بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر : ۵۵۶۵۹
به گزارش جهان،‌ بر اساس اخبار رسانه های اپوزیسیون،‌ دفتر مدیر کل روابط خارجی اتحادیه اروپا با ارسال نامه‌ای به کمپین موسوم به اعتراض سبز از تقاضای "دیپلمات های اتحادیه اروپا در تهران" برای دیدار با موسوی و کروبی خبر داده است.

پاتریشیا لمبارت در پیام ارسالی خود را مدعی شده است که تقاضای اتحادیه اروپا در پاسخ به درخواست تعدادی از کاربران اینترنت و چند گروه اپوزیسیون مطرح شده است.

مدیر دفتر روابط با کشورهای خاورمیانه اتحادیه اروپا که در ابتدای سال ۹۰ هم خواستار آزادی موسوی و کروبی شده بود،‌ همچنین ابراز امیدواری کرده است که "مقامات ایرانی اجازه چنین تماسی را بدهند".

به گفته وی "شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ، در تاریخ ۱۰ اکتبر، همراه با کلیه وزاری امور خارجه اتحادیه اروپا، درخواست آزادی آقای موسوی و کروبی را مطرح کرده اند."

هفته گذشته هم، آلن ایر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ما برای میرحسین موسوی و مهدی کروبی نگرانیم. البته او گفت: نه تنها برای اشخاص خاص یا آقایان موسوی و کروبی بلکه نگران همه زندانیان سیاسی هستیم.

پبش از این نیز کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود دلایل حصرخانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای او قانع کننده نیست و آن ها باید فورا آزاد شوند.

در نشست اخیر اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ که روز دوشنبه ۱۸ مهر برگزار شد، این اتحادیه همزمان با حمایت از سران فتنه، نام ۲۹ مقام ایرانی از جمله حیدر مصلحی، مصطفی محمد نجار و محمد حسینی، وزرای کنونی اطلاعات، کشور و ارشاد و نیز صادق محصولی، وزیر سابق کشور را به لیست تحریم‌ها افزود.

بر اساس این تحریم ها اموال این افراد توقیف و از سفر آنها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلوگیری می شود؛ گرچه مقام های تحریم شده در ایران نه قصد سفر به اروپا را دارند و نه پولی در حساب های خارجی تا این تحریم هالقب "سمبلیک" بگیرند. اتحادیه اروپا در ماه مارس ۲۰۱۱ نیز ۳۲ مقام ایرانی را به همین شکل تحریم کرده بود.

اتحادیه اروپا در شرایطی به بهانه نقض حقوق بشر مقامات ایرانی را در لیست نمایشی تحریم قرار داده است که اغلب اعضای آن در ماه های اخیر برای کنترل اعتراض های گسترده در کشورهای خود دست به سرکوب خشونت آمیز مردم می زنند.

نکته تامل برانگیز اما، همزمانیدرخواست دیدار با سران مخالف جمهوری اسلامی و حمایت از آنان با تحریم های ضدایرانی است؛ موضوعی که به معنی عزم نمایندگان اتحادیه اروپا در تهران برای دخالت مجدد در عرصه سیاسی کشور قلمداد شده است.

در این باره حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان می گوید: «انتخابات مجلس نهم» از چند ماه قبل، به عنوان اصلي ترين ماموريت به سفارتخانه هاي اروپايي ابلاغ شده است. به گفته او "بيشترين فعاليت سفارتخانه هاي اروپايي روي حمايت از فتنه گران و «حلقه انحرافي» متمركز شده و مخصوصا به اظهارنظرهاي نسنجيده و ساده لوحانه برخي از كساني كه به غلط خود را اصولگرا مي نامند، عميقا دل بسته اند."

گویا ضدانقلاب خارجي، آمريكا و اروپا را به اين باور رسانده است كه اگر ضدانقلاب داخلي پشتوانه خارجي خود را از دست بدهد، ديگر شانسي براي ادامه حيات نخواهد داشت.

گفتنی است، سفارت خانه های کشورهای اروپایی بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان در جریان فتنه ۸۸ هم به حمایت سیاسی و تبلیغاتی ویژه از ضدانقلاب داخلی و حتی کمک مالی به آنان پرداختند به طوری که برخی از کارکنان آن ها دستگیر و مدتی در بازداشت بودند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر