بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : ۵۴۳۸۹

رييس اداره ناشران سازمان بورس با اشاره به توقف نماد معاملاتي سه شركت به سهامداران هشدار داد كه بر اساس صف خريد و فروش و شايعه تصميم گيري نكنند.

امير حمزه مالمير ـ رييس اداره ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از توقف سه نماد معاملاتي خبر داد و گفت: تاكنون نماد معاملاتي گروه فن‌آوا، شركت بالاست و به تازگي نماد معاملاتي شركت كابل تك به منظور بررسي بيشتر متوقف شده است.

وي در مورد علت توقف اين نمادها توضيح داد: اين نمادها به دليل اين كه داراي حباب قيمتي بودند و يا اين كه اطلاعاتي را به بازار منعكس نكرده اند، متوقف شدند.

وي به اعتراض سهامداران در خصوص توقف بي دليل نمادها اشاره كرد و افزود:‌ از اين موضوع برداشت اشتباه شده است زيرا لزوما نماد شركتي كه با صحت همراه است متوقف نمي‌شود.

مالمير عنوان كرد:‌ تاكيد سازمان بورس بر اين است كه سهامداران براساس صف خريد و فروش تصميم گيري نكرده و براساس بررسي و تحليل به خريد و فروش سهم بپردازند بنابراين ما خريد و فروش براساس شايعات را منع كرديم زيرا خريد و فروش براساس شايعه و صف ايراد دارد.

وي ادامه داد: سهامداران براساس صف خريد و فروش اقدام نكنند زيرا ممكن است آخرين خريدار خودشان باشند و اين بدان معني است كه ممكن است فردا سهامداران تجزيه و تحليل كرده و متوجه شوند كه سهم ارزندگي ندارد و نتوانند سهم خود را به فروش برسانند به اين ترتيب سهامداران بايد براساس تجزيه و تحليل اقدام به خريد و فروش كنند.

وي با بيان اين كه سه شركت متوقف شده نياز به شفاف سازي دارند، تصريح كرد:‌بررسي‌ها در حال انجام است زيرا روزانه قيمت سهام اين شركت‌ها افزايش مي‌يافت وصف خريد براي آن‌ها ايجاد شده بود، بنابراين قيمت سهم با اطلاعات شركت همخواني نداشت لذا به دليل حباب قيمتي و يا عدم انعكاس اطلاعاتي مانند قراردادهاي خريد و فروش و يا دعاوي له يا عليه سه شركت، نماد آن‌ها متوقف شد.

رييس اداره ناشران عنوان كرد: ‌اين موارد از شركت پيگيري شده و بعد از مشخص شدن موضوع نماد آن‌ها بازگشايي مي‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر