بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر : ۵۵۲۷۵
ايسنا: سرانجام بعد از اظهارنظرهاي مختلف، شركت مخابرات ايران قيمت‌هاي پيشنهادي خود درباره تعرفه مكالمات تلفن ثابت را ظهر روز يكشنبه، 10مهرماه به شوراي رقابت ارائه داد تا بررسي شود.

ظاهرا قرار است موضوع تعرفه مكالمات تلفن ثابت هفته آينده نهايي ‌شود.

*حذف هزينه‌ي مكالمه تلفن همراه قطع شده غيرمعمول تا 3 ثانيه

حذف هزينه‌ي مكالمه تلفن همراه قطع شده غيرمعمول تا 3 ثانيه از صورتحساب مشتركين نيز از جمله اخباري بود كه مورد توجه قرار گفت.

به منظور حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خدمات تلفن همراه و بهبود كيفيت اين خدمات كه بر مبناي اطلاعات ثبت شده در فايل شارژينگ مشتركين به‌عنوان قطع ارتباط غيرمعمول ثبت مي‌شوند، از صورتحساب مشتركين حذف مي‌شود.

*پوشش خدمات مخابراتي زائران در حج تمتع امسال

سه شركت الجوال، الاتحاد (موبايلي) و زين، خدمات مخابراتي زائران را در مناسك حج تمتع امسال پوشش مي‌دهند. اين سه شركت از هم‌اكنون تبليغات خود را در اين زمينه و با روش‌هاي مختلف و از جمله‌ي شبكه‌هاي اينترنتي آغاز كرده‌اند.

نكته‌ي با اهميت اين است كه در نرخ‌هاي اعلام‌شده توسط دو شركت «الجوال» و «الاتحاد» در برقراري مكالمات تلفني تفاوتي وجود ندارد؛ اما شركت «زين» با اعلام نرخ‌هاي متفاوت‌تر نسبت به دو شركت ديگر، براي جذب مشتريان بيشتري از ميان زائران بيت‌الله الحرام تلاش مي‌كند.

* تخفيف 80 درصدي همراه اول به حجاج

به منظور كاهش هزينه مكالمات زائرين محترم بيت‌الله الحرام، همراه اول اعلام كرد كه امسال به حجاج 80 درصد تخفيف مي دهد؛ اپراتور اول به منظور تسهيل خدمات ارتباطي زائرين محترم بيت‌الله الحرام، امكان استفاده آسان و ارزان از سرويس رومينگ بين‌الملل را براي كليه مشتركين سيم‌كارت‌هاي دائمي و اعتباري در كشور عربستان فراهم كرده است.

با توافقات به‌عمل آمده با اپراتور اتحاد (موبايلي) عربستان، مشتركان همراه اول در ايام حج در صورت انتخاب اين اپراتور (اتحاد)، از 80 درصد تخفيف برخوردار خواهند شد. بدين ترتيب با اين تمهيدات هزينه تماس با ايران و داخل عربستان 445 تومان، هزينه تماس دريافتي 167 تومان، هزينه ارسال پيامك 145 تومان و هزينه دريافت پيامك رايگان منظور مي‌شود.

بر اساس اين گزارش سرويس رومينگ براي كليه مشتركين دائمي و اعتباري همراه اول (به جز مشتركين سيم كارت‌هاي 0910) به‌صورت پيش فرض فعال بوده و تنها با روشن كردن گوشي در كشور عربستان قابل استفاده است؛ مشتركين دائمي با پيش شماره 0910 مي‌توانند با مراجعه به مراكز خدمات مشتريان و پرداخت صورتحسابي با حداقل 200 هزار تومان نسبت به فعال‌سازي اين سرويس اقدام كنند.

* VPN خلاف قانون بود

اما يكي از خبرهاي مهم گفت‌و‌گوي ايسنا با وزير ارتباطات درباره اين بود كه گفته مي‌شود قطعي VPN به خاطر شبكه ملي اينترنت است، بود كه وي در اين رابطه گفت: اين دو موضوع با هم ارتباطي ندارند و اساسا VPN و استفاده از آن يك اقدام خلاف قانون است كه اين موضوع نيز ابلاغ شده است.

رضا تقي‌پور با بيان اينكه همه‌ي كشورها براي استفاده از اينترنت مقررات خاصي دارند و در كشور ما بحث پالايش و فيلترينگ نيز از طرف نهادهاي خاصي اعمال مي‌شود و در اين ارتباط كارگروهي وجود دارد، گفت: همانطور كه گفتم اساسا VPN خلاف قانون بوده و اكنون برابر قانون اقدام شده است.

* راه‌اندازي تجهيزات مخابراتي ديجيتال

با هدف به‌کارگيري تکنولوژي‌هاي جديد و افزايش ظرفيت سيستم‌ها، تجهيزات مخابراتي ديجيتال در شرکت بهره‌برداري نفت و گاز کارون راه‌اندازي مي‌شود.

در حال حاضر سه پروژه مهم نصب راديوترانک، فيبرنوري و جايگزيني تكنولوژي‌هاي ديجيتالي به جاي تجهيزات آنالوگ در مراكز مخابراتي، توسط اداره مخابرات شرکت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب در حوزه جغرافيايي شرکت بهره‌برداري نفت و گاز کارون در حال نصب است که پس از راه‌اندازي تاثير زيادي در بهبود وضعيت سيستم‌هاي مخابراتي و شبکه اينترنت اين شرکت خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر