بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
بورس نیوز هم طبق رسالت خود این خبر را بصورت فوری منتشر کرد و برای خوانندگان این ابهام به وجود آمد که چطور یک خبر در فاصله چند ساعت تأیید یا تکذیب می شود لذا مطالبی جهت روشن شدن افکار خوانندگان بیان می شود.
کد خبر : ۵۲۶۱۷

همانطور که مطلع هستید صبح روز جاری یکی از روزنامه های اقتصادی در مصاحبه مفصلی با یکی از مدیران فروش خودرو سازان داخلی اعلام کرد که با توجه به توافقات بعمل آمده قیمت خودروها در جلسات هفتگی کمیته خودرو مطرح و پس از توافق اعضای جلسه شامل نماینده خودرو سازان و سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام می شود و بدین ترتیب دلالان حذف و فاصله قیمت فروش خودرو تا بازار بسیار کم می شود.

پس از آن بورس نیوز متن کوتاه این خبر را در قالب یک خبر فوری اعلام کرد و پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داد که مدیران فروش سایر شرکتهای خودرویی داخلی از این امر اظهار بی اطلاعی کردند و سپس سراغ شهرام میر آخورلو معاون سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده رفتیم که وی بخشی از سخنان مطرح شده در روزنامه را تأیید کرد مبنی بر اینکه جلسات کمیته خودرو با حضور مدیران شرکتهای خودرو ساز انجام می شود اما تأکید کرد این به معنی آزاد سازی قیمت خودرو نیست و این روال قبلا هم بوده و هر گونه افزایش قیمت خودرو تنها با تبادل نظر و مصوبه این جلسه قابل امکان است و اگر خلاف آن عمل شود مجازات دارد.

بورس نیوز هم طبق رسالت خود این خبر را بصورت فوری منتشر کرد و برای خوانندگان این ابهام به وجود آمد که چطور یک خبر در فاصله چند ساعت تأیید یا تکذیب می شود لذا مطالبی جهت روشن شدن افکار خوانندگان بیان می شود.

1-اخبار منتشره در هر رسانه ای خصوصا سایتهای خبری که سرعت بالایی در انتشار خبر دارند بیان شده از زبان کارکنان رسانه نیست بلکه دیدگاه شخص مصاحبه شونده است به عبارت دیگر خبرنگاران امانتدار هستند و فقط مطلب مطروحه را اعلام می کنند در غیر این صورت باید مدام توجه داشته باشند که از این خبر چه کسی سود می برد و چه کسی زیان و چون همواره گروهی متضرر یک خبر هستند پس هیچ خبری نباید منتشر شود بطور مثال اگر امروز مسئولی بگوید تعرفه واردات خودرو کاهش یافته و این خبر را در رسانه درج کنیم بعد مسئول دیگری بگوید نه این موضوع صحیح نیست آیا مقصر رسانه است؟

در همین چند وقت اخیر با مراجعه به ذهن خود ببینید چند بار اخبار مختلف که حتی از تریبون های کاملا رسمی کشور اعلام شده بارها تایید و تکذیب شده است.

2-اختلاف نظر یا فهم از یک مصوبه توسط مرتبطین با آن به عهده رسانه است ؟ به طور مثال درک مدیر فروش یک شرکت خودروساز از برگزاری جلسات هفتگی آزاد سازی قیمت خودرو است و درک مسئول دیگر این نیست.

3-در کدام یک از اخبار رسانه ها توصیه به خرید و فروش یا سرمایه گذاری در یکی از انواع سرمایه گذاری (ملک، بورس، طلا وارز و ...) می شود مطمئنا هیچکدام، اما خواننده خبر با توجه به پیش بینی نتایج خبر اقدام به سرمایه گذاری می کند . بطور مثال وقتی خبر می آید که واردات شکر به کشور ممنوع می شود عده ای به خرید شکر و عده ای دیگر به خرید سهام شرکتهای قندی روی می آورند حال اگر این مصوبه اجرا نشود تکلیف چیست؟

4-به نظر شما خواننده محترم تأیید و تکذیب مداوم اخبار توسط مدیران و مسولان شرایط را برای یک رسانه چگونه خواهد کرد؟ آیا اگر همین اخبار به سرعت در بورس نیوز منتشر نمی شد منافع شما خدشه دار نمی شد؟

مثلا اگر صف سهام خودرو سازان پا برجا بود و خبر هم به نوعی تکذیب نمی شد همین شما خواننده محترم نبودید که می گفتید ما که از هیچ چیز خبر نداریم و اخبار دسته اول فقط برای از ما بهتران است و همواره از نرسیدن اخبار با سرعت بالا شکایت نداشتید؟

5-مدیریت بورس نیوز با توجه به رسالت همیشگی خود یعنی شفاف سازی فضای اطلاع رسانی در حد امکان و مقدورات در همین فرصت اعلام می دارد که جمع بندی نظرات شما خوانندگان در زیرهمین خبر چراغ راه آینده خواهد بود زیرا همواره اعتقاد داریم که دموکراسی واقعی و تجمیع نظرات شاید بهترین راه حل نباشد اما حتما مسالمت آمیزترین راه حل خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر