بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر : ۵۶۱۵۵

ایلنا: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف به پرداخت حق درمان ایثارگران هستند.

هادی مقدسی در جلسه بررسی مشکلات بخش درمانی جانبازان و ایثارگران در محل فرمانداری ویژه بروجرد با اشاره به دستورالعمل مجلس در خصوص پرداخت هزینه درمان ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: دستگاه‌ها موظف به پرداخت حق درمان جانبازان و ایثارگران هستند.

وی بر ضرورت اجرای این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: مسئولان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که می‌زهای ریاست آن‌ها را از وظایفشان غافل نکند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جایگاه جانبازان و ایثارگران در ایران اسلامی، افزود: این انقلاب از آرمانهای امام و مسیر خود عقب نخواهد نشست و با پایمردی جانبازان به راه خود ادامه خواهد داد.

مقدسی تصریح کرد: باید برای استمرار فرهنگ ایثار در جامعه به خانواده‌های ایثارگران توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا این فرهنگ از بین نرود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بروجرد نیز در این جلسه عنوان کرد: ارزشمند‌ترین افراد جامعه ایثارگران هستند و وظیفه داریم که آن‌ها را تکریم کرده و به آن‌ها خدمات دهی داشته باشیم.

می‌رمحمدی تصریح کرد: ما تابع قانون و دستورات هستیم و خدمات رسانی به جانبازان و ایثارگران از افتخارات بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بروجرد بیان داشت: طبق دستورالعمل و تائید شورای نگهبان و اعلام آن به ادارات کل بنیاد شهید، تمامی هزینه‌های درمان ایثارگران و جانبازان در ادارات کل به عهده خود دستگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: ما بابت این دستورالعمل حدود ۸۰۰ میلیون تومان بدهکار شده‌ایم در حالیکه حق پرداخت هیچ وجهی را نداریم.

بنابر این گزارش نمایندگان مجلس مصوب کرده‌اند که ۱۰۰ در صد هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان به عهده دستگاه‌های اجرایی باشد.

مجلس در تبصره این ماده واحده دولت را موظف کرد اعتبار لازم برای اجرای این قانون را هرساله در بودجه سنواتی پیش بینی و در اختیار دستگاه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر