بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر : ۵۶۴۷۱
فارس: شماری از مسئولان آمریکایی در نشستی رسما و آشکارا پیشنهاد کردند که باید با عملیات‌ محرمانه برخی مسئولان ایران را ترور کرد. عضو بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا درباره سردار قاسم سلیمانی گفت: « تکان بخورید... تلاش کنید یا دستگیرش کنید یا بکشیدش».
خبرگزاری فارس: مسئولان ایران را ترور کنید/قاسم سلیمانی خیلی سفر می کند، او را بکشید

هنوز از سخن «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهوری ایران درباره «اختصاص فرهنگ ترور به دولت آمریکا و متحدان آن» زمان زیادی نگذشته است، که این سخن آشکارا مصداق یافت و سخن وی عملا در جلسه استماع کنگره آمریکا ثابت شد.

رئیس جمهور کشورمان اخیرا در واکنش به اتهامات آمریکا، اعلام کرد که فرهنگ ترور مختص آمریکا و بی‌فرهنگ‌هاست نه ملت ایران.

اکنون، پس از آنکه فشارها، تحریم‌ها و سیاست‌های خصمانه غربی‌ها و آمریکا علیه ایران و متحدان آن در منطقه مانند سوریه و حزب‌الله لبنان به نتیجه نرسیده است، مقامات آمریکایی روز چهارشنبه رسما و آشکارا از دولت این کشور خواستند تا طرح «ترور مسئولان مشخصی در ایران» را در دستور کار قرار بدهد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که شماری از نظامیان و کارشناسان نظامی آمریکا به دولت این کشور پیشنهاد کردند که ترور مسئولان و سران معینی از ایران را بخصوص در نیروی سپاه ایران در دستور کار قرار بدهد.

«جک کین» رئیس سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره در این خصوص گفت: چرا آنان [مسئولان ایرانی] را نمی‌کشیم؟ این افراد حدود هزار آمریکایی را کشته‌اند، چرا ما آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم اقدام نظامی کنیم ولی عملیات محرمانه [ترور] را پیشنهاد می‌کنم.

پایگاه خبری الجزیره قطر نیز با انتشار این خبر، اعلام کرد که پس از مطرح شدن اتهام آمریکا به سپاه ایران برای ترور سفیر سعودی در آمریکا، فضای میان ایران و آمریکا شاهد تنشی شدید است؛ امری که ایران آن را بشدت رد کرده است.

احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان در اولین واکنش به این اتهام آمریکا، ترور را متعلق به کسانی دانست که فاقد فرهنگ، تمدن و منطق هستند و گفت: آنها [دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی] هر روز برای جوسازی علیه ایران تلاش و در این مرحله، ایران را به ترور متهم می‌کنند، اما باید به آنها تفهیم کرد که ترور کار آدم های بی‌فرهنگ [و دولت آمریکا] است.

همچنین این مقام آمریکایی که در کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا سخن می‌گفت، تاکید کرد که باید ایران را تحت فشار شدید قرار داد.

هر چند شماری از نمایندگان آمریکایی در راستای فشار روانی علیه ایران اعلام کردند که اقدام علیه ایران بعید نیست، ولی [همگی] از موافقت با پیشنهاد ژاک کیانی اجتناب کردند.

امکان ندارد سپاه ایران مرعوب شود مگر اینکه یکی از آنان را بکشیم ؛

از سوی دیگر، «روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورمیانه در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و عضو بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» با بیان اینکه سپاه ایران از همان منطقی که آمریکا بر اساس آن عمل می‌کند، استفاده نمی‌کند تاکید کرد که آنان [سپاه ایران] را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه «یکی از آنان کشته شود».

این مقام آمریکایی صراحتا به نام قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره و تصریح کرد که وی را باید دستگیر کرد یا کشت.

گرچت در این خصوص اعلام کرد که قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... « تکان بخورید... تلاش کنید یا دستگیرش کنید یا بکشیدش».

برخی از کارشناسان معتقدند که آمریکا پس از نتیجه نگرفتن از تحریم و فشار بر ایران و پس از ناتوانی از اجرای حمله نظامی به ایران، اکنون برای توجیه اقدامات احتمالی خود در ترور مسئولان ایران و سپاه این کشور، طرح اتهام ترور سفیر سعودی در آمریکا را مطرح کرده است تا اقدامات آینده خود را توجیه کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر