بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر : ۵۲۲۹۵
به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، سازمان خصوصي سازي در شرايطي طي سال جاري بدون عرضه اوليه سهام شركتي جديد اقدام به واگذاري بلوكي و عمده سهام شركت هاي حفاري شمال، پالايشگاه تبريز و بانك هاي تجارت و صادرات كرده كه در تازه ترين اتفاق قيمت واگذاري 55 درصد از سهام شركت هما در فرابورس را بيش از 1.7 هزار ميليارد تومان اعلام و شرايط خريداران و نحوه واگذاري را تعيين كرد.
براساس اين گزارش، طبق تصميم اين سازمان و براساس مصوبه هيئت واگذاري، شركت هما در حالي داراي سرمايه اسمي بيش از 390 ميليارد توماني است كه 195 ميليون و 359هزار و 251 سهم آن درقالب بلوك 50 درصد به اضافه يك سهم به صورت بلوكي و 19 ميليون و 535 هزار و 924 سهم ديگر به صورت سهام ترجيحي به قيمت پايه هر سهم 8 هزار و 190 تومان روي ميز فروش گذاشته مي شود.
بنابراين ارزش پايه واگذاري 55 درصدسهام هما به صورت20 درصد نقد و مابقي اقساط 8 ساله بالغ بر هزار و 759 ميليارد تومان تعيين شده و خريدار يا خريداران آن بايد بيش از 52.7 ميليارد تومان را سپرده كنند. همچنين خريدار مكلف است در اجراي ماده 49 قانون اجراي اصل 44 از شوراي رقابت كسب تكليف كند و نتيجه را قبل از انعقاد قرار داد با سازمان خصوصي سازي ارائه كند تا زمينه براي عرضه اين بلوك از 29 شهريور ماه مهيا باشد.
اين درحالي است كه پس از دريافت كليه درخواست هاي متقاضيان در فرابورس و فقط توسط متقاضياني كه قبلا تاييديه سازمان خصوصي سازي را دريافت كردند پس از انتشار آگهي تا 15 شهريور ماه مهلت دارند تا با توجه به قيمت پايه هر سهم و شرايط فروش، نسبت به ارسال درخواست خريد سهام اقدام كنند.
همچنين هرگونه كسري ذخيره سرفصل دارايي‌ها و كسري بدهي‌ها از جمله كسري ذخاير ماليات قطعي شده يا قطعي نشده، بيمه تامين اجتماعي، بازخريد خدمت و سنوات پرسنل، بهره و جرايم متعلقه در قبال اخذ تسهيلات بانكي و مالي در گزارش حسابرس و بازرس قانوني و صورت‌هاي مالي شركت بر عهده خريدار خواهد بود و هيچ گونه ادعايي در خصوص كسري و اضافي ارقام نخواهد داشت و سازمان خصوصي‌سازي نيز هيچگونه تعهدي در قبال مبالغ فوق نخواهد داشت.
علاوه براين با توجه به بندهاي گزارش حسابرس و بازرس قانوني شركت و همچنين براساس تبصره 2 ماده 34 آيين‌نامه استخدامي شركت هواپيمايي هما، شركت سالانه مبلغ 424 ميليارد ريال بابت كسري حق بيمه بازنشستگي و وجوه پرداختي به بازنشستگان (ذخيره در حساب‌ها) پرداخت مي‌كند، لذا معادل مبلغ 5هزار ميليارد ريال بابت ارزش فعلي تعهدات شركت جهت تامين كسري وجوه صندوق بازنشستگي كاركنان تعيين و در ارزشگذاري سهام شركت منظور شده و جزء تعهدات شركت خواهد بود.
سازمان خصوصي سازي اعلام كرده اساسنامه شركت براساس فرمت نمونه سازمان بورس اوراق بهادار مورد تاييد سازمان مذكور و مورد تصويب هيات واگذاري قرار گرفته و خريدار مكلف است قبل از هرگونه اقدامي در خصوص تغيير نام و علامت تجاري (LOGO) شركت، موافقت‌ سازمان هواپيمايي كشوري يا مراجع ذي‌صلاح را اخذ كند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر