بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰
بروز مشکل در معاملات شرکت پتروشیمی زاگرس در دومین روز معاملاتی

احتمال تعویق عرضه اولیه دو شرکت ساختمانی در فرابورس

شرکت های توسعه صنعت ساختمان غدیر خوزستان و آ. س. پ اطلاعات مالی خود را به صورت کامل به سامانه کدال ارسال نکرد و این احتمال وجود دارد که در صورت عدم قرار گرفتن این اطلاعات بر روی این سامانه اطلاعاتی در روز جاری این عرضه ها به تعویق افتاده
کد خبر : ۵۱۰۴۳
از ابتدای روز جاری معاملات روز دوم روی سهام شرکت پتروشیمی زاگرس با وجود آنکه قیمت های خرید و فروش برای انجام معامله با هم متناسب بود صورت نگرفت.

به گزارش بورس نیوز این مشکل در حالی در سامانه معاملاتی شرکت مدیریت فناوری بورس (TSETMC) بروز کرده که در روز گذشته شاهد تودیع و معارفه مرتضی خزانه داری مدیرعامل اسبق شرکت مدیریت فناوری بورس و عباس احمدی مدیرعامل جدید این شرکت در راستای بهبود ارایه خدمات به سهامداران و ارتقای سیستم اطلاع رسانی آن بودیم .

هامونی ، مدیر بازار فرابورس در خصوص علت بروز این مشکل در نماد معاملاتی "زاگرس" در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد : در ساعت اولیه معاملات روز جاری مشکلی در رابطه با سفارش گذاری معاملات این نماد بروز کرد که این مسئله ناشی از یک مشکل نرم افزاری بوده است .

البته با توجه به رفع مشکل مربوطه ، سهام شرکت پتروشیمی زاگرس پس از نمایش پیغام ناظر آماده انجام معامله بوده و سهامداران و سرمایه گذاران می توانند دستور خرید و یا فروش خود را به سیستم ارایه دهند .

به گفته وی این مشکل در حالی رخ داده که در روز جاری احتمال عرضه های اولیه سهام جدیدی نیز در بازار فرابورس وجود داشته و به تعویق افتادن این عرضه ها با توجه به این مسئله محتمل است .

مدیربازار فرابورس در خصوص احتمال به تعویق افتادن این عرضه ها گفت : شرکت های توسعه صنعت ساختمان غدیر خوزستان و آ. س. پ اطلاعات مالی خود را به صورت کامل به سامانه کدال ارسال نکرد و این احتمال وجود دارد که در صورت عدم قرار گرفتن این اطلاعات بر روی این سامانه اطلاعاتی در روز جاری این عرضه ها به تعویق افتاده و پس از ارسال اطلاعات لازم ، معاملات آنها در روزهای آتی انجام می شود .

در پایان شایان ذکر است بروز اینگونه مشکلات به ویژه در خصوص عرضه های اولیه سهام و عملکرد شتاب زده فرابورس و انتشار اخباری مبنی بر انجام دو عرضه اولیه در یک روز بدون در نظر گرفتن اقدامات لازم می تواند نوعی سرگردانی و بی اعتمادی را در بازار و در بین سهامداران و سرمایه گذاران ایجاد کند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر