بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰
شرکت مبلغ 3.5 میلیارد تومان در بانک ها سپرده گذاری کرده بود که حدود 500 میلیون تومان آن از حساب ها خارج شده و مابقی آن در حساب های شرکت موجود است. این سوء برداشت سهامداران بوده که به اشتباه این مبلغ را به سرمایه گذاری در صندوق ها مربوط دانسته اند.
کد خبر : ۵۲۸۵۷

شرکت سرمایه گذاری پردیس در گزارش های عملکرد شش ماهه خود از تحقق 162 ريالی سود پیش بینی شده خبر داده است.

در این گزارش که بر روی سایت کدال قرار گرفته، سود شرکت از محل فروش سرمایه گذاری ها نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته 252 درصد رشد را نشان می دهد.

امیری، مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری پردیس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: از محل فروش سهام پرتفوی بورسی طی این مدت بیش از 22 میلیارد ريال سود عاید شرکت شده است.

وی در خصوص سایر سرمایه گذاری های "پردیس" اظهار داشت: سرمایه گذاری های غیر بورسی شرکت طبق اساسنامه تعیین شده شامل سه بخش سرمایه گذاری در املاک، سپرده بانکی و صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت می شود.

امیری در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز در خصوص اینکه آیا شرکت در صندوق های سرمایه گذاری زیان ده سرمایه گذاری کرده است، اینگونه پاسخ داد: طبق برنامه در زمان ریزش بازار و مقطعی که فرصت مناسب برای خرید سهام وجود نداشته باشد، منابع آزاد و نقدینگی موجود در شرکت در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود.

در حال حاضر نیز روی صندوق سرمایه گذاری امین ملت سرمایه گذاری کرده ایم که بالای 20درصد بازدهی داشته است.

چرا که شرکت نمی خواهد منابع مالی خود را تا زمانی که فرصت سرمایه گذاری در بازار سهام فراهم شود،در بانک ها با نرخ شش درصد نگهداری کند. چرا که بهترین اقدام این است که مدیریت منابع انجام شود و منابع مالی در محل های کم ریسک و نیز بدون ریسک سرمایه گذاری شود تا از یک سو ریسک پرتفوی سهام خود را کاهش دهیم و از سوی دیگر با این کار بازدهی سهامداران افزایش یابد. اما قرار بر این نیست که نقدینگی خود را در صندوق ها گرفتار کرده و به صورت عمده روی آنها سرمایه گذاری کنیم.

امیری در خصوص این موضوع که آیا شرکت حدود 3.5 میلیارد تومان از سود انباشته سنوات قبل خود را در صندوق های زیان ده وارد کرده،گفت: چنین موضوعی اصلاً صحت ندارد و از پایه و اساس اشتباه است. شرکت مبلغ 3.5 میلیارد تومان در بانک ها سپرده گذاری کرده بود که حدود 500 میلیون تومان آن از حساب ها خارج شده و مابقی آن در حساب های شرکت موجود است. این سوء برداشت سهامداران بوده که به اشتباه این مبلغ را به سرمایه گذاری در صندوق ها مربوط دانسته اند.

وی افزود: سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت حتی اگر بازار افت داشته باشد، زیانی را متوجه شرکت نمی کند. چرا که این صندوق ها با حداقل سود تعیین شده بوده و سود آنها ضمانت شده است.

وی اهداف و استراتژی های شرکت را تابع شرایط بازار عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط حاکم بر بازار استراتژی های ما را تعیین می کند تا بر مبنای آن انعطاف لازم را برای پرتفوی خود در نظر داشته باشیم و آن را به سمت ریسک کمتر و بازدهی بالاتر سوق دهیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ 40 میلیارد تومان خاطر نشان کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس این افزایش سرمایه در مجمع فوق العاده خرداد ماه به تصویب رسید و فاز اول آن اجرایی شد. مرحله دوم و سوم افزایش سرمایه نیز به محض ایجاد شرایط لازم برای سرمایه گذاری های جدید در بازار سهام انجام می شود.

البته این افزایش سرمایه که از محل سود انباشته است، برای انعطاف پذیر کردن پرتفوی و اجرای استراتژی های تعریف شده در نظر گرفته شده است، اما در حال حاضر برنامه خاصی برای اصلاح پرتفوی نداریم. چرا که پرتفوی شرکت با افزایش ارزش مناسبی روبه رو بوده و نسبت به ریسک موجود در بازار از حاشیه امنیت لازم برخوردار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر