بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۴
کد خبر : ۵۳۶۶۱

فارس: نشریه فوربس اعلام کرد تعداد میلیاردرهای چینی در سال ۲۰۱۱ به ۱۴۶ نفر رسیده است که نسبت به سال قبل بیش از ۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد. 


در گزارش مربوط به ثروتمندان چینی در سال ۲۰۱۱ افزود ادامه روند رشد و رونق اقتصادی در چین موجب شده تا تعداد میلیاردرهای این کشور در یک سال اخیر افزایش یابد. 

بر اساس این گزارش تعداد میلیاردرهای چینی در سال ۲۰۱۱ به بیش از ۱۴۶ نفر رسیده است که نسبت به سال قبل بیش از ۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد. این رقم در آمریکا ۴۱۳ نفر است و چین از این لحاظ در رتبه دوم قرار گرفته است. 

 در حالی که ارزش سهام در بازارهای مالی جهان با کاهش روبرو شده است ولی ارزش ثروت و دارایی افراد موفق چینی با افزایش همراه بوده است. رشد اقتصادی چین طی شش ماه نخست ۲۰۱۱ به بیش از ۹. ۶ درصد رسیده است. افزایش رشد اقتصادی به همراه افزایش تقاضای داخلی و خارجی تاثیر زیادی در افزایش ثروت و دارایی مردم چین داشته است. 

لیانگ مالک شرکت صنعتی سانی چین با ۹. ۳ میلیارد دلار دارایی و ثروت در صدر فهرست ثروتمندان چینی قرار گرفته است. روبین لی مالک و پایه گذار موتور جستجوی اینترنتی بایدو نیز با ۹. ۲ میلیارد دلار دومین ثروتمند بزرگ چینی به شمار می‌رود. زونگ کینگ هو مالک شرکت تولید نوشیدنی واها‌ها که در سال ۲۰۱۰ در رتبه نخست این فهرست قرار داشت امسال به رتبه پنجم تنزل داشته است. 

 بر این اساس ارزش دارایی و ثروت۴۰۰ میلیاردر بزرگ جهان به بیش از ۴۵۹ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در سال ۲۰۱۰ به ۴۲۳ میلیارد دلار رسید بود. در بین ۱۴۶ ثروتمند چینی ۱۲ نفر زن و هشت نفر زیر ۴۰ سال سن دارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر