بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
اظهارات مدیرعامل بیمه دانا در آستانه برگزاری مجمع عادی سالیانه :

حفظ منافع سهامداران اولویت کاری مدیریت

بیمه دانا تا پایان سال مالی 89 با پوشش 86 درصدی سود تحقق یافته خود نسبت به پیش بینی اولیه ، سودی 662 ريالی را محقق نموده است که از این میزان 442 ريال به ازای هر سهم از محل سود عملیاتی و 220 ريال به ازای هر سهم نیز از محل سود غیر عملیاتی می باشد .
کد خبر : ۵۱۰۷۲
26 مرداد ماه امسال شرکت بیمه دانا در حالی اولین سالگرد حضور خود در بورس اوراق بهادار تهران را جشن می گیرد که از تاریخ واگذاری آن تا به امروز در این بازار شاهد تنها 121 روز معاملاتی در نماد خود را تجربه نموده است و این در حالی است که این شرکت تنها طی دو روز پس از کشف قیمت 2610 تومانی هر سهم "دانا " شاهد بازدهی مثبت 4 تا 3 درصدی بوده است .

بنابر گزارش بورس نیوز اگر چه بیش از نیمی از سهام مشمول واگذاری شرکت بیمه دانا در بورس عرضه شده اما از همان ابتدا با مشکلاتی همچون کشف قیمت غیر منطقی هر سهم در روز واگذاری ، عدم ارایه اطلاعات مالی و عملکردی میاندوره ای و توقف طولانی مدت نماد ، پاسخگو نبودن به انتظارات و شائبه های سهامداران و ابهام در فعالیت ها و چشم انداز آتی این شرکت مواجه بوده است .

گفتنی است نماد این شرکت پس از حدود چهار ماه توقف ، سه روز قبل با ارایه صورت های مالی جدید و اظهار نظر گزارش حسابرس بازگشایی شد تا فردا میزبان سهامداران در دومین مجمع عادی سالیانه خود باشد .

در این راستا هادی اویار حسین که هنوز به دلیل مالکیت 60 درصدی سهام شرکت بیمه دانا از سوی دولت علاوه بر ریاست هیأت مدیره ، مدیریت عامل این شرکت را برعهده دارد در گفتگویی با خبرنگار بورس نیوز به تشریح فعالیت های صورت گرفته در سال مالی قبل می پردازد و می گوید : شرکت بیمه دانا و سهامداران آن در حالی چوب بعضی ندانم کاری های برخی مدیران و مشاوران سرمایه گذاری را می خورد که به رغم ارزش ذاتی آن در روز واگذاری با قیمت هایی غیر منطقی هر سهم آنرا کشف قیمت می کنند و بعد از آن مدیریت شرکت را متهم اصلی زیان سهامداران معرفی می کنند .

بیمه دانا 400 تومان می ارزید

وی با بیان اینکه خود در ابتدا معتقد به کشف قیمت 400 تومانی هر سهم بیمه دانا بوده است تأکید می کند : با وجود اظهار نظرهای رییس اسبق سازمان خصوصی سازی ، متأسفانه خریداران یک روز قبل از عرضه ، سفارش های خود را بر اساس خرید باز (OPEN) به کارگزاران اعلام کردند و از اینرو در رقابتی غیر عادی قیمت این سهم با نرخ های عجیبی کشف و خریداری شد .

این مقام مسئول عطش خریداران برای خرید سهام شرکت های جدید مشمول اصل 44 قانون اساسی را دلیل اصلی کشف قیمت کاذب در روز عرضه اولیه سهام بیمه دانا اعلام کرد و در عین حال با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازگرداندن اراضی واقع در اتوبان شهید بابایی از تملک غیر قانونی ، ارتش گفت : علاوه بر تلاش برای روشن شدن سند مالکیت این اراضی که بالغ بر 399 هزار متر می باشد ، اقداماتی از جمله استعلام زمین شهری از وزارت مسکن ، دادسرای نظامی و دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر حقانیت این داراییهای به نفع بیمه دانا صادر شده و این در حالی است که با توجه به حضور 30 ساله ارتش در این اراضی بعضاً مقاومت هایی وجود دارد . با اینهمه جلسات برای روشن شدن این موضوع ادامه داشته که آخرین آن ، جلسه با دادستان نظامی تهران در روزهای گذشته است که این امر تا احقاق حق صاحبان سهام ادامه خواهد یافت .

بی وقفه به دنبال تأمین منافع سهامداران بوده ایم

اویار حسین با بیان اینکه سهامداران شرکت باید بدانند طی 9 ماه سهامداری این شرکت مدیریت بی وقفه به دنبال تأمین منافع آنها بوده بخشی از اقدامات صورت گرفته را تشریح کرد و گفت : در حالی که پیش از این حسابرس شرکت به لحاظ پرداخت مالیات و جرایم دیر کرد 18 میلیارد و 800 میلیون تومانی سنوات قبل تا سال 85 ، اخذ ذخیره مناسب و یا در نظر گرفتن برنامه فروش چهار ساختمان متعلق به این شرکت خواستار شده بود که با تلاش هایی که صورت گرفت ، شرکت موفق به اخذ معافیت 10 میلیارد تومانی شد که 100 تومان به ازای هر سهم به نفع سهامداران حفظ و در عین حال هیچ ذخیره و یا فروش دارایی از شرکت در نظر گرفته نشد.

افزون بر این سند شش دانگ ساختمان مرکزی بیمه دانا در حالی به نام شرکت ثبت شد که پیش از این 2.5 دانگ از آن متعلق به بیمه مرکزی ایران بود که شرکت بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای ، مبلغ 900 میلیون تومان نیز اضافه بر آن از واگذار کننده دریافت نمود .

در زمینه خسارت دکل شرکت حفاری شمال نیز مبلغ برآوردی از 16 میلیارد و 500 میلیون به 10 میلیارد و 600 میلیون تومان موافقت شد که سهم بیمه دانا از این مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان شد و مابقی از محل بیمه های اتکایی (10 میلیارد و 400 میلیون تومان) از منابع سایر شرکت های بیمه ای پرداخت شد .

از طرفی با ایجاد صندوق مشترک با بیمه ایران در حالی بیمه های اتکایی با کشورهای اروپایی و امریکایی دنبال می شود که بیمه دانا تاکنون به هیچ عنوان از پوشش کلوپ پی اند آی به رهبری بیمه معلم استفاده نکرده است .

عیدی سهامداران در نیمه شعبان

اویار حسین از خبرهای خوش در زمینه عقد قرادادهای جدید در نیمه شعبان خبر داد و در عین حال گفت : در گزارش امسال حق بیمه رشته های بیمه ای سوده را افزایش داده و از طرفی به لحاظ رقابتی شدن فضای کاری موجود در صنعت بیمه راهکارهایی متنوعی وجود دارد که اعمال خواهد شد .

از طرفی فروش ملک های قدیمی (با 50 سال ساخت) در برخی شهرستان ها که از منظر فروش خدمات بیمه ای فایده ای در بر ندارد در دستور کار داریم .

وی در نهایت سودآوری های ناشی از فعالیت های صورت گرفته را مربوط به عملکرد سال مالی 90 اعلام کرد و در عین حال تأکید کرد : اگر چه برخی اظهار نظرها قیمت این سهم را در بازار با افت مواجه کرده اما سهامداران واقعی در صورت حفظ این سهم بدون شک در بلند مدت متضرر نخواهد شد .

شایان ذکر است بیمه دانا تا پایان سال مالی 89 با پوشش 86 درصدی سود تحقق یافته خود نسبت به پیش بینی اولیه ، سودی 662 ريالی را محقق نموده است که از این میزان 442 ريال به ازای هر سهم از محل سود عملیاتی و 220 ريال به ازای هر سهم نیز از محل سود غیر عملیاتی می باشد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر