بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
با توجه به اینکه در حدود 85 درصد قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز شرکت وارداتی بوده ، این تغییرات روی هزینه های شرکت اثر گذار است . چرا که بودجه درآمد شرکت برای سال مالی گذشته بر مبنای هر یورو معادل 1400 تومان پیش بینی شد که در حال حاضر بودجه را به قیمت هر یورو 1650 تومان به سازمان بورس اوراق بهادار ارایه کرده ایم .
کد خبر : ۵۰۴۶۱

شرکت صنعتی آما سود محقق شده خود را برای سال مالی منتهی به 89.12.29 مبلغ 565 ريال اعلام کرده است ، در حالیکه این میزان سود برای عملکرد 12 ماهه سال مالی مذکور 489 ريال پیش بینی شده بود .

خرسندی ، مدیر مالی شرکت صنعتی آما در خصوص علت تحقق این میزان سود بالاتر از پیش بینی صورت گرفته در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت : کاهش قیمت تمام شده محصولات، دلیل عمده و اصلی تحقق این میزان سود و افزایش آن نسبت به مبلغ پیش بینی شده برای سال مالی 89 بوده است .

وی در رابطه با کاهش 11 درصدی سود سال مالی 90 نسبت به دوره مشابه سال گذشته گفت : اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش هزینه های انرژی مصرفی از یک سو و رشد قیمت های مواد اولیه به دلیل نوسانات نرخ ارز یورو از سوی دیگر موجب شد تا سود پیش بینی شده سال مالی جاری را با کاهش 11 درصدی نسبت به سال مالی گذشته اعلام کرده ایم .

مدیر مالی "فاما" در خصوص تغییرات در نرخ ارز و اثرات آن بر هزینه های شرکت تصریح کرد : با توجه به اینکه در حدود 85 درصد قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز شرکت وارداتی بوده ، این تغییرات روی هزینه های شرکت اثر گذار است . چرا که بودجه درآمد شرکت برای سال مالی گذشته بر مبنای هر یورو معادل 1400 تومان پیش بینی شد که در حال حاضر بودجه را به قیمت هر یورو 1650 تومان به سازمان بورس اوراق بهادار ارایه کرده ایم .

خرسندی و دریافت تسهیلات جدید را به دلیل مشکلات کمبود نقدینگی ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه عنوان کرد و افزود : برای تأمین منابع مالی لازم برای سرمایه در گردش شرکت و اجرای طرح های عمده پیش بینی شده مجبور هستیم از تسهیلات جدید بانکی استفاده کنیم و همین امر موجب رشد 103 درصدی هزینه های مالی و اداری شده است .

وی با اشاره به اینکه برای تأمین ماشین آلات مورد نیاز جهت اجرای طرح های عمده در نظر گرفته شده برای سال مالی 90 با بحث تحریم ها مواجه هستیم ، تأکید کرد : در حال حاضر طرح ها و پروژه هایی که برای سال مالی جاری پیش بینی کرده ایم ، به دلیل مشکل تحریم ها برای خرید ماشین آلات پیشرفت کاری چشمگیری نداشته اند . از سوی دیگر برای احداث ساختمان های مورد نیاز با شهرداری بر سر مسایلی اختلاف نظر داریم و هنوز توافق لازم صورت نگرفته است .

مدیر مالی "فاما" متذکر شد : در صورتی که گشایش اعتبارات لازم صورت نگیرد ، این طرح ها با مشکلاتی مواجه می شود .

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر موضوع افزایش سرمایه شرکت مطرح نیست ، تأمین منابع مالی لازم را برای پروژه ها و طرح های در نظر گرفته شده از محل اندوخته طرح های توسعه ای شرکت عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه در شرکت با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستیم ، در صورت لزوم و با توافق با بانک ها برای خرید ماشین آلات مورد نیاز تسهیلات جدید اخذ خواهد شد و دریافت وام جدید منوط به این است که امکان استفاده از منابع مالی داخلی به اندازه کافی وجود نداشته باشد .

خرسندی بازسازی و خرید ماشین آلات ، راه اندازی خط تولید سنگ ، فلکس کورد و قفسه بندی انبار محصولات را از جمله این طرح ها بر شمرد و بیان داشت : تمامی این طرح ها باید با توجه به برنامه ریزی مدیریت تا پایان سال مالی 92 به بهره برداری برسد . البته با این شرط که تمامی مسایل و مشکلات پیشرو حل و فصل شود .

وی در پایان سخنان خود گفت : پیشنهاد هیأت مدیره برای سود تقسیمی در مجمع عادی سالیانه سال مالی 89 مبلغ 200 ريال است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر