بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر : ۴۹۶۳۷

افکار: کمتر از چهار ماه پیش بود که نامجو برای استیضاح به مجلس احضار شد. نامجو بر خلاف بهبهانی، راه تعامل با مجلس را در پیش گرفت اما نتوانست نمایندگان را از استیضاح خود منصرف کند. وزیر نیرو سپس‌کوشید با احترام به قانون و با حضور در مجلس همچنان در سمت وزارت باقی بماند. از این رو وی توانست تنها با یک رای همچنان وزیر بماند.

بدهی وزارت نیرو به دو هزار شرکت که باعث بیکاری ده ها هزار کارگر شده ، انحراف عملکرد وزارت نیرو از قانون برنامه چهارم و قوانین بودجه سنواتی و تحقق نیافتن وعده های وزیر هنگام جلسه رأی اعتماد از جمله دلایل نمایندگان برای استیضاح نامجو بود.
اکنون نمایندگان دوباره کمر به استیضاح وزیر بسته اند.

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با بیان اینکه من شخصا دنبال استیضاح وزیر نیرو هستم گفت: در استیضاح قبلی نامجو تنها با یک رای اضافی بر کرسی وزرات باقی ماند اما اکنون در حال جمع آوری امضا برای استیضاح دوباره وزیر نیرو هستم.

وی ادامه داد : قبل از استیضاح معاون وزیرنیرو و معاون برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری صحبتهای مبنی بر حل مشکل کردند ولی ۴ تاکنون ماه از وعده های و اجرای مصوبات گذشته وهیچ کدام عملی نشده است.

نماینده بجنورد درخصوص مصوبات اجرا نشده دولت گفت:آب رسانی به بجنورد سه سال از برنامه عقب افتاده است ، احداث سد گردان لو که ۷ سال در نوبت بوده و در این مدت هر بار گفته شده تنها به دروغ گفته اند در حال بررسی است و از سوی دیگر درخدمات رسانی برق این منطقه کوتاهی های بسیاری انجام شده است.

ثروتی با بیان اینکه دولت در حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد گفت: در استیضاح گذشته کتابی مبنی بر اینکه پول مارا بدهید در خصوص بدهکاری پیمانکاران از دولت چاپ شده بود پس بهتر است دولت یا وعده ای ندهد یا اگر می دهد به آنها عمل کند.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه گفت: دولت تنها با بیان شعارها ی که تا کنون داده مبنی برپروژهای درحال افتتاح نباید اکتفا کند بلکه با پرداخت بدهی پیمانکاران آنها در اجرای هرچه سریعتر پروژه ها یاری کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵ امضا برای استیضاح وزیر گرفته و به حد کافی رسیده است ،در حال رایزنی با سایر نمایندگانی که مشکلات مشابه دارند هستیم و هنوز استیضاح را تحویل مجلس نداده ایم نزدیک است.

هرچند بار قبل نامجو از کمند استیضاح نمایندگان جست اما به نظر می رسد این بار شرایط سخت تری را پیش رو داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر