بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶
روالی که مدیران قبلی در ساختمان اصفهان داشتند که البته همه موارد را به عنوان تکالیف مجمع اخیر اعلام کردیم این بوده که پس از بهره برداری از برخی پروژه ها و واگذاری آن به مالکان ، در اقدامی غیر اخلاقی و مجرمانه اقدام به ترهین این املاک در نزد بانک ها نموده و از این طریق وام های کلانی را دریافت و به نفع خود استفاده می کردند . این یعنی مصداق کامل کلاه برداری پروژه ای همچون ارگ که در سال 83 ساخته و واگذار شده و با این روش در سال گذشته با فریب مالکان آنها مشکلات ثبتی را دلیل نبود اسناد مالکیت آن اعلام کرده اند.
کد خبر : ۴۹۸۸۹

تمدن بشری در دنیای امروز تا حدی پیش رفته که با در نور دیدن مرزهای بین المللی همواره به دنبال گسترش و توسعه روز افزون اطلاعات و ارتباطات حوزه های مختلف و انتقال آن در زندگی فردی و اجتماعی مردم است . در این بین آنچه در زندگی دیجیتالی امروز اهمیت حیاتی دارد سرعت پردازش اطلاعات و نقش افراد در چگونگی انتقال هر چه به روزتر آن می باشد .

بر همین اساس نیز پایگاه خبری بورس نیوز بنا به رسالت خبری خود در حوزه بازار سرمایه ایران چندی پیش در راستای درخواست های مکرر برخی سهامداران و خوانندگان خود مبنی بر تهیه یک گزارش خبری از وضعیت گذشته و حال شرکت ساختمان اصفهان اقدام به انجام مصاحبه با مدیرعامل این شرکت و انتشار خبری تحت عنوان "با یک برنامه راهبردی سود ، سود آور می شویم " در اردیبهشت ماه امسال کرد که با واکنش تند  هاشمی نسب که با خرید بلوک 25 درصدی "ثاصفا" از شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین که در تابستان سال گذشته حالا به عنوان یکی از سهامداران عمده آن محسوب می شود مواجه شد .

در همین زمینه خبرنگار ما طی روزهای گذشته با حضور در دفتر کاری شرکت ساختمان اصفهان در منطقه عباس آباد تهران مصاحبه ای ترتیب داده که خواندن آن بویژه برای جمع کثیر سهامداران خرد عمدتاً اصفهانی این شرکت خالی از لطف نیست !

شایان ذکر است که فایل کامل صوتی مصاحبه در آرشیو بورس نیوز موجود است و این مصاحبه به درخواست سهامدار عمده ساختمان اصفهان در پاسخ خبر قبلی بورس نیوز تهیه شده که پس از تنظیم برای وی ارسال اما با گذشت یک هفته از آن تاریخ تا کنون واکنش و اظهار نظری در این خصوص دریافت نشده لذا بر آن شدیم که متن کامل مصاحبه را در نظر خوانندگان بیاوریم .

خبرنگار بورس نیوز ؛ چند روز پیش خبری از سوی بورس نیوز منتشر شد که اگر چه حاکی از مطالب امیدوار کننده و چشم انداز مثبت شرکت ساختمان اصفهان در آینده ای نزدیک بود اما شما نسبت به آن اعتراض داشتید . دلیل آن چه بود ؟

- به عنوان یکی از فعالان قدیمی بازار سرمایه ، به خوبی با حوزه بازار سهام و تمام کاستی ها و مزایای آن واقف بوده و روی همین اصل نیز همواره با رصد و حساسیت بالایی به دنبال دلایل بروز برخی نقاط ضعف آن هستم . در عین حال از زمانی که کسی جرأت نداشت از سهامدار خرد در بازار دفاع کند ، از جمله متولیانی بودم که خواهان رساندن صدای سهامدار خرد در کل پهنه بازار و تعریف راهکارهایی برای این امر بودند که ایجاد وضعیت مساوی بین سهامدار خرد و عمده هدف آن بود .

با همین رویکرد نیز اقدام به خرید سهام بلوکی شرکت اصفهان گرفتم . اما شما بدون در نظر گرفتن وضعیت حال و گذشته این شرکت مطالبی پس از ورود من به جمع سهامداران عمده "ثاصفا" نوشته اید که بخشی از آنها مغایر با واقعیت است . اینکه یک خبر جنجالی نوشته شود و حرکتی ایجاد شود نمی تواند برای کسی مهم و سازنده باشد .

خبرنگار بورس نیوز ؛ قصد رسانه از مطرح کردن مسائل چالشی پیدا کردن راهکارها است نه تخریب .شما سابقه فعالیت در رسانه را هم گویا دارید و با آن آشنا هستید . چطور می گویید که طرح موارد اینچنین مهم و سازنده نیست ؟

- به لحاظ انتشار مطالب خبر مذکور ، من خیلی راحت می توانستم با یک تماس با وکلای شرکت به لحاظ اعاده حقوق شهروندی و قانون ، خود تا پای تعطیلی بورس نیوز یا هر رسانه دیگری که نسبت به درج و جستجو در اموال و دارایی های شخصی من نموده اقدام کنم اما به هر حال از ورود به این رویکرد صرفه نظر کردم چرا که احساس من از مطالب نوشته شده این بود که تصور نویسنده مغرضانه نبوده و اطلاع رسانی ، هدف آن بوده که به هر حال با شکل نا مناسبی به مخاطب انتقال یافته است .

به یاد دارم سالهای قبل درست رأس ساعت 8:30 تا 9:00 صبح در برنامه زنده پول ، ریسک ، سرمایه در شبکه جام جم سیما و شبکه رادیویی جوان حضور فعالی داشتم که طی آن تمام مدیران شرکت های بورسی با طرح سوالات مختلف به چالش (به اصطلاح منگنه) کشیده می شدند اما به دلیل حساسیت زیاد اخبار بازار سرمایه هیچ گاه جرأت طرح مسائل شرکت ها در سطح مدیریت کلان را به خود نمی دادم . چون کم ترین حرف و اظهار نظر به قیمت به هم خوردن کل بازار سهام یا بطور مثال فرآیند خصوصی سازی برخی شرکت ها و سود و زیان های یکباره برای برخی افراد یا نهادهای دولتی می شد . به هر حال با اشراف به حوزه رسانه ، این دوران را با تمام دردسرهای آن کنار گذاشتیم و گفتیم که آقا بگذار در حوزه سرمایه گذاری به کارمان وارد شویم .

خبرنگار بورس نیوز ؛ تحلیل شما از شرکت ساختمان اصفهان چیست ؟

- کار کردن در اصفهان مثل حضور در مرحله فینال بوندس لیگا است . در این شهر ( . . . )معتقدم اگر کسی بتواند در حوزه کاری خود موفق شود ، مطمئناًٌ در هر کجای دنیا نیز کسب و کار او رونق خواهد گرفت . با این وضعیت حالا باید در شرکتی کار کنید که حدود 40 هزار نفر سهامدار خرد در این شهر دارد . به عبارت بهتر مواجهه با شرکتی که 70 درصد از ترکیب سهامداری آن متعلق به حدود 40 هزار نفر اصفهانی بوده که بطور میانگین هر کدام 2800 سهم شرکت را در اختیار دارند . حال اگر این تعداد را به قیمت اسمی هر سهم ارزیابی کنیم برابر می شود با 280هزار تومان سرمایه و اگر با قیمت 200 تومان در نظر بگیریم می شود مساوی با 560 هزار تومان . این یعنی اگر قیمت سهم 2 برابر و یا حتی 4 برابر هم شود اتفاق خاصی در کیفیت زندگی این سهامداران رخ نخواهد داد .

خبرنگار بورس نیوز ؛ البته شواهد نشان می دهد که این افراد با دید ساختمان سازی و صاحب خانه شدن سهامدار شرکت ساختمان اصفهان شده اند .

بله ؛ چارت سهامداری شرکت های بورسی با 3 نوع کارگری ، سهامداری و دولتی تعریف می شوند بطوریکه در این فرآیند کارگر نسبت به سهامی که به او تعلق گرفته اطلاعی نداشته و فارغ از هر گونه جستجو در سود و زیان همواره از شرکت در حال مطالبه خواسته های خود است که بدترین شکل سهامداری را همین نوع به خود اختصاص می دهد . از طرفی سهامدار دولتی که اکثر شرکت ها با آن روبرو هستند به سود و زیان اهمیتی نداده و فقط به دنبال کسب منافع برای دولت است . دسته آخر هم که بورس درصد کمی از آنها را در خود جای داده به معنای واقعی سهامدارند زیرا آگاهانه و با علم به اینکه امکان زیان وجود دارد اقدام به خرید می کند .

خبرنگار بورس نیوز ؛ به عبارتی بورس باز هستند ؟

- سهامدار است بورس باز نیست . کسی که با نفع و ضرر شرکت در دوره های مالی مختلف پایبندی خود را حفظ می کند . اما بورس باز فقط با دوران نفع شرکت می ماند ، طبق این دسته بندی ساختمان اصفهان شرکتی است که علاوه بر حضور دولت در بخشی از ترکیب سهامداری آن در گذشته با جمع کثیری از سهامداران خردی مواجه بوده که به لحاظ دید کارگری آنها به سهام خود هیچ گاه در فرآیند حل مشکلات و یا افزایش سرمایه حضور پررنگی نداشته و تنها توقعات بی مورد خود را مطالبه کرده است .

خبرنگار بورس نیوز ؛ با این تفاسیر برنامه شما پس از حضور در ترکیب سهامداران عمده برای برگزاری اولین مجمع عادی سالیانه چه بود ؟

- این زمانی است که حضور من مصادف شده با سه سال زیاندهی پی در پی شرکت در زمان حضور شستا در ترکیب سهامداران عمده و حالا باید مجمعی را برگزار کنیم که دستاورد آن اعلام زیان شرکت در سال سوم به خیل عظیم سهامداران است حال آنکه حضور سهامدار عمده جدید تنها در 6 روز کاری پایانی از سال مالی قبل مسجل شده و نمایندگان وی در ترکیب هیأت مدیره باید گزارش عملکردی را به مجمع بیاورند که هیچ نقشی در آن نداشته اند . حالا به نظر شما چه اتفاقی پس از اعلام زیان در مجمع می افتد؟

خبرنگار بورس نیوز ؛ چه سالی سهام بلوکی ساختمان اصفهان را خریداری کردید ؟

سال گذشته در نیمه مرداد ماه بلوک 24.26 درصدی سهام "ثاصفا" را از شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین (نماینده شستا) خریداری و 24 شهریور ماه یعنی درست 6 روز قبل از پایان دوره مالی شرکت در 89.06.31 اعضای جدید بر کرسی هیأت مدیره تکیه زدند . حالا باید در مجمعی وارد شویم که تحقق زیان در سال سوم ربطی به حضور سهامدار عمده و افراد جدید در ترکیب هیأت مدیره نداشته و حال آنکه در صورت گردن گرفتن آن باید در مجمع در حضور مدیران دولتی صحبت کنید که مقصر زیاندهی شرکت بوده اند و شما مجبور به متهم کردن آنها هستید . چه باید کرد ؟

خبرنگار بورس نیوز ؛ بالاخره شما با یک دیدگاهی این سهم را خریداری کرده اید؟

اشتباه نکنید ، دیدگاه سر جای خود . نکته اینجاست مجمعی که می خواهد برگزار شود متعلق به عملکرد مدیران سابق در ترکیب هیأت مدیره برای سال مالی قبل بوده است .

خبرنگار بورس نیوز ؛ گفته می شود بعد از حضور شما در جمع سهامداران عمده "ثاصفا" ، اخراج های گسترده ای در بخش های مختلف مدیریتی و پرسنلی رخ داده ، چه توضیحی دارید ؟

- ساختار نیروی انسانی شرکت ساختمان اصفهان و سایر شرکت های اقماری آن قبل از ورود به این شرکت شامل 44 نفر پرسنل می شد که اگر چه طبق قانون در آن دوره مالی حق طبیعی من به عنوان بخش خصوصی حاضر در ترکیب سهامداران عمده شرکت مبنی بر چینش دلخواه نیروی انسانی استخدامی جدید محفوظ بود اما هیچ کس از بین پرسنل قبلی شرکت از سوی من اخراج نشد.

جالب اینجاست که "ثاصفا" به عنوان یک شرکت عمرانی ساختمانی مطرح بوده و حال آنکه از مجموع پرسنل قبلی تنها دو نفر مهندس عمران وجود داشتند !!!

خبرنگار بورس نیوز ؛ آیا سوابق پرسنل قبلی در گزارش مجمع شرکت در سال مالی 87 موجود است و اینکه چرا بعد از رفتن این افراد نیروی جدیدی را جایگزین نکردید ؟

- مدارک پرسنل قبلی با نوع تخصص و میزان تحصیلات وجود دارد در عین حال قرارداد افراد بر مبنای استخدام یکساله بوده که با توجه به حضور آنها تا 89.12.29 هنوز شش ماه دیگر از قرارداد آنها باقی مانده بود . چنانچه همه این افراد به طور یکجا اخراج می شدند با یک حجم فجیعی از پرونده های مختلف در اداره کار و امور اجتماعی استان مواجه می شدیم و از طرفی از دست دادن اطلاعات از سوی عده ای که همه چیز را درید خود داشت اما به کسی منتقل نمی کرد را باید تحمل می کردیم .

با این وجود هرکس از شرکت رفت قراردادش تمام شده بود و کسی از پرسنل قبلی به دست هاشمی نسب اخراج نشد هر چند تعدادی از افرادی که خودم آورده بودم عذرشان را خواستم .

حالا ببینید در بهمن ماه با عواملی همچون ساختار شکننده مالی ، وضعیت پرسنل غیر متخصص ، شایعه اجرای 10 سال پروژه ها در شهر و دیدگاه سهامداری کارگر گونه در این شرکت و از طرفی غیر فعال شدن شرکت های اقماری آن در سال های گذشته قصد برگزاری مجمع عادی سالیانه را داشتیم .

خبرنگار بورس نیوز ، بالاخره شما به عنوان یک سرمایه گذار با ارزیابی و مشاوره های مختلف اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت کرده اید . می خواهم بدانم انگیزه شما برای خرید این سهم چه بود ؟

- اگر کمی صبر کنید به آنجا هم می رسیم . اما تا اینجا بدانید که عواملی همچون ایستایی ساختار "ثاصفا" به دلیل حضور با نگرش دولتی در سالهای قبل و کاهش شدید حجم پروژه های تکمیلی باعث شده بود که به رغم برخورداری از یک برند شاخص ، این شرکت با زیاندهی پی در پی مواجه شود . از همه مهمتر فرآیند اطاله دادرسی در آن باعث شده بود هر پروژه ای برای به سرانجام رسیدن راه طولانی در پیش گرفته و از طرفی شرکت بیش از آنکه به امور عمرانی بپردازد به فعالیت های حقوقی سرگرم باشد .

خبرنگار بورس نیوز ، چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ حقوقی شرکت مشکل داشت ؟

بله روالی که مدیران قبلی در ساختمان اصفهان داشتند که البته همه موارد را به عنوان تکالیف مجمع اخیر اعلام کردیم این بوده که پس از بهره برداری از برخی پروژه ها و واگذاری آن به مالکان ، در اقدامی غیر اخلاقی و مجرمانه اقدام به ترهین این املاک در نزد بانک ها نموده و از این طریق وام های کلانی را دریافت و به نفع خود استفاده می کردند . این یعنی مصداق کامل کلاه برداری پروژه ای همچون ارگ که در سال 83 ساخته و واگذار شده و با این روش در سال گذشته با فریب مالکان آنها مشکلات ثبتی را دلیل نبود اسناد مالکیت آن اعلام کرده اند.

خبرنگار بورس نیوز ، آیا حسابرس از این جریانات اطلاع داشته است ؟

- بله ، اما به دلیل حیاط خلوت بودن این شرکت برای عده ای از آنها چشم پوشی کرده است . در نهایت هم نتیجه ای جز اعتراض مالکان و نیز افزایش معوقات بانکی را ایجاد نکرده است .

خبرنگار بورس نیوز ، تمام این موارد مصداق نقض قانون است اما به هر حال مدیریت باید پاسخگو باشد نظر شما چیست ؟

- ببینید طبق قانون مجمعی که برگزار می شود و طی آن صورت های مالی سال گذشته تصویب می شود به معنای آن است که با مدیران قبلی تسویه حساب شده است با توجه به اتفاقاتی که گفته شد چطور کسی حاضر می شود تمام بلاها و مصیبت های وارد شده از سوی مدیران قبلی را بر دوش بکشد . با چنین وضعیت عملکردی کدام عقل سلیمی حاضر به تصویب گزارشی می شود که در آن ذره ای دخیل نبوده است .

خبرنگار بورس نیوز ، مجمع سالیانه شما در دور اول طی بهمن ماه به تنفس خورد و باید طبق قانون ظرف 45 روز برگزار می گردید چرا 4 ماه طول کشید ؟

- اولاً طبق قانون چنانچه ظرف 45 روز مجمع به حد نصاب نرسد باید طی 4 ماه آینده مجمع برگزار شود که بر این اساس نیز شرکت کمتر از مدت یاد شده در 19 اردیبهشت ماه اخیر مجمع نوبت دوم سالیانه خود را برگزار کرد . ثانیاً طی این چهار ماه همواره مجبور بودیم تا با مدیران قبلی در چارچوب تعامل حرکت کنیم . چرا که با چند گزینه بیشتر روبرو نبودیم یا باید مجمعی برگزار و طی آن با افشاگری بریز و بپاش های مدیران سابق تیر خلاص را به شرکت می زدیم و یا در راستای بازسازی دوباره شرکت با مدیران قبلی وارد تعامل می شدیم که بالطبع صرف مقداری زمان را می طلبید .

خبرنگار بورس نیوز ، بهتر نبود در مجمع اعلام برائت از نحوه مدیریت قبلی و اعلام رویکرد جدید از سال مالی فعلی را مطرح می کردید ؟

- نه ، نمی توانستیم بگوییم عملکرد قبلی ها به ما ربطی ندارد زیرا قانوناً وقتی صورت های مالی را تصویب می شود یعنی تسویه حساب می دهی به مدیران قبلی. یعنی تمام دعواهای حقیقی و حقوقی از گذشته تا به امروز را برای خود می خرید . حالا چرا باید دعوای کیفری و جزایی پروژه هایی همچون طرح کوثر که بنا به نظر کارشناس دادگستری با تغییر غیر قانونی متراژهای 70 به 100 متری در اسناد ، بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان اضافه بر قیمت کارشناسی به مردم در سال 84 فروخته شده را بر عهده بگیرم .

خبرنگار بورس نیوز ، بالاخره شما با قبول شرایط و همه اتفاقات آن این سهم را خریداری کرده اید ؟

- اتفاقاً خیلی از دوستان همین جمله را به من می گویند بله ، قبول دارم اما بدانید که قانون به من اختیار داده که صورت جلسه مجمع هیأت مدیره را امضاء نکنم . تصویب ترازنامه را تأیید نکنم و با اینکار تسویه حساب به مدیران قبلی ندهم ..

خبرنگار بورس نیوز ، قضیه سریالی شدن مجامع و به حد نصاب نرسیدن پی در پی در این شرکت چیست ؟

- اولاً مجمع عادی سالیانه "ثاصفا" طی دو مرحله برگزار شد . ثانیاً مجمع عادی فوق العاده صاحبان سهام برای تصویب اساسنامه شرکت مطابق با مقررات سازمان بورس طبق قانون باید در مرحله اول با حضور دارندگان بیش از نصف سهامی که حق رای دارند برگزار و در غیر اینصورت در مرحله بعدی با دارندگان بیش از یک سوم سهام تشکیل و رسمیت پیدا کند . با وجود هزینه بالای هر بار برگزاری اما متأسفانه به دلیل دید کارگر گونه سهامداران پر تعداد حقیقی شرکت به حد نصاب لازم نمی رسد و من مجبورم با التماس از سهامدار ، درصد حاضران در مجمع را به حداکثر 30 درصد برسانم . حالا قانون می گوید اگر 10 مرحله دیگر هم حدنصاب لازم وجود نداشته باشد باید دوباره مجمع برگزار شود . اینکه سهامدار به مجمع نمی آید و یا اینکه قانون تجارت ضعف دارد ارتباطی به مدیریت جدید ندارد .

خبرنگاربورس نیوز ؛ نظر شما راجع به پروژه های شرکت ساختمان اصفهان چیست ؟

- اولین فعالیتی که پس ازتشکیل هیأت مدیره جدید در دستور کار قرار گرفت بررسی دوباره تمامی طرح های متوقف شده طی یک دوره شش ماهه بود بطوریکه قرار شد در دوره مالی یکساله جاری هیچ پروژه نیمه کاره ای در ساختمان اصفهان نباید باقی بماند پروژه هایی همچون طرح مجلسی که مربوط به سالهای 81 و 82 بوده همچنین طرح پردیس 12 که مربوط به سال 83 می باشد نیز از این دسته است . البته طرح ملاصدرا تنها طرحی است که زودتر از موعد بهره برداری به صاحبان آن واگذار شده است .

خبرنگاربورس نیوز ؛ آیا برنامه های دیگری هم در دست اجرا دارید ؟

- بله ، علاوه بر اینکه بنا شده ابتدا هر گونه معوقات و مطالبات با بستانکاران تسویه و سپس کلنگ زنی پروژه های جدید از سر گرفته شود ، بنا شده در راستای بررسی پروژه فرهنگ ، با همکاری شرکت کارگزاری آگاه و بانک های سامان و گردشگری به منظور اخذ مجوز برای تأسیس صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان تلاش هایی صورت گرفته که با توجه به وجود اراضی لازم به عنوان آورده اولیه موسسان در صورت موافقت سازمان بورس اولین صندوق از این نوع به نام شرکت ساختمان اصفهان تأسیس خواهد شد .

البته پروژه های عظیم و ملی دیگری در دست بررسی و رایزنی است که پس از نهایی شدن آنها به اطلاع عموم خواهد رسید اینها همه نشان می دهد که به رغم مشکلات ، شرکت به حال خودش در فرصت محدود که به مدیریت جدید سپرده شده رها نشده و در حوزه اجرا به درستی حرکت کرده است .

خبرنگاربورس نیوز ؛ برای اولین بار حسابرس صورت های مالی شرکت را مردود اعلام کرده و با توجه به تحقق زیان در سه سال متوالی مشمول اصل 141 قانون تجارت شده است . نظر شما در این باره چیست ؟

- پیشنهاد حسابرس قبل از اظهار نظر در این زمینه دو گزینه بود یا شرکت به طور مشروط شامل ماده 141 قانون تجارت شود و در بورس باقی بماند و یا بطور کامل صورت های مالی آن مردود شود . چنانچه گزینه اول انتخاب می شد باید صورت بدهی سه میلیارد و 500 میلیون تومان شرکت شامل یک میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت به شهرداری از بابت تأخیر در پروژه باران ، 80 میلیارد تومان به شستا و 1300 میلیارد تومانی به عنوان ذخیره کاهش ارزش دارایی ها مورد قبول و تصویب قرار می گرفت که شرکت از قبول هزینه های غیر واقعی امتناع ورزید زیرا به عنوان مثال با توافق و اسنادی که با شهرداری امضاء شد بدهی شرکت با شهرداری اصفهان تا حد 300 میلیون تومان کاهش یافته بود .

از طرفی تخلفی فاحش از سوی حسابرس و بازرس قانونی شرکت در زمینه خروج حساب های 6 میلیارد تومانی یکی از طرح های ساختمان اصفهان از صورت های مالی شرکت شناسایی شده بود که به عنوان تخلفی آشکار در تکالیف مجمع عادی سالیانه اخیر به آن اشاره شد . از همین رو این عامل به عنوان زمینه ساز اختلاف با حسابرس باعث شد تا صورت های مالی شرکت مردود شود .

خبرنگاربورس نیوز ؛ سهامداران شرکت نسبت به عدم پاسخگویی مدیریت جدید حتی به صورت تلفنی معترض هستند . علت چیست ؟

- در گذشته بطور روزانه بین 80 تا 100 نفر سهامدار با مراجعه به شرکت حتی نسبت به امور اداری و روزمره کارکنان اقدام به جستجو و واکاوی می کردند که این موضوع باعث ایجاد برخی گرفتاری ها و برهم زدن آرامش فکری و روحی در بخش های مختلف می شد از اینرو با تدابیری که در دوره جدید مدیریتی این شرکت اندیشیده شد دفتری مستقل در خیابان کاوه اصفهان به منظور امور سهامداری ایجاد شده و تلفن جدید آن نیز به بورس اعلام شده است.

خبرنگاربورس نیوز ؛ نسبت به تغییر پی در پی در حوزه مدیریت عامل شرکت ساختمان اصفهان چه صحبتی دارید ؟

- باز هم تأکید می کنم که کسی در این شرکت اخراج نشد مگر اینکه قرارداد وی به اتمام رسیده بود از طرفی آقایان مرتضوی و مظاهری به دلیل برخی مشکلات و حضور در حوزه های مدیریت کلان کشوری خواستار کناره گیری از صندلی مدیریت در این شرکت بودند و این در حالی است که این عزیزان همچنان در بدنه "ثاصفا" حضور داشته و در ترکیب هیات مدیره و یا به عنوان مشاور از خدمات آنها بهره گرفته می شود .

خبرنگاربورس نیوز ؛ شما نسبت به درج نام خود در بورس نیوز معترض بودید . چرا ؟

- جدای از آنکه در خبر قبلی همه مشکلات فعلی شرکت را ناشی از بخش خصوصی دانسته اید نسبت به رسانه ای کردن دارایی شخصی من و اعلام اینکه به وکالت از فرزند کوچکم اقدام به خریداری این سهم کرده ام مطالبی منتشر کرده اید در حالیکه نه شما و نه هیچ مقام و مسئول و رسانه دولتی و خصوصی دیگر بنا به قانون حق تجسس در اموال خصوصی افراد را ندارند .

خبرنگاربورس نیوز ؛ قبل از درج خبر ، مطالب تهیه شده به مدیر روابط عمومی شرکت داده شده بود اما پس از گذشت بیش از دوهفته هر بار ایشان به بهانه های مختلف ارایه آنرا به فردا موکول و یا به قطع تماس های مکرر خبرنگار ما که آمار آن در آرشیو موجود است مبادرت می کرد . در حالیکه وظیفه روابط عمومی تعامل با مردم و برقراری ارتباط است این عمل را چگونه توجیه می کنید ؟ مگر مدیرعامل نسبت به ابهاماتی که در سطر نخست خبر آورده شده بود از عملکرد شما و شرکت دفاع نکرده است ؟

- صحبت هایی که نوشته شده مستقیماً به من نسبت داده شده و اگر اظهار نظر مثبت یا منفی از سوی مدیرعامل شده به من ربطی نداشته زیرا او نسبت به حوزه کاری خود در شرکت ساختمان اصفهان مسئول است .

از طرفی اگر صد بار کسی به تماس های شما پاسخگو نبود و حتی اگر ناسزایی به شما گفته می شد حق درج مطلب خارج از قوانین را نداشتید .

خبرنگاربورس نیوز ؛ اگر با خود شما تماس گرفته می شد نسبت به وضعیت شرکت پاسخگو بودید ؟

- به لحظه قانونی وظیفه ای در قبال پاسخگویی به شما نداشتم اما بنابر اختیار خود باتوجه به آن موقعیت زمانی پاسخ می دادم .

خبرنگاربورس نیوز ؛ وظیفه رسانه به چالش کشیدن موضوعات برای رسیدن به نتیجه منطقی و واکاوی مشکلات است . به رسم ادب منتظر پاسخ شما ماندیم به نظر شما باید تا سال بعد برای موضوع امروز "ثاصفا" منتظر پاسخ روابط عمومی شما می شدیم ؟ اگر اینطور است چگونه می خواهید مشکلات فعلی را ظرف یکسال حل کنید؟

- چهار سال پیش من در جای شما نشسته بودم و بخاطر آنکه با تصویر درگیر بودم با حساسیت بیشتری مواجه بودم . در آن زمان جرأت تخریب اذهان عمومی و اینکه کوچکترین حرفی نسبت به یک شرکت بر زبان آوردیم نبود زیرا برای نشان دادن یک چاله خودمان به چاه می افتادیم و بلافاصله با احکام قضایی مواجه می شدیم .

به شما هم توصیه می کنم خط قرمز را بشناسید و موقعیت افراد را در فعالیت اقتصادی همچون بورس به خطر نیاندازید . خبر شما به اصطلاح رسانه ای ها من را تیک اور کرد .

خبرنگاربورس نیوز ؛ چه صحبتی با سهامداران خرد این شرکت دارید ؟

- می گویم من هم همانند شما سهامدارام و از سود و زیان شرکت منتفع می شوم . اگر نبود انگیزه فعالیت و عمرانی تاکنون باید اساس شرکت ساختمان اصفهان بر چیده می شد . تقاضا دارم با صبر پیشه کردن اجازه درست کردن خرابی های گذشته به گروه کاری و پر تلاش جدیدشرکت داده شود . قول می دهم با توان فعلی نیروی متخصص ماهر و فعالی که ایجاد شده پس از پوشش زیان انباشته شرکت در سالی مالی جاری ، "ثاصفا" از سال مالی 81 قادر به پرداخت سود به سهامداران خود باشد .

شرکت ساختمان اصفهان در حال حاضر به دلیل بد رفتاری هایی که با آن در سابق شده نیازمند ترسیم و بازسازی بوده که با توجه به پتانسیل بالای آن استحقاق بهترین شدن از بسیاری از شرکت های فعال خارجی دارد که می تواند در آینده ای نزدیک در پروژه های پالایشگاهی و نفت و انرژی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد .

تقاضا دارم به شایعات بی اساس همچون به تاراج بردن دارایی های "ثاصفا" از سوی بخش خصوصی توجه نکرده زیرا افرادی که حالا دست خود را از به یغما بردن سرمایه های شرکت کوتاه می بینند تلاش می کنند تا با سنگ اندازی و دروغ وجهه تیم مدیریتی جدید را به کلی تخریب کنند به من اتهام فروش دارایی ها به نفع خود را می زدند در حالیکه اگر چنین هدفی وجود داشته باشد نمی تواند محقق شود زیرا تا دو سال آینده باید اقساط خرید آن به شستا پرداخت شود از طرفی دارایی من در کل مجموعه "ثاصفا" وقف شده و در حال آنکه چه چیزی را بفروشم وقتی که با پروژه هایی مواجه هستیم که تا خرخره بدهی برای شرکت به بار آورده اند .

خبرنگاربورس نیوز ؛ از وقتی که به ما دادید بسیار متشکرم صحبت هایی که شد در راستای تنویر افکار عمومی بود و بورس نیوز همواره در راستای رسالت اطلاع رسانی و به عنوان پلی میان سهامداران و شرکت ها آماده تعامل و همکاری با شما است .

من هم از شما سپاسگزارم

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهران
-
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
این شرکت در زمان مدیریت ایشان از بورس اخراج شده و در حال حاضر در فرابورس قرار دارد.
در حال حاضر شستا مدیریت این شرکت را از آقای هاشمی نسب پس گرفته است. در مجامعی که پس از ایشان برگزار شده، ادعا شده است که کلیه اسناد و مدارک شرکت، پیش از تحویل به مدیریت فعلی، شبانه از شرکت خارج شده و هنوز بازگردانده نشده است.
از شما مدیریت این سایت محترم خواهشمند است که حتی الامکان، مجدداً مصاحبه ای با آقای هاشمی نسب ترتیب داده و توضیحات ایشان در این مورد را جویا شوید.