بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
کد خبر : ۵۱۷۳۷
تریبون: تعیین مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان برای پرداخت پاداش ۵ نفر از اعضای هیئت مدیره سایپا یعنی به ازای هر نفر ۶۶ میلیون تومان جای تعجب دارد که چرا شرکت سایپا با توجه به کاهش سود خالص، پاداش اعضای هئیت مدیره خود را افزایش داده است؟! پرداخت ۶۶ میلیون پاداش آنهم جدا از حقوق ماهیانه اعضای هئیت مدیره با چه قانون و عدالتی سازگار است؟

چندی پیش وزیر امور اقتصادی و دارایی آئین نامه تشویق اعضای هیئت مدیره شرکتهای واگذارشده را ابلاغ کرد. در این آیین نامه میزان پاداش در صورت عدم همکاری اعضای هیئت مدیره، صفر و در صورت همکاری مطلوب آنان در شرکتهای خیلی بزرگ، حداکثر مبلغ ١٨٠ میلیون ریال به ازای هر عضو تعیین شده بود.

درحالی حداکثر مبلغ ۱۸ میلیون تومان به ازای هرعضو هئیت مدیره آنهم به ازای همکاری مطلوب آنها درنظر گرفته شده است که خبرها حاکیست شرکت سایپا پاداش‌هایی فراتر از این ابلاغیه را به اعضای هیئت مدیره خود پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر «گزارشهای آماری تهیه شده از شرکت سایپا نشان می‌دهد که سود خالص شرکت خودروسازی سایپا در سال ۸۹ به بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان رسیده، این در حالی است که این رقم در سال ۸۸ بیش از ۶۱۸ میلیارد تومان بوده است. در همین حال، پاداش مصوب هیئت مدیره سایپا از ۳۰۰ میلیون تومان سال ۸۸ به ۳۳۰ میلیون تومان در سال ۸۹ افزایش یافته است. در حال حاضر هیئت مدیره سایپا پنج عضو دارد.»

تعیین مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان برای پرداخت پاداش ۵ نفر از اعضای هیئت مدیره سایپا یعنی به ازای هر نفر ۶۶ میلیون تومان جای تعجب دارد که چرا شرکت سایپا با توجه به کاهش سود خالص، پاداش اعضای هئیت مدیره خود را افزایش داده است؟! پرداخت ۶۶ میلیون پاداش آنهم جدا از حقوق ماهیانه اعضای هئیت مدیره با چه قانون و عدالتی سازگار است؟
اشتراک گذاری :
ارسال نظر