بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
در بررسی بورس نیوز طی یک ماهه اخیر بدست آمد :

پر بازده ترین صندوقهای سرمایه گذاری در بازار سرمایه

بر همین اساس صندوق های سرمایه گذاری کارآفرینان برتر ، بورس بیمه ، رضوی و فارابی به ترتیب با 8.1 ، 6.7 ، 5.6 و 5.2 درصد بازدهی مثبت در دوره مورد بررسی در جایگاه برترین صندوق های پر بازده جای گرفته اند .
کد خبر : ۵۱۹۲۸

بنابر اطلاعات دریافتی از مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران از ابتدای تیر ماه تا پایان اولین هفته کاری بورس در مرداد ماه جاری ، شاخص کل بازار سهام در حالی بازدهی 3.1 درصدی را برجای گذاشت که بازدهی شاخص 58 صندوق سرمایه گذاری حاضر در این بازار به کمتر از 2.5 درصد مثبت رسید.

بنابر گزارش بورس نیوز طی مدت مذکور اگر چه روند بازدهی صندوق های سرمایه گذاری کوچک و بزرگ و یا با درآمد ثابت تعریف چندانی نداشت اما با این وجود برخی صندوق ها توانستند مالکان واحدهای سرمایه گذاری خود را با بازدهی های بالاتر از شاخص کل بازده نقدی و قیمت روبرو سازند.

بر همین اساس صندوق های سرمایه گذاری کارآفرینان برتر ، بورس بیمه ، رضوی و فارابی به ترتیب با 8.1 ، 6.7 ، 5.6 و 5.2 درصد بازدهی مثبت در دوره مورد بررسی در جایگاه برترین صندوق های پر بازده جای گرفته اند .

گفتنی است صندوق سرمایه گذاری کارآفرینان برتر به مدیریت شرکت کارگزاری بورس بیمه ، کمتر از یکصد روز از فعالیت آن می گذرد و این در حالی است که ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV ) این صندوق به 108 هزار و 238 تومان رسیده است .

از آغاز فعالیت صندوق های سرمایه گذاری تا تاریخ مذکور نیز صندوق های فارابی ، نوین ، ممتاز ، آگاه و امین به ترتیب 74.6 ، 68.1 ، 65.5 ، 64.2 و 56.9 درصد بازدهی مثبت درصدر جدول پر بازده ترین صندوق ها قرار دارند . خاطر نشان می شود در دوره فوق بالاترین رشد ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV ) نیز به صندوق سرمایه گذاری کارگزاری بانک ملی ایران به ارزش 488 هزار و 981 تومان ، صندوق سرمایه گذاری آرین 436 هزار و 417 تومان و صندوق سپهر اول صادرات با 428 هزار و 644 تومان اختصاص داشت .

یادآور می شود با توجه به شرایط حاکم بر بازار سرمایه در ماههای اخیر ، اکثر مدیران صندوق ها نقد کردن دارایی ها و حفظ وجوه مالی موجود را ترجیح دادند که در این میان صندوق های سرمایه گذاری یکم ایرانیان ، مهر ایرانیان و پارس با 86.7 ، 85.7 و 82.9 درصد از دارایی های خود را به عنوان موجودی نقد حفظ کرده اند .

در عین حال صندوق های سرمایه گذاری بورسیران و فیروزه با 0.1 و 0.3 درصد دارایی نقدی ، کمترین میزان موجودی نقد در صندوق های سرمایه گذاری را از آن خود کرده اند .

گفتنی است صندوق های سرمایه گذاری تجربه ایرانیان ، بانک گردشکری ، توسعه فردا و یکم سامان با 99.2 ، 98.8 ، 94 و 90.9 درصد موجودی نقدی به دلیل سپری نشدن مدت زمان زیادی از آغاز فعالیت آنها در این رتبه بندی قرار نگرفته اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر