد قرارداد امضای دیجیتال بانک مرکزی سخن گفت و بیان داشت در صورت اخذ کامل پروژه، آینده بسیار خوبی در انتظار داده پردازی است زیرا این پروژه همچون شبکه شتاب برای شرکت در آمد دائم دارد و نفع آن تا سالهای دور به سهامداران خواهد رسید. وی شانس داده پردازی را در برنده شدن این پروژه زیاد دانست زیرا بانک مرکزی به توان شرکت اعتقاد دارد و عموماً 35 درصد مشتریان داده پردازی ایران بانکها هستند.

چراغی خاطر نشان کرد: با تلاش کارکنان و هیأت مدیره سود عملیاتی شرکت در سال 89 نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته که در صورت اخذ پروژه های در دست اقدام این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت.

در نهایت مدیر عامل داده پردازی عنوان کرد تا کنون دنبال پروژه های کوچک بودیم اما از این پس فقط به دنبال جذب پروژه های بزرگ و ملی هستیم.

اعضای هیأت مدیره

نماینده

سمت

سید آیت الله تجلی

شرکت ملی انفورماتیک

رییس هیأت مدیره

محمد تقی واقف

شرکت سرمایه گذاری تدبیر ایران

نایب رییس هیأت مدیره

سید ابوطالب نجفی

شرکت سرمایه گذاری ایرانیان

عضو هیأت مدیره

حمید رضا ریاحی

شرکت سرمایه گذاری سامان ایرانیان

عضو هیأت مدیره

حسین طاهباز توکلی

شرکت توسعه ریز کامپیوتر

عضو هیأت مدیره

پیام هیأت مدیره

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی گارتنر، در سال 2011 میلادی میزان سرمایه گذاری و پرداخت هزینه در صنعت جهانی فناوری اطلاعات رشد 5.6 درصدی را نسبت به سال قبل پیش رو خواهد داشت. شرکت تحقیقاتی گارتنر اعلام کرده است که سرمایه گذاری جهانی در صنعت فناوری اطلاعات طی سال جاری میلادی با رشد 5.6 درصدی نسبت به سال قبل به 3.6 تریلیون دلار خواهد رسید که این رقم برای سال قبل 3.4 تریلیون دلار محاسبه شده بود.

بر این اساس پیش بینی می شود فن آوری اطلاعات در کشورمان ایران همانند دیگر کشورهای جهان، شاهد توسعه و رشد در سال 1390 خواهد شد. بطور مثال صنعت بانکداری در کشور با توجه به حساسیت ها و مراقبت های بانک مرکزی نسبت به موضوع نظام جامع پرداخت، بانکداری الکترونیکی، بهبود نظام اطلاعاتی و سیستم های عملیاتی بانک ها منجر به تغییرات و صرف بودجه های قابل توجهی در صنعت فن آوری اطلاعات خواهد شد. این مهم در سایر سازمان های دولتی مانند نفت، گاز، برق، شهرداریها و بسیاری سازمانهای دیگر نیز قابل پیش بینی میباشد.

با توجه به نقش راهبردی شرکت داده پردازی ایران در صنعت فن آوری اطلاعات در طول بیش از نیم قرن گذشته، هیأت مدیره این شرکت بمنظور کسب سهم بازار بیشتر اهتمام خود را برای اصلاح جهت گیریهای راهبردی از طریق اصلاح و بهبود منابع اساسی سازمان از قبیل نیروی انسانی، مالی، امکانات و تجهیزات و اطلاعات مبذول داشته است. در این راستا با تشکیل کمیته های تخصصی نسبت به بازنگری و اصلاح برنامه های راهبردی، مناسب سازی نیروی انسانی، ساختار سازمانی، فرآیند های تخصصی و بازار یابی و فروش اقدام نموده است. امید است با ایجاد تغییرات جدید با مساعی و مشارکت جمعی کلیه مدیران و کارکنان شرکت، سیاست ها، اهداف و برنامه های تعیین شده محقق گردد.


سیاست های کلی و راهبردی شرکت در ارتباط با ابعاد مختلف کسب و کار

* فعالیت در زمینه های مرتبط با صنعت فن آوری اطلاعات (IT2) از قبیل انتخاب و عرضه محصولات سخت افزاری و نرم افزاری، ارایه راه حلهای جامع، توسعه و ایجاد سیستم های کاربردی، آموزش، طراحی و ارایه راهکار در زمینه ارتباطات داده و خدمات اطلاع رسانی، فراهم آوردن امکانات دستیابی به شبکه ها و بانکهای اطلاعاتی جهانی

* حضور و مشارکت جدی در کلیه پروژه های ملی IT

* استمرار تقویت برند (Brand) شرکت داده پردازی ابران از طریق انتقال دستاوردهای فن آوری اطلاعات، ارایه سرویس با کیفیت برتر، مشتری مداری و تقویت راه حل های مبتنی بر IBM جهانی

* تدوین سیاست های اجرایی خاص در ارتباط با برون سپاری

* تأکید بر مشتری گرایی در کلیه ارکان شرکت

* افزایش ظرفیت ها و توانمندی مشتریان از طریق انتقال دستاوردهای فنی و دانش فن آوری اطلاعات

* جلب مشارکت بیشتر سهامدار عمده (شرکت ملی انفورماتیک و شرکت های وابسته) در فعالیت های فنی و مالی شرکت و کسب حمایت های لازم جهت تقویت حضور در بازارهای هدف

* توسعه کیفی نیروی کارشناسی از طریق جذب نیروهای کارآمد و آموزش مدیران و کارشناسان شرکت و انتقال مستمر اطلاعات جدید تکنولوژی به آنان

* استمرار ایجاد ظرفیت های ساختاری و تشکیلاتی برای تغییر ساختار سازمانی و جهت گیری آن به سمت سازمان های چابک

* ارتقاء توان مالی از طریق افزایش سرمایه و کنترل تسهیلات بانکی

* تأکید بر استقلال مالی و سود آوری هر یک از زمینه های کلان فعالیت ها

* استمرار سیاست کنترل هزینه ها

در تحقق سیاست های فوق الذکر برنامه ها و رویکرد های ذیل برای سال 1390 در نظر گرفته شده است.

* ایجاد زمینه های مشارکت سهامداران عمده در زمینه پروژه های زیر ساختی بانکداری الکترونیکی

*حضور فعال تر در طرح ها و پروژه های دولت و تجارت الکترونیک

* مطالعه و بررسی به منظور ارتقاء سیستم های مکانیزه در حوزه های مختلف شرکت با تمرکز بر سیستم های مبتنی بر مدیریت ارتباط مشتریان

* استمرار اجرای نظام متمرکز کنترل منابع و پروژه ها

* حفظ و ادامه بالاترین استانداردهای پشتیبانی، از طریق ارتباط مستقیم با منابع و عرضه کنندگان اصلی محصولات

* ایجاد زیر بنای مناسب ساختاری و ظرفیت عملیاتی برای ایجاد امکان طراحی و عرضه راه حل های جامع و یکپارچه در پیکربندی های بزرگ و متوسط

* استمرار سیاست بهینه سازی ساختار نیروی انسانی

* بازنگری و ایجاد سازمانی چابک برای پاسخگویی سریع به نیازمندیهای مشتریان

* اصلاح و بهبود روش های انجام کار و رویکرد مشتری مداری و خدمت محوری

* تقویت بخش فروش ماشین های رده متوسط از طریق انتخاب منبع مناسب و ایجاد سهم بازار

* گسترش سهم فروش تجهیزات و ماشین های رده بزرگ و متوسط، ارایه خدمات اجاره، اجاره به شرط تملیک و تعمیر و نگهداری

* توسعه IDC3 شرکت با ویژگی ارایه ASP4

* تمرکز، توسعه حضور پایداری در تولید و پشتیبانی نرم افزارهای کاربردی در حوزه های بانکی و مشترکین

* استمرار ارایه خدمات نصب، پشتیبانی و نگهداری سیستم های بنیادی در رده های مختلف سخت افزاری

* گسترش دامنه فعالیت مطالعه و فعال سازی طرحهای افزایش سرمایه برای ایجاد زمینه های فعالیت جدید

* ایجاد فضای توسعه فعالیت ها در قالب پروژه ها (پروژه محور بودن)

* ایجاد ظرفیت های ماتریسی تیم تخصصی پروژه برای بهره مندی موثر از منابع انسانی، مالی، فیزیکی و منابع اطلاعاتی

*استمرار سیاست های کنترل هزینه ها

* تأمین مالی از طریق جدّیت در وصول مطالبات، فروش داراییهای مازاد و غیر مولد و استفاده از تسهیلات بانکی

* متناسب سازی حجم سرمایه در گردش نسبت به حجم فعالیت ها با مدیریت جریان وجوه نقدی شرکت

* استمرار سیاست کاهش دوره وصول مطالبات و بهبود روند معوقات

* متناسب سازی هزینه های مالی در ترکیب هزینه های شرکت

عملکرد شرکت و میزان دستیابی به اهداف تعیین شده

شرکت داده پردازی ایران در سال مالی 1389 با توجه به اهداف تبیین شده در بخش های مختلف، پروژه ها و قراردادهایی در حوزه های تخصصی ماشین های بزرگ و متوسط، پشتیبانی مهندسی و آموزش های تخصصی، مهندسی ارتباطات و سیستم های راهبردی را به انجام رسانیده است. عملکرد شرکت در پروژه ها/ قراردادها و نیز عملکرد مرکز آموزش، عملکرد مالی، تشکیلاتی و نیروی انسانی در ذیل ارایه شده است:

عملکرد پروژه ها

بانک مرکزی ج.ا.ا (زیر ساخت کلید عمومی و مرکز گواهی دیجیتال)

پروژه خرید تجهیزات، نصب، راه اندازی و اجرای سامانه "زیر ساخت کلید عمومی و مرکز گواهی دیجیتال (PKI/CA)" در مرداد ماه سال 1389 شروع و طی این سال بالغ بر 80 درصد پیشرفت داشته است.

طراحی و تجهیز مرکز عملیات (NOC) سایت اصلی بانک مرکزی ج.ا.ا و تکمیل فعالیت های باقیمانده پروژه از برنامه های ابتدای سال 1390 شرکت می باشد و در ادامه آن خدمات فنی مهندسی جهت نگهداری و پشتیبانی سایت های اصلی و بازیابی بحرانی و همچنین راهبری سیستم به مدت 15 ماه به شرح ذیل ارایه خواهند شد:

* تجهیز سایت بازیابی بحرانی سطح دو (سایت نوشهر)

*همکاری با بانک مرکزی ج.ا.ا جهت برگزاری کارگروههای فنی و تهیه مستندات

* پشتیبانی و رفع اشکال سیستم های عامل و نرم افزارهای پایه (میان افزار) و پایگاه داده

* ثبت وقایع در قالب فرم الکترونیکی و ذخیره سازی آنها جهت توسعه، بهبود و غیره

* ارایه سرویس مانیتورینگ شبکه، امنیت سیتم و کلیه سرویسهای موجود در سایتهای اصلی و بازاریابی بحرانی

* اجرای 15 ماه عملیات راهبری و پشتیبانی المان های پروژه به طور 365*24*7 مانیتورینگ،تکمیلChecklist وکنترل مستمر تمامی عناصر تشکیل دهنده سیستم

* ارایه سرویس میز امداد (Help Desk) به سرویس های مرکز گواهی الکترونیکی بانک مرکزی ج.ا.ا

* پشتیبانی تیم کارشناسان بصورت On Call در طول شبانه روز

* قابل ذکر است که مدیریت مرکز صدور گواهی دیجیتال بانک مرکزی ج.ا.ا از دیگر دستاوردهای مهم این پروژه برای شرکت می باشد که می تواند بعنوان منبع درآمد مستمر در حوزه بانکی مورد توجه قرار گیرد.

پشتیبانی سامانه هوشمند سوخت :

پشتیبانی از شبکه گسترده کارت هوشمند سوخت کشور که از اوایل تیر ماه 87 توسط شرکت داده پردازی ایران انجام شده بود، در آبان ماه سال 1389، به مدت 2 سال دیگر از جانب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، به شرکت واگذار شده است.

دستیابی به کلیه سرویس های قابل ارایه توسط مرکز داده، پولرها، جایگاههای عرضه فرآورده با قابلیت دسترسی و اطمینان بالا و کلیه امور مربوط به سرویس، نگهداری، پشتیبانی و تعمیرات سخت افزارها و نرم افزارهای رایانه ای سامانه هوشمند سوخت، در طول ایام هفته و کل سال بدون تعطیلی، از موضوعات مهم این قرارداد می باشند.

اهم فعالیت ها و راهکارهای مدیریتی جهت بالا بردن کارآیی، اثر بخشی و سود دهی این پروژه در سال 89 عبارتند از :

* راه اندازی بیش از 250 جایگاه جدید الاحداث در سال 89 وافزایش جایگاههای تحت پشتیبانی از 2716 جایگاه به 2870 جایگاه

* ارایه خدمات ویژه اینترنتی از طریق ارتباط رادیویی بین ساختمان DPI و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

قابل ذکر است علاوه بر فعالیت های فوق الذکر نصب 30.000 ماژول امنیتی جدید مربوط به پروژه کیف پول الکترونیکی بر روی تجهیزات سامانه در سراسر کشور طی قرارداد جداگانه ای صورت گرفته است.

سازمان فضائی ایران :

خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه، سیستم های ذخیره سازی اطلاعات و تأسیسات جانبی سازمان فضایی ایران جهت ساخت کامل مرکز داده این سازمان در شهریور ماه 1389 آغاز شده است، طی این مدت حدود 80 درصد تجهیزات خریداری شده است که با آماده شدن فضای سایت نصب این تجهیزات انجام خواهد شد. قابل ذکر است پشتیبانی و راهبری این مرکز پس از تکمیل و تحویل دهی به مدت دو سال به عهده شرکت می باشد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) :

پیاده سازی مرکز داده کمیته امام خمینی (ره) که از سال 88 با راه اندازی زیر ساخت فیزیکی آغاز شده بود، در سال 89 با تأمین تجهیزات و راه اندازی زیر ساخت فعال تحت قرارداد جداگانه ای ادامه یافته و در زمان مقرر و با موفقیت به انجام رسیده است. همچنین پیاده سازی شبکه گسترده جهت برقراری ارتباط مراکز استان ها با مرکز داده نیز طی سال 89 با موفقیت اجرا گردیده است.

شرکت ارتباطات سیار همراه اول) :

قرارداد بهینه سازی و پشتیبانی شبکه بیلینگ همراه اول در سال 89 برای یک سال دیگر تمدید گردید. این پروژه شامل راهبری، مانیتورینگ و پشتیبانی کلیه تجهیزات و خدمات پایه شبکه و امنیت می باشد. استفاده از نرم افزار های پیشرفته جهت مانیتورینگ و پشتیبان گیری در افزایش ضریب اطمینان این شبکه حساس موثر بوده است. شرکت داده پردازی ایران در سال 89 به عنوان برنده مناقصه تأمین تجهیزات و پیاده سازی شبکه غیر فعال سایت توحید انتخاب شد و این پروژه را در موعد مقرر با موفقیت تکمیل نموده است.

نفت و گاز پارس :

راهبری و مانیتورینگ شبکه های محلی و گسترده نفت و گاز پارس در ساختمانهای تهران، عسلویه، کیش، چغادک و یازده سکو در خلیج فارس (1500 کاربر)، شامل پاسخگویی به درخواستهای کاربران، نصب و نگهداری Client ها، کلیه تجهیزات و سرویسهای شبکه و پشتیبان گیری از سرورها برعهده شرکت داده پردازی ایران می باشد که طی این سال به خوبی ارایه شده است و تجهیزات مورد نیاز نیز در قالب پشتیبانی سریعاً تأمین شده است.

شهرداری تبریز :

پروژه پیاده سازی مرکز داده شهرداری تبریز شامل طراحی، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات زیر ساخت مرکز داده، تا انتهای سال 89 بالغ بر 90 درصد پیشرفت داشته است. قابل ذکر است برنامه ریزی جهت انجام فاز شبکه غیر فعال این مرکز نیز در دست انجام می باشد. این مرکز داده جهت ارایه خدمات به بخش های مختلف شهرداری و یکپارچه سازی خدمات IT در سطح مناطق شهرداری و سازمانهای تابعه آن و سهولت در ارایه خدمات شهری به شهروندان طراحی شده و در حال اجرا می باشد.

بانک تجارت :

مجموعه فعالیت های نرم افزار کاربردی شرکت در بانک تجارت شامل سیستم های جاری فراگیر، مدیریت مالی کارت، پایا و ساتنا می باشد که طی سال 1389 پشتیبانی های لازم از آنها با کیفیت بالا و به موقع ارایه شده است. قابل ذکر است در حال حاضر قریب به ده میلیون حساب از حسابهای متمرکز این بانک در حوزه حساب کارت و حساب جاری، تحت پوشش مستقیم کاربردهای فوق الذکر می باشد. ضمناً علاوه بر حسابهای متمرکز، سرویس های خدمات نوین بانکی بر روی حسابهای Offline نیز در این بانک ارایه میگزدد.

تأمین دستگاههای CPU و دیسک های جدید و نصب و راه اندازی آنها ضمن ارتقاء سایت های مرکزی و پشتیبان این بانک از دیگر عملکردهای شرکت طی سال 1389 میباشد.

بانک رفاه کارگران :

خدمات پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از سیستم های حساب همراه، مدیریت کانال، بانکداری اینترنتی، پایا و ساتنا که در کلیه شعب بانک رفاه بطور کامل مورد استفاده قرار دارد، طی سال 1389 با کیفیت مورد رضایت ارایه شده است. قابل ذکر است تأمین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزارهای بنیادی جهت فراهم سازی بستر مورد نیاز بانکداری متمرکز، از دیگر عملکردهای شرکت در این بانک می باشد.

بانک صارات :

سیستمهای MF این بانک از سایت برج سپهر به سایت جمهوری منتقل شده است و نصب و راه اندازی کلیه سیستم های سخت افزاری و نرم افزار بنیادی آن در این سال به انجام رسیده است.

بانک کشاورزی :

انجام تعمیرات و نگهداری تجهیزات سخت افزاری و نرم افزار بنیادی و همچنین فروش تجهیزات و افزایش سطح سرویس پشتیبانی از طریق تجهیز انبار قطعات یدکی در محیط مشتری از اهم عملکردهای شرکت در سال 1389 در بانک کشاورزی میباشد.

موسسه مالی و اعتباری انصار (بانک انصار) :

تدوین طرح جامع فن آوری اطلاعات و ارتباطات، با هدف تعیین نقشه راه توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات بانک که از سال قبل آغاز شده بود طی سال 1389 تکمیل و تحویل شده است، اهم فعالیت های انجام شده در این پروژه عبارتند از :

* شناخت وضع موجود (کسب و کار، زیر ساختهای اطلاعاتی)

* انجام مطالعات تطبیقی (بررسی نمونه بانک های مشابه در خارج و داخل کشور از نظر خدمات و تکنولوژی های بکار رفته در آنها)

*تدوین راهبردهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات در سیستم

* تدوین معماری های مطلوب موسسه شامل معماری سیستم های اطلاعاتی، نرم افزار، سخت افزار، شبکه و امنیت، منابع ذخیره سازی و یکپارچگی

* آنالیز شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب و تعیین پروژه های مورد نیاز جهت رسیدن به وضع مطلوب در زمینه سیستم ها و خدمات پشتیبانی، مدیریتی و اولویت بندی آنها بر اساس برنامه 5 ساله

* ارایه RFP های مورد نیاز موسسه جهت پرژه های تعریف شده در سال اول

بانک ملت :

در طول سال 1389 پشتیبانی و نگهداری دوره ای سایت های 1 و 2 بانک ملت ضمن تعمیر و تعویض قطعات انجام شده است. همچنین در این بانک خدمات اپراتوری سایت شماره 1 و پشتیبانی نرم افزارهای پایه آن بعهده کارشناسان شرکت بوده است که طی این دوره زمانی ارایه شده است.

بانک مسکن :

نرم افزارهای TSM IBM Tivoli و IBM Tape Library در سال 1389 جهت بانک مسکن خریداری و بر روی ماشن های PSeries بانک نصب و راه اندازی شده است.

بانک سپه :

تهیه، نصب و راه اندازی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری IBMZSeries در این بانک در سال 1389 انجام گرفته است، ضمناً پشتیبانی و نگهداری سخت افزاری سایت مرکزی و تأمین دیگر تجهیزات کامپیوتری بانک نیز به عهده شرکت بوده که طی سال مطابق قرارداد ارایه شده است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ :

محصول سیستم یکپارچه مشترکین (بخش فروش انرژی یا Billing) که در اواخر سال 88 در شرکت توزیع برق تهران بزرگ استقرار یافته بود طی سال 1389 به بلوغ فنی رسیده است و با ردیابی تغییرات حوزه مشترکین برق، همواره امکانات به روز شده را ارایه داده است. این سیستم کلیه خدمات مرتبط با مشترکین برق در حوزه های پذیرش مشترکین و سیستم صورتحساب گیری (بیلینگ) را تحت پوشش قرار داده و بصورت یک سیستم یکپارچه عمل می نماید.

اجرای صورتحساب گیری شرکت توزیع برق تهران بزرگ که در حدود یک میلیون مشترک تحت پوشش دارد، طی سال 1389 توسط شرکت داده پردازی ایران صورت پذیرفته است.

قابل توجه است که محصول فوق، بصورت سیستمی یکپارچه در برق اصفهان نیز نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است و پشتیبانی آن توسط تیم شرکت در این سال انجام شده است.

مرکز چاپ دیجیتال :

مرکز چاپ دیجیتال در سال 1389 همچون سنوات گذشته قبوض تلفن همراه و ثابت بعضی از مراکز مخابرات استان های کشور (کرمانشاه، هرمزگان، گلستان، لرستان)، قبوض نوسازی شهرداری تهران، قبوض مشترکین گاز و قبوض ارتش جمهوری اسلامی ایران را مطابق قرارداد با دقت و کیفیت بالا چاپ و پاکت گذاری نموده است.

سازمان بنادر و دریانوردی :

شرکت داده پردازی ایران در طول سال 1389 عهده دار پشتیبانی و نگهداری شبکه گسترده (Wan) سازمان بنادر و دریانوردی متصل به 210 بندر کشور بوده است.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار تسویه وجوه (سمات) :

خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری سایت کامپیوتری شرکت سمات در این سال توسط شرکت در موعد مشخص طبق قرارداد و برنامه به انجام رسیده است.

سازمان امور مالیاتی :

پشتیبانی و نگهداری تجهیزات سخت افزاری و نرم افزارهای بنیادی در سایت فن آوری اطلاعات سازمان و دیگر سایت ها در 28 استان کشور از فعالیت های شرکت در سال 1389 میباشد.

عملکرد مرکز آموزش عالی انفورماتیک

مرکز آموزش عالی انفورماتیک با برخورداری از 83 عضو هیأت علمی با مدارک دکتری یا فوق لیسانس طی سال 1389 در سه نوبت، حدوداً 450 نفر از متقاضیان ورود به دانشگاه را پذیرش و ثبت نام نموده است. در حال حاضر 1270 دانشجو در رشته های مختلف کامپیوتر شامل نرم افزار، سخت افزار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دو نظام آموزشی ترمی و پودمانی مشغول به تحصیل می باشند. تعداد دانشجویان فارغ التحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته در این سال بالغ بر 394 نفر بوده است.


برنامه های آینده شرکت:

هیأت مدیره شرکت در سال 1390 در تحقق موارد ذیل تلاش می نماید:

* ایجاد زمینه های مشارکت سهامداران عمده در زمینه پروژه های زیر ساختی بانکداری الکترونیکی

*حضور فعال تر در طرح ها و پروژه های دولت و تجارت الکترونیک

*مطالعه و بررسی به منظور ارتقاء سیستم های مکانیزه در حوزه های مختلف شرکت با تمرکز بر سیستم های مبتنی بر مدیریت ارتباط مشتریان

* استمرار اجرای نظام متمرکز کنترل منابع و پروژه ها

* حفظ و ادامه بالاترین استاندارد های پشتیبانی، از طیق ارتباط مستقیم با منابع و عرضه کنندگان اصلی محصولات

* ایجاد زیر بنای مناسب ساختاری و ظرفیت عملیاتی برای ایجاد امکان طراحی و عرضه راه حل های جامع و یکپارچه در پیکربندی های بزرگ و متئسط

*استمرار سیاست بهینه سازی ساختار نیروی انسانی

*بازنگری و ایجاد سازمانی چابک برای پاسخگویی سریع به نیازمندیهای مشتریان

*اصلاح و بهبود روش های انجام کار و رویکرد مشتری مداری و خرمت محوری

*تقویت بخش فروش ماشین های رده متوسط از طریق انتخاب منبع مناسب و ایجاد سهم بازار

* گسترش سهم فروش تجهیزات و ماشن های رده یزرگ و متوسط، ارایه خدمات اجاره، اجاره به شرط تملیک و تعمیر و نگهداری

* توسعه IDC شرکت با ویژگی ارایه ASP

* تمرکز، توسعه حضور و پایداری در تولید و پشتیبانی نرم افزارهای کاربردی در حوزه های بانکی و مشترکین

* استمرار ارایه خدمات نصب، پشتیبانی و نگهداری سیستم های بنیادی در رده های مختلف سخت افزاری

* توسعه و افزایش اجرای دوره های تخصصی در زمینه های مدیریت در حوزه های مختلف

* گسترش دامنه فعالیت مطالعه و فعال سازی طرحهای افزایش سرمایه برای ایجاد زمینه های فعالیت جدید

* استمرار سیاست کنترل جدی هزینه ها

* تأمین مالی از طریق جدیت در وصول مطالبات، فروش داراییهای مازاد و غیر مولد و استفاده از تسهیلات بانکی

* متناسب سازی حجم سرمایه در گردش نسبت به حجم فعالیت ها با مدیریت جریان وجوه نقدی شرکت

* استمرار سیاست کاهش دوره وصول مطالبات و بهبود روند معوقات

* متناسب سازی هزینه های مالی در ترکیب هزینه های شرکت

آدرس لینک سایت :

http://www.dpi.ir/home-fa.html


اشتراک گذاری :
ارسال نظر