بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
در این جلسه دکتر بهرامی مدیر عامل شرکت به تشریح فعالیت شرکت در سال مالی گذشته پرداخت و گفت : خوشبختانه در سال مالی گذشته رکورد فروش شکسته شد و رشد 21 درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت رسید. البته در 5 سال گذشته همواره فروش شرکت روند صعودی داشته است که امیدواریم این روند تداوم یابد.
کد خبر : ۴۹۵۳۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران یاسا تایر ( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز سه شنبه مورخ 90.3.24 درمحل هتل آکادمی فوتبال با حضور بیش از 83 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر اسکندری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان طاهری و مهندس ایران زاد و به دبیری آقای دکتر بهرامی (مدیرعامل شرکت) تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس آقای سهرابی و نماینده حسابرس آقای فارسی منش نیز در جلسه حضور داشتند.



مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای بهرامی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 89.12.29

2- تقسیم 2200 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی آیین محاسبان امین و آقاي كامران خدائي به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلي و علي البدل شرکت براي سال مالي منتهي به 1390.12.29

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


حاشیه مجمع:

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز مجمع عادی سالیانه ایران یاسا تایر با استقبال بی نظیر سهامداران مواجه شد به گونه ای که تعداد حاضرین در جلسه مجمع امسال بسیار فراتر از سالیان گذشته بود و علت این توجه رشد سود و قیمت سهام شرکت در سال مالی 89 بوده است.

ایران یاسا تایر در 145روزکاری سال مالی گذشته بالغ بر 153 درصد بازدهی را نصیب سهامداران خود کرده است.

در این جلسه دکتر بهرامی مدیر عامل شرکت به تشریح فعالیت شرکت در سال مالی گذشته پرداخت و گفت : خوشبختانه در سال مالی گذشته رکورد فروش شکسته شد و رشد 21 درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت رسید. البته در 5 سال گذشته همواره فروش شرکت روند صعودی داشته است که امیدواریم این روند تداوم یابد.

وی در ادامه بیان داشت فروش صادراتی یکی از اولویت های سال جاری شرکت خواهد بود که به سبب افزایش نرخ ارز و چشم انداز صعودی آن جدیداً مورد توجه شرکت قرار گرفته است. البته در گذشته نیز شرکت بخش کوچکی از محصولات خود را صادر می نمود ولی به سبب نرخ پایین ارز سود آوری چندانی نداشت. ولی در سال 89 افزايش 8 درصدي فروش صادراتی شرکت نسبت به سال قبل منجر به سود آوری خوبی شده و انگیزه را بر افزایش فروش صادراتی در ما دو چندان کرد به گونه ای که در حال حاضر یک قرارداد صادراتی 8 میلیاردی امضاء کردیم که در حال اجرا میباشد.

بهرامی در ادامه خبر از در حال جریان بودن اخذ وامی از بانک توسعه اسلامی داد و افزود : با گرفتن این وام شرکت تا حد زیادی از نوسانات نرخ ارز مصون شده و افزایش قیمت مواد اولیه وارداتی شرکت را با مشکل مواجه نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: تنها 2 درصد از بهای تمام شده کالاهای شرکت را هزینه های انرژی تشکیل می دهد که البته برای کاهش آنها نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

افزایش سرمایه شرکت که می تواند نماد آن را وارد تابلوی اصلی بورس کند نیز از مباحث مطرح شده در مجمع عادی سالیانه بود که دکتر اسکندری به عنوان رییس مجمع از نرخ بازدهی بالا و دوره بازگشت سرمایه مناسب طرح توجیهی آن سخن گفت و افزود : 50 درصد از افزایش سرمایه مذکور اعمال شده و 50 درصد مابقی در اختیار هیأت مدیره قرار دارد که می تواند در فاصله زمانی 6 ماه تا دو سال دیگر اعمال شود.

ترکیب اعضاء هیأت مدیره

اعضاء هیأت مدیره

سمت

مجید هاتف وحید

رییس هیأت مدیره

محمد رضا گلرو

نایب رییس هیأت مدیره

احمد علمشاهی

مدیر عامل و عضو هیأت مدیره

فرید صباحی

عضو هیأت مدیره

مسعود بهرامی نوید

عضو هیأت مدیره

پیام هیأت مدیره

هیأت مدیره شرکت در راستای حفظ منافع سهامداران محترم و افزایش سود آوری و ارتقاء سطح کیفی عملیات، تمام تلاش خود را در طی سال مالی مورد گزارش بکار گرفته و با تکرار موفقیت های گذشته نتایج حاصله از نظر تناژ تولید و فروش و همچنین حجم سود آوری شرکت در دوران فعالیت آن، بی سابقه بوده است.

در زمان تدوین بودجه سال 1389 با وجود مشکلات عدیده در بخش صنعت بخصوص صنایع لاستیک سازی و فشار های ناشی از تحریم های بین المللی، در ابتدای امر تحقق آمار و ارقام پیش بینی شده برای مدیران شرکت را دور از دسترس جلوه می نمود که با اتکال به خداوند متعال و سر لوحه قرار دادن تکلیف مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 1389 به سال تلاش مضاعف و همت مضاعف با عزم راسخ و همدلی مجموعه مدیران و کارکنان شرکت نه تنها بودجه سال 1389 در عمل به تحقق پیوست بلکه در مواردی نیز نتایج حاصله بیش از آن بوده است.

در حال حاضر این شرکت در مجموعه لاستیک سازی دارای جایگاه ویژه بوده و این امر در معاملات سهام در بازار سرمایه و همچنین اقبال ویژه عموم (علیرغم بودن آن در تابلوی فرعی بورس اوراق بهادار) قابل مشاهده می باشد.

با برنامه ریزی و سیاستهای راهبردی تدوین شده روند رو به رشد شرکت برای سال جاری و سالهای آتی انجام پذیرفته و امید دارد با حمایت و پشتیبانی سهامداران محترم و عزم راسخ کلیه دست اندر کاران شرکت ضمن حفظ جایگاه در بخش صنعت لاستیک شاهد موفقیتهای روز افزون آن باشیم.


حرکت در مسیر تعالی سازمانی در سال 1389

· ثبت رکورد تولید 16392 تن انواع محصولات در طول فعالیت شرکت.

· ثبت رکور فروش 15908 تن انواع محصولات در طول فعالیت شرکت.

· ثبت رکورد فروش مبلغ 768 میلیارد ريال انواع محصولات در طول فعالیت شرکت

· دستیابی به سود خالص 98 میلیارد ريال.

· تحقق کامل بودجه سال 1389 علیرغم وجود مشکلات و محدودیت های گسترده در فضای صنعت.

· اجرای سیاستهای مطلوب تأمین به موقع نقدینگی از بانک های داخلی و خارجی و افزایش تأثیر گذاری آن در راندمان خرید مواد اولیه.

· ثبت برند شرکت در سازمان ثبت مالکیت های فکری سوئیس و امکان درج نشان ® در کنار آرم و نشان شرکت در راستای صیانت از برند شرکت و جلوگیری از سوء استفاده و تقلب شرکت های رقیب به خصوص تولید کنندگان چینی.


برنامه ها و سیاست های تدوین شده برای سال 1390

· افزایش حجم و تنوع تولیدات شرکت از طریق توسعه خطوط تولید و رفع گلوگاه های موجود در واحد های تولیدی و تأمین بستر مناسب برای توسعه تنوع محصولات بخصوص در بخش قطعات خودرویی لاستیکی، بنحوی که میزان تولید شرکت از 16392 تن در سال 1389 به 17744 تن در سال 1390 ارتقاء یابد.

· برنامه ریزی در جهت حفظ سهم بازار فعلی و افزایش آن از طریق اصلاح شبکه نمایندگی های فروش جهت دستیابی به فروش 903 میلیارد ريال در سال 1390.

· برنامه ریزی در جهت افزایش صادرات و گسترش سهم شرکت در بازار های بین المللی.

· توجه ویژه به بخش تحقیق و توسعه و در نظر گرفتن آن بعنوان یک واحد مستقل از طریق ایجاد معاونت مربوطه و بهینه سازی ساختار مهندسی محصولات و ارتقاء سطح کیفی آن.

· توجه ویژه به بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش سهم آن در بهای تمام شده محصولات از طریق جایگزینی و نو سازی ماشین آلات پر مصرف انرژی و همچنین ایجاد نیروگاه 25 مگا واتی به روش CHP.

· پیگیری اخذ مجدد تسهیلات از بانک توسعه اسلامی در راستای کاهش هزینه های مالی شرکت برای جهت تأمین مواد اولیه و دستگاهها و ماشین آلات مورد نیاز جهت نوسازی و ایجاد خطوط جدید تولید.

· کاهش هزینه های مالی شرکت در راستای جذب تسهیلات با حداقل نرخ بانکی از بانکهای داخلی و خارجی.

· اصلاح ساختار مالی شرکت از طریق افزایش سرمایه که مجوز آن از سازمان بورس اوراق بهادار اخذ شده است.

· اصلاح ساختار گردش اطلاعات و ارتقاء و بهبود سیستم های نرم افزاری در جهت ایجاد انعطاف بیشتر در تصمیم گیری های کلان مدیریتی شرکت.


تولید

شرکت ایران یاسا در سال 1389 موفق به تولید 16392 تن انواع محصولات گردید که نسبت به سال قبل 19 درصد افزایش داشته و توانست 101 درصد بودجه مربوطه را پوشش دهد. این امر در نتیجه فعالیت های زیر بوده است.

- استفاده از طرحهاي اورلب به منظور استفاده از زمانهاي ميان شيفت و افزايش زمان توليد .

- برنامه ريزي مدون و مديريت بهينه در زمان تنظيم قالبها و تعميرات پيشگيرانه PM)) و سوق دادن آن در ايام تعطيلات به منظور كاهش توقفات دستگاهها و ماشين آلات توليدي .

- توليد تاير هاي جديد FRP17-75/2 و 17/90-100 در راستاي ايجاد تنوع در سبد محصولات شركت و تامين نياز بازار .

- برنامه ريزي دقيق در توليد نيم ساخته ها به منظور حداكثر استفاده از ماشين آلات توليد و رفع گلوگاههاي آن .

آمار تولید


فروش

شرکت ایران یاسا در سال گذشته مقدار 15908 تن با ارزش ريالی 726 میلیارد ريال فروش داشته است که نسبت به سال قبل به ترتیب 14 و 21 درصد افزایش داشته و موفق به پوشش 103 درصدی در بخش تناژ و 102 درصد در بخش ريال بودجه سال 1389 شده است. این امر در راستای افزایش تعداد نمایندگان شرکت و جذب حداکثر سهم بازار فروش به شرکت های موتور ساز بوده است و شایان ذکر است افزایش صادرات و اصلاح آیین نامه مربوطه در افزایش مذکور بی تأثیر نبوده است.

سهم بازار

شرکت ایران یاسا در کشور بیشترین سهم بازار را از آن خود نموده و حدوداً 75تا80 درصد بازار تایر و تیوب موتور سیکلت و دوچرخه را در اختیار دارد. شرکت ایران یاسا با استفاده از نیروهای متخصص و پر تلاش از یک سو و افزایش دانش فنی نیروهای خود از سوی دیگر باعث حرکت رو به رشد تولید گردیده بطوریکه توانسته است با ارایه محصولات با کیفیت، بیشترین سهم بازار را از آن خود نماید و از آنجائیکه تحقیقات خود را بر روی تقاضای مشتریان معطوف کرده است به دنبال تولید محصولات جدید بر حسب نیاز می باشد و در این کار بسیار موفق بوده است.

مشتریان

فروش محصولات شرکت بر اساس آیین نامه فروش فقط از طریق اعطای نمایندگی و به اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای شرایط معین و تصویب شده از سوی هیأت مدیره شرکت انجام می پذیردو در حال حاضر همه نمایندگان شرکت اعم از شرکتهای تولید کننده موتور و دوچرخه و عمده فروشان لاستیک از اعتبار خوبی نزد شرکت و در بازار برخوردار می باشند.

لینک سایت شرکت :


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
لعنت بر مدیر عامل شرکت که روز مزد های که چند ساله کار میکنن جون میکنن رو پیمانکار نمیکنه تا بتوننن راحت کار کنن.