بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱
کد خبر : ۵۲۲۷۹
به دلیل پاره‌گی یکی از مخازن آمونیاک مجتمع پتروشیمی پردیس و احتمال انجماد تا شعاع سه کیلومتری، تخلیه کارکنان برخی از واحدهای پتروشیمی منطقه عسلویه آغاز شده است.


به گزارش مهر، ساعت 5:30 دقیقه بامداد امروز 17 مرداد ماه به علت پاره گی یکی از مخازن ذخیره سازی آمونیاک فاز اول مجتمع پتروشیمی پردیس حالت آماده باش کامل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) اعلام شده است.

بر این اساس، به منظور جلوگیری از هر گونه حوادث احتمالی تخلیه کارکنان مجتمع پتروشیمی زاگرس، پردیس یک و دو در این منطقه صنعتی آغاز شده، ضن اینکه و با حضور تیم های امداد، آتش نشانی، فنی و پشتیبانی تخلیه مخازن آمونیاک شروع شده است.
 
پیگیری خبرنگار مهر نشان می دهد که افزایش فشار مخازن آمونیاک به دلیل بالا بودن دمای آمونیاک تزریق شده به مخازن منجر به پاره گی حدود 3 سانتی متری مخازن این مجتمع پتروشیمی شده است.
 
قدرت الله نصیری با بیان اینکه تاکنون این حادثه هیچ گونه تلفات جانی به همراه نداشته است، گفت: در حال حاضر با حضور تیمهای فنی، عملیاتی و امدادی تخلیه مخازن آمونیاک برای هدایت به خط تولید اوره آغاز شده است.
 
مدیر کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه هم اکنون با اعلام حالت آماده باش تمامی شرایط تحت کنترل قرار دارد، تاکید کرد: با تشکیل کمیته بحران در سطح منطقه و با تخلیه مخازن آمونیاک این حادثه به طور کنترل شده مدیریت خواهد شد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه جانی تخلیه نیروی انسانی برخی از مجتمع های پتروشیمی همجوار آغاز شده است، بیان کرد: پیش بینی می شود تا چند ساعت آینده این مشکل به طور کامل مرتفع شود.
 
به گزارش مهر، در صورت انفجار مخازن آمونیاک پاره شده تا شعاع سه کیلومتری تمامی واحدهای پیش روی منجمد خواهد شد.
 
13 مرداد ماه سال گذشته هم به دلیل آتش سوزی و انفجار در مجتمع پتروشیمی پردیس حداقل 6 نفر از کارکنان شاغل در این واحد کشته و یا دچار سوختگی شدید شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر