بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر : ۵۶۴۷۵

بامداد امروز فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند دچار انفجار و آتش سوزی شده است.

به گزارش مهر، بامداد امروز 6 آبان ماه فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند به دلایل نامشخصی دچار آتش سوزی و انفجار شده است.
دلایل این حادثه هنوز به طور رسمی اعلام شنده است ضمن آنکه هنوز هیچ گونه آمار رسمی در خصوص تلفات احتمالی جانی و مالی این جادثه منتشر نشده است.
 
بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر وقت نفت بهره برداری از طرح توسعه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند با سرمایه گذاری سه میلیارد و 300 میلیون دلاری به طور رسمی آغاز شد.
 
هدف از طرح توسعه این پالایشگاه نفت افزایش ظرفیت پالایشی از روزانه 170 هزار بشکه به 250 هزار بشکه، افزایش 2 میلیون لیتری روزانه در تولید بنزین و ارتقای کیفیت محصولات پالایشگاه به استاندارد سال 2005 میلادی اتحادیه اروپا است.
 
تولید بنزین با استاندارد یورو پنج اروپا، گازوئیل کم گوگرد و تولید پلی پروپیلن به عنوان یک محصول پتروشیمی از ویژگی های این پروژه نفتی به شمار می رود، ضمن آنکه فاز اول این طرح توسعه پالایشگاهی در بهمن ماه سالجاری و فاز دوم پروژه تا پایان نیمه نخست سال آینده در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
 
پیش بینی می شود با راه اندازی تمامی واحدهای این پالایشگاه عدد اکتان بنزین سوپر و معمولی تولیدی به ترتیب به 95 و 90 می رسد و میزان مواد آروماتیکی و بنزن موجود در بنزین معمولی پالایشگاه نیز به ترتیب به 35 درصد و یک درصد کاهش یابد.
 
تولید گازوئیل کم گوگرد با کمتر از 50 پی.پی.ام آلایندهای زیست محیطی (برای تامین سوخت خودروهای پایه گازوئیل سوز) در کنار کاهش میزان تولید نفت کوره به ازای افزایش تولید بنزین و گازوئیل از دیگر ویژگی های این پروژه پالایشگاهی به شمار می رود.
 
در همین حال در فاز دوم پالایشگاه نفت شازند میزان تولید گوگرد به 650 تن در روز افزایش می یابد این در حالی است که در فاز پالایشگاه موجود این منطقه روزانه تنها 50 تن گوگرد تولید شده و مابقی گوگرد به صورت گازهای گلخانه ای در فضا منتشر می شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر