بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹
در این برنامه میزان مراجعه خودروها به نمایندگی ها برای برخورداری از خدمات فنی پس از فروش مورد ارزیابی قرار می گیرد که کیفیت قطعات مورد استفاده و نیز کیفیت مونتاژ خودرو بررسی می شوند که بر اساس آ مار های وزارت صنایع بیش از 200 درصد در این مورد بهبود حاصل شده است .
کد خبر : ۵۰۴۶۲

خودرو سازان موظف شده اند از ابتداي سال 1395به بعد، برنامه توسعه وتوليد محصولات با نشان تجاري داخلي آنها ، بگونه اي باشد كه عمر اين محصولات از زمان اولين عرضه آنها در داخل كشور حداكثر از 10 سال فراتر نرود .

به گزارش بورس نیوز به نقل از ایکو پرس ، مهندس کیانوش پورمجیب معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : ایران خودرو نیز برنامه مدونی برای طراحی پلتفرم های جدید در دست دارد و همه سازو کار های لازم را برای تحقق این امر بکار گرفته است .

وی افزود : در آینده نزدیک نسل جدیدی از ناوگان خودرویی درکشور تولید خواهد شد که استانداردهای جهانی در زمینه ایمنی و راحتی سرنشینان خودرو بیشتر از هر زمان دیگری مد نظر خواهد بود.

پورمجیب با اشاره به آیین نامه ابلاغی ارتقاء کیفیت خودروهاي سبك، قطعات و مجموعه هاي مرتبط ،توسط وزارت صنایع و معادن به خودرو سازان خاطر نشان ساخت : یکی از سرفصل های این ایین نامه ارتقای پلتفرم های جاری است و ایران خودرو با توجه به تجربه موفقیت آ میزی که در طراحی پلتفرم خودرو ملی سمند بدست آ ورده است در این بخش قادر خواهد بود برنامه های توسعه پلتفرم کنونی خود را با جدیت بیشتری انجام دهد .

معاون کیفیت ایران خودرو تاکید کرد : ایران خودرو از انجایی که موضوع پلتفرم را یکی از اهداف محوری در توسعه خود می داند ، گام های تازه ای با بهينه كاوي و همکاری با سایر خودروسازان جهانی برای توسعه پلتفرم های جدید و قدیم برداشته است . ارایه محصولات مختلف از نسل سمند و نیز خودروهای دنا و رانا تلاشی محسوس در این راستا به شمار می رود.

پورمجیب خبر از کاهش مصرف سوخت محصولات ایران خودرو داد و افزود: در سال آینده مصرف سوخت همه خودروهای ساخته شده در این شرکت در هر 100 کیلومتر 7 لیتر خواهد بود .

وی ادامه داد: در آیین نامه وزارت صنایع سال به سال معیارهای کیفی سختگیرانه تر می شود و شرکت هایی مانند ایران خودرو نیز با هدف رضایت مندی مشتریان فعالیت های مشهودی دراین زمينه دارند و از سال اینده باید همه خودرو ها در گرید خوب یا خیلی خوب باشند و اگر خودرویی در این خصوص در سطح گرید خوب هم باشد مورد تایید قرار نمی گیرد.

امعاون کیفیت ایران خودرو تاکید کرد : یران خودرو نیز در این جهت با جدیت تمام کارهای بسیار مهمی را برای ارتقاء کیفیت خودروهای خود صورت داده است و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه نیست .

پورمجیب تاکید کرد : تمامی محصولات ایران خودرو از ميانگين رشد کیفی 43.2 درصدي درشاخص C/100 ( تعداد قطعات تعويضي درخدمات پس ازفروش) و40 درصدي درشاخص آديت تركيبي (كيفيت محصول قبل ازتحويل به مشتريان) كه توسط شركت بازرسي كيفيت واستانداردايران اندازه گيري مي شود برخورداربوده است که نشان می دهد ایران خودرو با توان فنی ومهندسی فزاینده ای به سوی اینده ای روشن در جهت ارتقاء کیفیت گام بر داشته است .

وی از اجرای 295 پروژه در زمینه رضایت مندی مشتریان در ایران خودرو طي سالهاي 88 و89 خبر داد و اظهارداشت : ایران خودرو در یک برنامه هدفمند و ضربتی برنامه های متعددی را در این زمینه اجرا کرده است تا شاخص های کیفی را بهبود ببخشد که یکی از موارد مهمی که ایران خودرو توجه زیادی نشان می دهد شاخص های رضایت مشتری در نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش می باشد.

وی بابيان اينكه ،یکی از برنامه های راهبردی معاونت کیفیت ، کاهش نمره منفی محصولات و رسیدن به استاندارد های جهانی است ، خاطر نشان ساخت : ایران خودرو براي دستيابي به برنامه های بهبود كيفيت ، کمیته عالی ارتقای کیفیت وخدمات پس ازفروش باپنج زير كميته راسازماندهي نموده است.

معاون کیفیت ایران خودرو با اشاره به مقوله دیگری که درآ یین نامه ارتقاء کیفیت این وزارتخانه مورد تاکید قرار گرفته ، کیفیت قطعات مصرف شده در خودرو ها است . افزود : در این برنامه میزان مراجعه خودروها به نمایندگی ها برای برخورداری از خدمات فنی پس از فروش مورد ارزیابی قرار می گیرد که کیفیت قطعات مورد استفاده و نیز کیفیت مونتاژ خودرو بررسی می شوند که بر اساس آ مار های وزارت صنایع بیش از 200 درصد در این مورد بهبود حاصل شده است .

وی ادامه داد: یکی از شاخص های رضایت مشتری این است که بعد از یک سال از تحویل خودرو به مشتریان نباید افت کیفی داشته باشد واین امر یکی از شاخص هایی است که وزارت صنایع و معادن به خودروسازانی مانند ایران خودرو تکلیف کرده است و ایران خودرو حتی قبل از انکه وزارت صنایع و معادن آیین نامه هایی را دراین مورد تهیه کند اقدامات خوبی را انجام داد.

پور مجیب تاکید کرد: ایران خودرو در این روند از این پس با قطعه سازانی که در رده کیفی موسوم به C قطعه می سازند قرارداد خرید نخواهد داشت و به آنان توصیه های لازم برای ارتقای کیفیت ارایه شده است .

وی تصریح کرد : که وزارت صنایع دستور داده است از شهریورماه سال جاری قراردادی با سازندگان گروه C بسته نشود.

وی گفت : این روند یکی از فعالیت های محوری شرکت ایران خودرو می باشد و در این خصوص با جدیت به فعالیت های خود ادامه می دهد زیرا رضایت مشتریان اساس کار ایران خودرو به شمار می رود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر