بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
مدیر مالی شرکت فروسیلیس ایران

انتقال ارز تنها مشکل پیشرفت پروژه هاست

وی با اذعان به اینکه قیمت های فروش محصولات در قراردادها هر سه ماه یکبار و با توجه به نوسانات قیمت های جهانی تعدیل می شود، در خصوص احتمال تعدیل EPS سال مالی جاری گفت: قیمت فروش محصولات "فروس" هر سه ماه یکبار در قراردادها بر طبق تغییرات قیمت های جهانی با تعدیل همراه می شود.
کد خبر : ۵۳۵۲۷

شرکت فروسیلیس ایران با ارایه گزارش های عملکرد سه ماهه ابتدایی سال مالی منتهی به 90.12.29 فروش صورت گرفته محصولات شرکت را بالغ بر 90 میلیارد ريال اعلام کرده که از 25 درصد پوشش منطقی فروش برای عملکرد این دوره برای هر سال مالی تنها موفق به پوشش 14 درصدی آن شده است.

در این گزارش که بر روی سایت کدال قرار گرفته "فروس" همچنین تحقق 130 ريال سود و پوشش 21 درصدی EPS سال مالی جاری خود را اعلام کرده است.

محسن قمبری، مدیر مالی شرکت فروسیلیس ایران دلایل پایین بودن میزان فروش که در این دوره محقق گردیده، را اینگونه عنوان کرد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش نرخ حامل های انرژی، هزینه های شرکت ها با افزایش چشمگیری روبه رو شد، بدون آنکه مجوزی برای افزایش نرخ محصولات به شرکت ها ارایه شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شرکت های فعال در این صنعت برای دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات خود امیدوار بودند، میزان فروش را کاهش دادند تا مجور لازم را دریافت کنند که در نتیجه پیگیری های پی در پی در اردیبهشت ماه سال جاری مجوز افزایش 10 درصدی قیمت ها ارایه شد. با توجه به اینکه در بودجه پیش بینی شده سال مالی جاری افزایش نرخ ها لحاظ شده بود پس از دریافت مجوزهای صادر شده انتظار داریم بودجه پیش بینی شده به طور کامل تحقق یابد.

مدیر مالی "فروس" در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در رابطه با احداث فاز دوم تولید ذغال چار و افزایش سرمایه 100 درصدی اخیر که برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های در دست اجرای شرکت صورت گرفته، گفت: این برنامه در حال حاضر در جریان بوده و مراحل طراحی خود را سپری می کند.

افزون بر آن برای خرید مواد اولیه مورد نیاز با فروشنده خارجی مذاکره شده و توافق های لازم نیز به عمل آمده است. البته این مواد تا کنون وارد کشور نشده، چرا که به دلیل تحریم های اقتصادی بین المللی برای انتقال ارز مشکلاتی وجود دارد.

وی همچنین تکمیل ساختمان مرکز تحقیقاتی پردیس را خاطر نشان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر برنامه این است که تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز خریداری شود و با توجه به اینکه این لوازم نیز باید از خارج تأمین گردد، مشکل انتقال ارز برای این پروژه هم مطرح است.

قمبری با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بخشی از منابع مالی لازم برای این دو طرح از طریق تسهیلات بانکی تأمین می شود، در رابطه با سود آوری آنها در بودجه سال مالی جاری بیان داشت: سودآوری پروژه اول در بودجه سال مالی جاری اثر گذار نیست و ماهیت پروژه دوم نیز بگونه ای نیست که بتواند بطور مستقیم سودآور باشد و می توان گفت که سودآوری آنها در سال های مالی آتی مشخص می شود.

وی با اذعان به اینکه قیمت های فروش محصولات در قراردادها هر سه ماه یکبار و با توجه به نوسانات قیمت های جهانی تعدیل می شود، در خصوص احتمال تعدیل EPS سال مالی جاری گفت: قیمت فروش محصولات "فروس" هر سه ماه یکبار در قراردادها بر طبق تغییرات قیمت های جهانی با تعدیل همراه می شود.

بر همین اساس در پایان هر فصل با خریداران برای توافق بر سر قیمت های جدید جلساتی برگزار می شود. البته در حال حاضر قیمت های فعلی در نظر گرفته شده با بودجه پیش بینی شده در تعادل است و در صورت بروز هرگونه تغییر چشمگیر مراتب از طریق سازمان بورس اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خاتمه تصریح کرد: در حال حاضر نیز بودجه سال مالی 90 طبق برنامه در حال اجرا است و مشکل خاصی برای تحقق درآمدهای پیش بینی شده سال مالی جاری وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر