بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
توسط مهندس نجم الدین درمجمع صاحبان سهام تشریح شد:

کسب سود آوری، عرضه محصولات جدید و افزایش صادرات

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزايش تيراژ توليد و كسب درآمد بيش‌تر ، سود آوری بلند مدت ، کاهش قیمت تمام شده خودرو ها ، کسب 70 درصدی رضایت مشتریان از فرو ش و خدمات پس از فروش ، طراحی حداقل سه محصول جدید و دو مدل سال واختصاص سه درصد فروش به تحقیقات و توسعه از مهمترین برنامه های راه 90 ایران خودرو عنوان کرد .
کد خبر : ۵۱۴۲۸

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت ایران خودرو منتهی به 29 اسفند ماه سال 89 با اکثریت سهام‌داران روز چهارشنبه 29 تیرماه در سالن اجتماعات ساپکو برگزار شد و سهام‌داران این شرکت مهر تاییدی بر عملکرد و برنامه های آتی مهندس نجم الدین زدند.

به گزارش بورس نیوز به نقل از ایکو پرس، مجمع عادی سالانه شرکت ایران خودرو به ریاست دکتر شیخی برگزار شد که طی آن گزارش عملکرد هیات مدیره و صورت های مالی شرکت مربوط به عملکرد سال 89 به تصویب رسید.

در این جلسه مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گزارش جامعی از پیشرفت های تولیدی ایران خودرو در سال 89 و برنامه ها و افق آینده شرکت ارائه داد.

درجلسه مذکور سهام‌داران شرکت ایران خودرو از عملکرد هیات مدیره شرکت در زمینه رشد تیراژ تولید، سود آوری، افزایش کیفیت، عرضه محصولات جدید، صادرات، افزایش فروش، اصلاح ساختار مالی و نیز پیشبرد اهداف و سیاست های اعلام شده شرکت که درگزارش مهندس نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو به مجمع ارائه شد مطلع گردیدند و بارها با صلوات و کف زدن ابراز رضایت کرده و آن را تایید کردند.

عملکرد سال 89

مهندس نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو سال 1389 را نقطه عطفي در تاريخ صنعت خودروي كشور و سرآغاز درخشش مجدد نگين صنعت و اقتصاد منطقه عنوان کرد و گفت: کسب موفقيت هاي پي در پي و ثبت ركوردهاي متعدد شاهد محكمي بر اين ادعاست. در سال گذشته ایران خودرو مرتبه اول را در ميان 100 شركت برتر ايران به دست آورد. كسب رتبه اول در فروش و اشتغال زايي و رتبه دوم در سودآوري در بين بنگاه هاي اقتصادي و دست‌یابی به 50 درصد سهم بازار خودروي كشور از دستاوردهای ایران خودرو در سال گذشته است.

وی، از رشد سودآوري با وجود افزايش هزينه ها و اجرای طرح هدفمندي يارانه ها در سه ماهه آخر سال خبر داد و گفت: در سال 89 توليدات شركت به 748 هزار و 690 دستگاه رسيد و تعداد فروش خودروي سواري در مجموعه شركت هاي گروه نيز در سال گذشته بالغ بر 759 هزار و 310 دستگاه بوده است.

مهندس نجم الدین افزود: در سال 89 سورن ELX به بهره برداري رسيد و محصولاتي نظير پژو i207، سمند SE و سوزوكي 2400 سی سی به بازار عرضه شدند. دنا نیز که با برند ملي سال آينده روانه بازار خواهد شد، کلیه عملیات آن از شروع تا توليد آزمايشي به دست متخصصان ايران خودرو انجام پذيرفته است.

وی ادامه داد: نصب كيسه هواي راننده بر روي كليه خودروهاي سواري، نصب ترمز ABS بر روي خودروهاي جاري شركت و آغاز نصب سيستم مالتي پلكس بر روي سورن از ديگر اقدامات انجام شده در سال 89 است.

راه 90

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزايش تيراژ توليد و كسب درآمد بيش‌تر ، سود آوری بلند مدت ، کاهش قیمت تمام شده خودرو ها ، کسب 70 درصدی رضایت مشتریان از فرو ش و خدمات پس از فروش ، طراحی حداقل سه محصول جدید و دو مدل سال واختصاص سه درصد فروش به تحقیقات و توسعه از مهمترین برنامه های راه 90 ایران خودرو عنوان کرد .

توسعه محصولات جديد

مهندس نجم الدین طراحي و توسعه دو پلتفرم كاملا جديد با بهره گيري از فناوري روز جهاني و افزايش توليد موتورهاي كم مصرف را مهم ترين برنامه هاي استراتژيك گروه صنعتي ايران خودرو دانست و افزود: خودرو رانا ووانت تندر90 از محصولات جدیدایران خودرو است که تا پایان سال جاری روانه بازار می شود و همچنین خودرو دنا محصول لوکس و کاملا ایرانی در اوایل سال 91 روانه بازار خواهد شد .

وی تصریح کرد : وانت سمند که توسط مهندسان مرکز تحققیات ایران خودرو طاحی شده است در آینده جایگزین وانت باردو خواخد شد .

افزايش ساخت داخل

مدیر عامل گروه صنعتي ايران خودرو ارتقای مجموعه هاي خودروسازي و قطعه سازي را بستر بهبود وضعيت اقتصادي كشور دانست و اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 90 درصد قطعات پژو 405، پارس و سمند در داخل كشور تامین و تا پايان خرداد سال جاري، بيش از 90 درصد قطعات سایر محصولات اين شركت، از جمله پژو 206 نيز داخلي سازي مي شوند.

نجم الدین نظام مند كردن پرداخت به قطعه سازان را از دیگر موارد مهم در سال جاری دانست و گفت: در حال حاضر 70 درصد درآمد ايران خودرو به قطعه سازان پرداخت مي شود و متوسط زمان پرداخت به قطعه سازان 90 روز است كه تلاش مي شود اين ميزان به 75 و سپس 60 روز كاهش يابد.

پروژه ها پلتفرم های محصولات جدید

مهندس نجم الدین از طراحی و توسعه دو پلتفرم کلاملا جدید و 10 محصول درآینده خبرداد و گفت : از سال 90 به بعد هر سال حداقل سه محصول ودو مد ل سال عرضه می شود و تا چند سال دیگر تمامی محصولات با محصولات جدید جایگزین خواهد شد

خدمات پس از فروش

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، خدمات پس از فروش خودرو را عامل اساسي در افزايش رضايت مشتريان و ارتقای نام تجاري گروه صنعتي ايران خودرو دانست و گفت:

درسال 89 تعداد نمایندگی های ایران خودرو به 879 نمایندگی رسید که 100 نمایندگی نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد و همچنین 797 مجوز برای ایجاد نمایندگی جدید صادر شده است .

وی گفت درسال 89 26 نمایندیگی لغو امتیاز و 46 نمایندگی تعلیق و 47 نمایندگی اخطار گرفتند و تعداد نمایندگی های رتبه یک از یک موررد درسال 87 به 41 نمایندگی در سال مذکور افزایش یافت .

كاهش مصرف سوخت

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، افزايش توليد خودروهاي سواري كم مصرف و دست يابي به استاندارد زيست محيطي يورو 4 را از ديگر برنامه هاي راه 90 ايران خودرو دانست و گفت: در سال 90، توسعه موتورهاي كم مصرف و استاندارد سازي در دستور كار قرار خواهد گرفت و تمامي محصولات سواري به ايربگ راننده مجهز خواهند شد.

مهندس نجم الدین اظهار داشت: در سال 90 بيش از 500 هزار موتور كم مصرف توليد خواهد شد و ميانگين مصرف سوخت محصولات، از هشت و نیم به هفت و نیم ليتر در 100 كيلومتر كاهش خواهد يافت.

وی از ایجاد تنوع سبد سوختی در محصولات ایران خودرو متشکل از دیزل ، سی . ان جی . و بنزین خبرداد .

وی از شروع توليد موتور ديزل ملي و توليد موتور EF7 توربو شارژ در سال 90 خبر داد و گفت: علاوه بر توليد 206 با موتور ديزل، تيراژ توليد روزانه اين محصول به 1200 دستگاه و سمند از 700 به هزار دستگاه افزايش خواهد يافت.

صادرات

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: ايران خودرو از سال 1382 تاكنون به بيش از 30 بازار دنيا عمدتا در كشورهاي مشترك المنافع، خاورميانه، شمال آفريقا، اروپا و امريكا صادرات داشته و به صدور فناوري، ايجاد پايگاه هاي توليد خودرو در خارج و صدور قطعات ريخته گري نیز پرداخته است.

وی با اشاره به صادرات 40 هزار دستگاه خودرو سواری درسال 89 گفت : ارزش صادرات ايران خودرو در سال 89 را 236ميليون دلار ذکر کرد و گفت: تمركز بر صادرات برند ملي، صادرات از شبكه ايران خودرو و اقتصادي كردن صادرات را رویکرد این گروه صنعتی در زمینه صادرات است

وی از بازنگری استراتژي صادراتي شركت خبر داد و گفت: تغيير در تركيب صادرات كه افزايش بيش از 220 درصدي صادرات خودروي ملي از موارد مهم آن بوده و بخش عمده اي از صادرات را به خود اختصاص داده، از عوامل موثر در رشد ارزش صادرات شركت در سال 89 است و همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته صادرات ایران خودرو به سود آوری رسیده است .

بهره برداري از خطوط جديد

مهندس نجم الدین افزود: سايت ايران خودرو مازندران با ظرفيت توليد 15 هزار دستگاه پژو پارس ELX و سمند سرير و سايت ايران خودرو فارس براي توليد پژو پارس و سمند به بهره برداري رسيده و عمليات احداث خط توليد محصولات ايران خودرو با ظرفيت سالانه 100 هزار دستگاه در سمنان آغاز شد.

بهبود ساختار مالي و اقتصادي

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرومهمترین اقدامات در حوزه مالی را افزایش سود خالص نسبت به سال 87 به میزان 65 درصد ، افزایش سود هر سهم با چهار بار تعدیل مثبت از 393 ریال در سال 88 به 694 ریال در سال 89 ، افزایش سود عملیاتی به میزان 37 درصد نسبت به سال 87 ، کنترل هزینه های مالی و صفر شدن معوقات بانکی عنوان کرد .

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو بهينه سازي تركيب توليدات با هدف افزايش ظرفيت توليد محصولات با حاشيه سود بالاتر و كاهش مقدار توليد محصولات كم بازده و افزايش بازده سايت هاي توليدي و تعيين اهداف بلندمدت صادراتي را از دیگر برنامه های ایران خودرو دانست.

نجم الدین فروش سرمايه گذاري ها و دارایي هاي غير استراتژيك، كم بازده و راكد را گامی در جهت اصلاح ساختار مالي و تامين نقدينگي عنوان کرد و گفت:. بر همین اساس در سال 1389 سهام 11 شركت از مجموعه شركت هاي متعلق به گروه صنعتي ايران خودرو واگذار شده است.

وی از سهامداران خواست برای بهبود ساختار مالی و به روز آوری محصولات و تضمین سود برای سال آتی برای افزایش سرمایه ایران خودرو همکاری کنند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر