بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر : ۵۵۱۶۱
مهر: رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مانع از تکرار وقایع تلخ در نظام بانکی می‌شویم، از تصمیمات جدید شورای پول و اعتبار در راستای اعتبار سنجی مشتریان و افزایش کنترل و نظارت در شبکه بانکی خبر داد.

محمود بهمنی امروز در مراسم معارفه محمدرضا پیشرو مدیرعامل جدید بانک صادرات در برج سپهر گفت: کنترل و نظارت مهمترین اجزای بانکداری غیر ربوی اسلامی است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: کنترل و نظارت تکلیف و مسئولیت مهم مدیران است که باید با مهم برشمردن آن مانع هرگونه
سوء استفاده مالی شوند.

وی به ابعاد مختلف سوء‌استفاده مالی از شبکه بانکی اشاره کرد و با بیان اینکه بخش اعظمی از مبالغ مورد سوءاستفاده به نظام بانکی برگشته است، یادآور شد: کارکنان بانکها افراد شریف و زحمتکشی هستند و نباید سست ایمانی عده‌ای انگشت شمار را به پای همه کارکنان گذاشت.

بهمنی از تصمیمات جدید شورای پول و اعتبار در راستای اعتبار سنجی مشتریان و افزایش کنترل و نظارت در شبکه بانکی خبر داد و گفت: سیستم بانکی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور ایفاد می‌کند و با جمع آوری وجوه سرگردان و مدیریت بهینه آن بالندگی اقتصادی را رقم می‌زند.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: مدیران اقتصادی و بانکی کشور مصمم هستند تا ساختارهای جدید را در زمینه فرآیند اعطای تسهیلات، کنترل و نظارت، ایجاد نمایند.

وی افزود: برنامه‌ریزی های اصولی و بلند مدتی دراین زمینه در دست اقدام است و به مردم کشور اطمینان می‌دهیم با جدیت و تلاش مانع از تکرار این وقایع تلخ درنظام بانکی شویم.

بهمنی درپایان سخنانش از بانک صادرات که بعنوان بانکی ریشه دار، معتبر و برخوردار از نیروهای مختصص و با ایمان یاد کرد و گفت: همه مدیران و کارکنان نظام بانکی هم قسم شده اند تا با تلاش مضاعف خود، پویایی بیشتر و کارآمدی افزونتر را در نظام بانکی ایران بوجود آورند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر