بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷
مدیر مالی شرکت سیمان کرمان در گفتگو با بورس نیوز:

طبق زمان بندی اعلام شده در حال پرداخت سود نقدی سال مالی 89 هستیم

سهامدارانی که برای دریافت سود سهام خود با مشکل مواجه هستند، به احتمال زیاد این مشکلات ناشی از نوع حساب های آنها بوده و یا حساب خود را به شرکت اعلام نکرده اند. به هر ترتیب سهامداران می توانند برای دریافت سود شماره ای را در یکی از بانک های تجارت، صادرات و یا شماره حساب سیبای بانک ملی ایران اعلام کنند.
کد خبر : ۵۲۸۰۵
شرکت سیمان کرمان با ارایه گزارش های سه ماهه سال مالی منتهی به 90.12.29 با اعمال تعدیل مثبت در EPS سال مالی جاری و پیش بینی 919 ريال عایدی، از پوشش 40 درصدی سود هر سهم خود طی این مدت خبر داده است.

نکویی، مدیر مالی شرکت سیمان کرمان در خصوص علت پوشش بالای سود هر سهم در عملکرد سه ماهه اول سال مالی جاری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: با توجه به اینکه افزایش نرخ های محصولات سیمانی از 90.4.15 اعمال شده، تحقق 370 ريال از سود پیش بینی شده سال مالی جاری ناشی از افزایش نرخ ها نبوده و به درآمدهای غیر عملیاتی مربوط بوده است. چرا که سود شرکت های سرمایه پذیر از جمله شرکت سیمان مازندران که در اردیبهشت ماه مجمع عمومی سالیانه خود را برگزار کرده است، در عملکرد میان دوره ای سه ماهه اول سال مالی جاری شناسایی شده است.

وی افزود: شرکت سیمان کرمان 19.97 درصد از سهام شرکت سیمان مازندران را در اختیار دارد و با تقسیم سود محقق شده سال مالی گذشته این شرکت، در ابتدای سال جاری مبلغ 54 میلیارد ريال درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها محقق شده است.

دیگر سرمایه گذاری های شرکت، سهام شرکت غیر بورسی سیمان ممتازان و شرکت بورسی سیمان اردبیل است.

مدیر مالی شرکت سیمان کرمان در رابطه با برنامه مدیریت برای ورود به سرمایه گذاری های جدید اظهار داشت: در حال حاضر به صورت جدی تصمیمی در این خصوص اخذ نشده و در صورت هر گونه تغییر در برنامه های مدیریت برای سرمایه گذاری های جدید مراتب را از طریق سازمان بورس اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه راه اندازی خطوط تولید جدید در دستور کار شرکت قرار ندارد، بیان داشت: با توجه به اینکه شرکت در حال حاضر سه خط تولید دارد و چند شرکت سیمانی دیگر در نزدیکی آن مشغول به فعالیت و تولید هستند، وزارت صنعت و تجارت مجوزی برای راه اندازی خطوط تولید جدید صادر نمی کند.

البته بهینه سازی خطوط تولید فعلی را در برنامه داریم، چرا که دستگاهها و تجهیزات شرکت بیش از 40 سال قدمت دارند که برای جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش مصرف انرژی این اقدام صورت می گیرد که البته نیازی به افزایش سرمایه و یا دریافت تسهیلات جدید برای اجرای آن وجود ندارد.

نکویی در رابطه با مشکلاتی که در خصوص پرداخت سود محقق شده سال مالی گذشته از سوی برخی از سهامداران مطرح شده است، اظهار بی اطلاعی کرد و اظهار داشت: طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، پرداخت سود به سهامداران از تیر ماه در حال انجام است و این کار در حال حاضر حتی جلوتر از برنامه زمان بندی صورت می گیرد و مشکلی از سوی شرکت در رابطه با پرداخت سود وجود ندارد.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: سهامدارانی که برای دریافت سود سهام خود با مشکل مواجه هستند، به احتمال زیاد این مشکلات ناشی از نوع حساب های آنها بوده و یا حساب خود را به شرکت اعلام نکرده اند. به هر ترتیب سهامداران می توانند برای دریافت سود شماره ای را در یکی از بانک های تجارت، صادرات و یا شماره حساب سیبای بانک ملی ایران اعلام کنند.

چنانچه مشکل سهامداری در این رابطه به کلی رفع نشد، با شرکت تماس گرفته و مشکل خود را به مسئولین امور سهام اطلاع دهد تا هر چه سریع تر مشکل موجود برطرف شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر