بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳
مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن خبر داد :

بانک صنعت و معدن بلوک "وصنعت" خود را واگذار می کند

با توجه به اینکه وزن سهام صنعت سیمان در پرتفوی شرکت 20 درصد است ، با در نظر گرفتن افزایش 30 درصدی در متوسط سودآوری آنها به نظر می رسد سود کل شرکت از این محل در سال مالی آتی شش درصد رشد کند .
کد خبر : ۵۲۰۱۱

با ارایه بسته سیاستی نظارتی سال 90 بانک مرکزی ، بانک ها ملزم هستند تا شرکت های انتفاعی خود را به فروش رسانده و مدیریت آنها را به غیر واگذار کنند .

بانک صنعت و معدن نیز به عنوان یکی از بانک های کشور مشمول دستورالعمل های این بسته پولی است و بر همین اساس برنامه واگذاری بلوک سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن از سبد دارایی های خود را دارد.

مهدی نجفی ، مدیر سرمایه گذاری صنعت و معدن با بیان این مطالب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد : برنامه واگذاری سهام "وصنعت" از سوی بانک صنعت و معدن در جریان است و باید مذاکرات لازم انجام شده و شرایط فروش مشخص شود .

وی در خصوص زمان عرضه این بلوک گفت : زمان عرضه آن به سهامدار عرضه کننده بستگی دارد که با توجه به شرایط بازار و توافقات احتمالی با خریداران تاریخ این عرضه را اعلام می کند .

نجفی در خصوص اثرات افزایش نرخ سیمان در ارایه تعدیل EPS سال مالی جاری "وصنعت" با توجه به حضور سهام شرکت های سیمانی در پرتفوی سرمایه گذاری این شرکت خاطرنشان کرد : افزایش سود شرکت های سیمانی از محل افزایش نرخ محصولات آنها در پایان سال مالی 90 شناسایی می شود و با توجه به اینکه سال مالی شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن 90.06.31 است ، افزایش احتمالی سود پیش بینی شده در گروه سیمانی بر سود سال مالی بعد "وصنعت" اثر گذار خواهد بود .

بر همین اساس با توجه به اینکه وزن سهام صنعت سیمان در پرتفوی شرکت 20 درصد است ، با در نظر گرفتن افزایش 30 درصدی در متوسط سودآوری آنها به نظر می رسد سود کل شرکت از این محل در سال مالی آتی شش درصد رشد کند .

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن روند قیمتی سهام شرکت را تا حدود زیادی وابسته به جریان کلی بازار دانست و رشد قیمت های آن را در گرو رشد و صعود شاخص عنوان کرد و در رابطه با NAV "وصنعت" گفت : در حال حاضر NAV این سهم با در نظر گرفتن پرتفوی غیر بورسی و با احتساب پرتفوی بورسی براساس ارزش بازار آنها در حدود 1650 تا 1700 ريال محاسبه شده است .

وی از برنامه های مدیریت شرکت در رابطه با فروش سهام شرکت های بورسی و عمدتاً غیر بورسی حاضر در پرتفوی سرمایه گذاری سخن گفت و اظهار داشت : تاکنون چندین شرکت از شرکت های غیر بورسی از جمله سهام شهرک صنعتی کاوه را فروخته ایم و برنامه هایی از این قبیل را نیز دنبال می کنیم .

باید به این نکته مهم اشاره کرد که درآمد حاصل از فروش آنها در سهم های پیشرو و پر پتانسیل بازار سرمایه گذاری می شوند . چرا که استراتژی ما سرمایه گذاری پویا است و برای رسیدن به این هدف با توجه به شرایط بازار ، صنایع و سهم های مورد نظر خود را انتخاب می کنیم . البته بیشترین توجه شرکت به سمت صنایع معدنی ، فلزی و نیز پتروشیمی است .

نجفی در پایان سخنان خود روند حرکتی بورس را در سال جاری اینگونه توصیف کرد : پیش بینی بازار با توجه به انتخاباتی که در پایان سال جاری در پیش رو داریم ، اندکی سخت است . اما با حمایت سازمان های نظارتی موثر بر بازار و نیز پایان یافتن اختلافات بین مسئولان ، بورس می تواند در مسیری صعودی حرکت کند و برای حرکت در این مسیر بازگشت اعتماد به بازار از طریق عرضه های اولیه متناسب با شرایط موجود نکته ای قابل تأمل است . چرا که برخی از عرضه های اولیه که تاکنون در بازار شاهد بودیم ، بدون توجه به وضعیت بازار سهام انجام شد که صدمه هایی را به بازار وارد کرد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر