بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر : ۴۹۰۷۳
به گزارش مشرق به نقل ازفارس، عبدالمحمد بابااحمدي بعدازظهر امروز در تجمع اعتراض‎آميز جمعي از مردم استان چهارمحال و بختياري در اعتراض به حفر تونل گلاب و انحراف مسير رودخانه زاينده‏رود به سمت استان اصفهان اظهار داشت: مردم چهارمحال و بختياري در برهه‌هاي مختلف انقلاب پايبندي خود به انقلاب و نظام اسلامي و اصل تزلزل‌ناپذير ولايت‌فقيه به اثبات رسانده‎اند و همواره پشتبان ولايت بوده و ذره‌اي از اين مسير منحرف نمي‎شوند.
وي بر ضرورت پيگيري مطالبات مردم اين استان و تلاش براي رفع موانه پيشرفت و توسعه در نقاط مختلف اين استان تاكيد كرد و افزود: استفاده از نعمت آب و فراهم كردن بستر برخورداري از اين نعمت براي تامين معاش و رشد و توسعه چهارمحال و بختياري از جمله مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختياري است.
بابااحمدي با اشاره به مصوبه دولت مبني بر انتقال آب اين استان به استان همجوار اصفهان، خاطرنشان كرد: متاسفانه طرح انتقال آب از اين استان به استان اصفهان به تاييد و تصويب هيئت دولت نيز رسيده و متاسفانه توجهي به حقوق و مطالبات مردم چهارمحال و بختياري در آن نشده است.
اين نماينده مجلس اذعان داشت: متاسفانه دولتي كه تحقق عدالت اولويت‌بخشي به مناطق كمتر توسعه يافته را در راس شعارهاي خود داشت در اين اينجا به شعارها و اهداف خود توجهي نمي‎كند.
وي از عدم صداقت مسئولان اصفهان با مردم چهارمحال و بختياري در مباحث آب اظهار تاسف كرد و افزود: بدون ترديد واگذاري مديريت آب اين استان در سال جاري به استان همجوار اصفهان بيانگر تضييع عيني حقوق مردم چهارمحال و بختياري است.
نماينده مردم لردگان با بيان اينكه مسئولان ذيربط استاني بايد پاسخگوي نسل آينده در خصوص كمبود آب و تضييع حقوق آنان باشند، تصريح كرد: لازم است مسئولان استاني با قدرت و شجاعت استيفاي حقوق مردم چهارمحال و بختياري در راستاي جلوگيري از انتقال حوزه به حوزه آب و تغيير مسير زاينده‌رود را پيگيري و مطالبه كنند.
نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر اقدام قاطع و عاجلي در اين خصوص از سوي مسئولان ذيربط در وزارتخانه و دستگاه‌هاي مربوطه صورت نگيرد، هر چهار نماينده چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي استان استعفا ميكنيم.
بابااحمدي وضعيت آب اين استان را نسبت به سال‌هاي پيش بحراني اعلام كرد و گفت: آب اين استان در حال حاضر پاسخگوي نيازهاي فعلي مردم اين استان نيست و آب مازادي كه بتوان آن را به استان همجوار اصفهان انتقال دا،د وجود ندارد.
در اين تجمع اعتراض‎آميز اهالي 23 روستا و شهرهاي بخش‌هاي سامان، بن و عده‌اي از مردم شهركرد، اردل، كيار و ديگر نقاط استان در اعتراض به طرح‌هاي انتقال آب بين حوضه‌اي و حفر تونل گلاب و انحراف مسير رودخانه زاينده‏رود به سمت استان اصفهان در روستاي گرمدره از توابع بخش سامان تجمع و خواستار توقف عمليات اجرايي احداث اين تونل و مسدود كردن آن شدند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر