بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر : ۵۲۸۹۵

اعتدال: محمد رضا خباز سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمانی كه سهام عدالت داشت استارت می خورد، بنده در دولت نهم معاون بهزیستی بودم و در جلسات سهام عدالت شركت می كردم.

نماینده مردم كاشمر، بردسكن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: گفتیم سهام عدالت چون نام مقدسی دارد، اگر درست پیش برود یكی از شاهكارهای دولت است، ولی اگر بد اجرا شود، یك تیغ دولبه خواهد بود كه ضررش از نفعش بیشتر است.

عضو فراكسیون خط امام (ره) مجلس (اصلاح طلبان) ادامه داد: ما در جلسات پیشنهاد كردیم این سهام به كمیته امداد و بهزیستی كه دهك پایین جامعه كه دچار فقر فاحش هستند را تحت پوشش قرار داده اند، واگذار شود و دهك به دهك بالا بیایند.

خباز گفت: متاسفانه یك دفعه از دهك پایین آمدند به دهك پنجم و ششم و بنده گفتم كه با این روند اجرایی، دیگر اسم سهام عدالت را عوض كنید؛ یا بگذارید سهام ظلم یا سهام خالی ، زیرا كلمه عدالت مقدس است.

وی افزود: علاوه بر آنكه از سال 87 سودی به مردم داده نشده، این طرح با بی عدالتی اجرا شده و بعضی از اساتید دانشگاه ها كه در آمد 1 میلیون و نیمی دارند و یا كارمندان دولت كه حقوق خوبی دارند این سهام را دریافت كرده اند و بسیاری از افرادی كه مستحقق بودند از این سهام محروم شدند.

سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: این طرح در آغاز خوب بود ، ولی بعد منحرف شد و به همین دلیل می گویم نامش را سهام ظلم بگذارند.

وی گفت: علت عدم پرداخت سود سهام عدالت در چند سال گذشته این است كه دولت تمام اعتبارات كشور را در گرو هدفمند كردن یارانه ها قرار داده و حتی از سهم اعتبارات عمرانی برداشته و به عنوان یارانه به مردم داده شده ؛ سود سهام عدالت نیز در دل یارانه ها برده شده است.

خباز در خاتمه گفت: هر دولتی كه بعد از احمدی نژاد بیاید ، باید این طرح را به سوی تامین اجتماعی ببرد و در آن چهارچوب اجرا كند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر