بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر : ۵۴۲۱۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر "شمس الدین حسینی" عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی با بیان مطلب فوق افزود: یکی از اولویت های اقتصاد کشور بازار سرمایه است، هر چه به جلو می رویم، جایگاه و ظرفیت های آن در اقتصاد ایران بیشتر پی می بریم.

وی ادامه داد : پس از تصویب قانون بازار اوراق بهادار در سال 1384، بازار سرمایه در ابعاد مختلفی گسترش پیدا کرده است. درگذشته زمانی که صبحت از بازار سرمایه ایران می شد، تنها بورس اوراق بهادار تهران بود اما در حال حاضر بورس کالای ایران و فرابورس ایران راه اندازی شده است و به زودی نیز بورس انرژی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رشد بی نظیر بورس تهران در جهان

سخنگوی اقتصادی دولت اظهار داشت: در شرایطی که اغلب بازارهای مالی جهان در سال های اخیر دچار رکود شده اند اما بورس اوراق بهادار تهران در ارزیابی فدراسیون جهانی بورس ها در رتبه اول قرار دارد.

دکتر حسینی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت تاکید ویژه بر گسترش بازار سرمایه دارد، افزود : در مجموع رشد بورس اوراق بهادار تهران نسبت به سایر بورس های جهان بی نظیر بوده است.

وی اضافه کرد : بازار سرمایه درسال های اخیر نه تنها در حجم معاملات، رشد شاخص ها و ... چشمگیر ظاهر شده است بلکه در سال گذشته موفق شد 26 هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : سازمان بورس و اوراق بهادار هدفگذاری تامین مالی 36 هزار میلیارد تومانی را برای سال 90 پیش بینی کرده که دستیابی به رقم امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت ها از زمان تصویب قانون برنامه پنجم، تامین و تجهیز منابع مالی بوده است، افزود : تاکنون تامین منابع مالی کشور از طریق بانک انجام می شد اما در سال های اخیر نقش بازار سرمایه در این بخش پررنگ تر شده است.

دکتر حسینی اظهار داشت : باید در کنار بازار سرمایه، بیمه، سرمایه گذاری خارجی و خزانه داری فعال شوند تا بتوانیم منابع مالی لازم را در کشور جذب کنیم.

عزم جزم دولت برای افزایش سرمایه گذاری ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی به عزم جزم دولت برای افزایش سرمایه گذاری ها اشاره کرد و گفت : در جلسه اخیر هیات دولت در اردبیل مطرح شد که از ظرفیت های جدید تامین مالی در قانون برنامه و بودجه استفاده کنیم لذا در هیات وزیران تصویب شد که در همه استان ها یک کمیته تامین و تجهیز مالی تشکیل شود تا این کمیته از ظرفیت های بازار سرمایه و سرمایه گذاری خارجی استفاده کنند.

وی افزود : در واقع کمیته تامین مالی که تاکنون به صورت مشورتی در وزارت امور اقتصاد و دارایی دنبال می شد به یک نهاد منطقه ای و استانی تبدیل خواهد شد.

صنعت مالی باید در ایران معرفی شوند

سخنگوی اقتصادی دولت گفت : باید صنعت بازارهای مالی در ایران معرفی شوند تا سمت عرضه و تقاضا در دو طرف فعال شوند. بنگاه های اقتصادی برای اجرای طرح های توسعه ای خود می توانند به جای بانک ها، از بازار سرمایه تامین مالی کنند.

وی ادامه داد : برگزاری نمایشگاه های تخصصی می تواند فرصت های جدید تامین مالی در کشور را به بنگاه های اقتصادی معرفی کند.

دکتر حسینی خاطر نشان کرد : "نسل جوان ما باید با جوان شدن اقتصاد، پویایی خود را حفظ کند، آنان می توانند با حضور درنمایشگاه های تخصصی با نحوه تامین مالی در جامعه آشنا شوند و از نزدیک ببیند که چگونه تولید، تجارت و تجهیز مالی به هم پیوند خورده اند.

استقبال مطلوب از پنجمین نمایشگاه بورس

وزیر امور اقتصادی و دارایی استقبال شرکت ها از پنجمین نمایشگاه بورس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : تعداد مشارکت کنندگان از 105 به 150 شرکت افزایش یافته و قرار است این نمایشگاه سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

وی اضافه کرد : بازار سرمایه و ظرفیت های سرمایه گذاری در ایران درحد و اندازه ای است که بتواند با بازارهای مالی جهان تعامل داشته باشد.
پنجمین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی به عنوان بزرگترین گردهمایی فعالان نظام مالی کشور روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور 150 شرکت آغاز و عصر یکشنبه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در نمایشگاه بین المللی تهران به پایان رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر