بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر : ۵۵۴۹۵

به گزارش خبرنگار مهر، باتشدید شایعات مطرح شده در مورد فعالیت و مسدود شدن 840 میلیون تومان از دارایی های کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام، برخی از فعالان بورس کهبا این کارگزاری همکاری داشتند، در پی تماس های مکرر با خبرگزاری مهر، خواستار انعکاس بیشترجزئیاتپروندهمذکور شدند.

بر اساس نامه سازمان بورس به مدیریت کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام، کلیه فعالیتهای این کارگزاری در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از روز شنبه 16 مهرماه جاری به حالت تعلیق درآمده است و پرونده کارگزاری برای تصمیم گیری راجع به ادامه فعالیت یا لغو مجوز فعالیت به هیئت رسیدگی به تخلفات ارجاع می شود.

توقیف دارایی840میلیونی

خبرنگار مهر در گفتگو با برخی از مدیران سابق این کارگزاری، دلایل تغییرات مداوم مدیریتی کارگزاری راهبرد، مسدود شدن 840 میلیون تومان از دارایی ها و غیره را جویا شد، بر این اساس برخی از مدیران این کارگزاری نسبت به نحوه عملکرد سهامدار اصلی شرکت انتقاداتی را وارد می کردند.

برخی از آنها مطرح می کردندتصمیم گیری در این کارگزاری از ثبات برخوردار نیست، در عین حال سلایق مختلفی در این کارگزاری اعمالمی شود،این در حالی است که کانون کارگزاران نیز نظارت دقیقی بر عملکرد و فعالیتهای کارگزاری ها از جمله راهبرد ندارد، اما پیشنهاد می شود که سازمان موضوع مربوط به افزایش بدهی ها، صلاحیت علمی مدیریت، وضعیت حضور مدیریت کارگزاری راهبرد در ایران و غیره رامورد رسیدگی قرار دهد.

تصویر نامه سازمان بورس

تغییرات تیم مدیریتی، تصمیمات غیر علمی و غیر اجرایی از مهمترین مباحثی بود که توسط برخی از مدیران سابق این کارگزاری مطرح شد، براین اساس گفته می شود که برخی از فعالان اصلی و معامله گران این شرکت با بازار سازی، معاملات را به نفع خود تمام کردند و باعث شدند که بخشی از مبالغ معاملات را تصاحب کردند.

البته موضوع مربوط به سوء استفاده مالی و جابجاییبخشی از تسهیلات و منابع کارگزاری مربوطه تائید نشده است، اما به هر حال تخلفی صورت گرفته است، در غیر اینصورت سازمان بورس جلوی دادو ستد توسط این کارگزاری را نمی گرفت.

این در حالی است کهگفتهمی شود امیرعباس کنی مدیرعامل این شرکت، در حال حاضربرای درمان بیماری در خارج ازکشور به سر می برد، اما به هر حال همزمان با مسدود شدن 840 میلیون تومان از منابع این کارگزاریاز سوی بانک ملی شعبه بورس، شایعات مربوط به اختلاس کارگزاری راهبرد در میان فعالان بازار سرمایه شدت گرفته است.

روح الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران در این باره با رد شایعات مطرح شده ، نظارت بر کارگزاری هارا دقیق و شدیدارزیابی کرد و گفت: مشکل کارگزاری راهبرد کسری وجوه است.
دبیرکل کانون کارگزاران از برنامه فروش 1.5 درصد از سهام این شرکت به مبلغ پایه 2.5 میلیارد تومان که بیش از مبلغ کسری است، خبر داد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر