بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر : ۵۶۶۱۴

محمد بهزاد در گفتگو با مهر درباره جزئیات بسته پیشنهادی وزارت نیرو برای افزایش قیمت برق، گفت: در سالجاری بحث افزایش قیمت برق در دستور کار قرار ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در حال حاضر بسته پیشنهادی وزارت نیرو برای افزایش قیمت برق آماده ارسال به ستاد هدفمندی یارانه ها شده است، تصریح کرد: در صورت درخواست ستاد هدفمندی یارانه ها این بسته پیشنهادی توسط وزارت نیرو ارسال خواهد شد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در بسته پیشنهاد افزایش قیمت برق تاکنون پنج سناریوی مختلف قیمتی پیش بینی شده است، اظهار داشت: بر اساس این بسته پیشنهادی تاکنون پنج سناریو افزایش 20، 40، 60، 80 و 100 درصدی افزایش قیمت برق تعریف شده است.
وی با اشاره به تثبیت قیمت برق از ابتدای سالجاری تاکنون، بیان کرد: هنوز هیچ گونه بحث جدی برای افزایش قیمت برق در سطح کلان دولت مطرح نشده است.
بهزاد همچنین در خصوص برنامه وزارت نیرو برای کاهش مدت انتشار قبوض برق خانگی، تبیین کرد: هم اکنون قبوض برق خانگی به صورت 45 روزه صادر می شود و برنامه ای برای کاهش زمان انتشار قبوض برق خانگی در سطح وزارت نیرو وجود ندارد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، خاطر نشان کرد: مردم مشکلی با قبوض برق 45 روزه ندارند و از این رو نیازی به کاهش زمان انتشار قبوض برق احساس نمی شود.
مجید نامجو وزیر نیرو هم در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران، گفته بود: هر گونه تغییر قیمت آب و برق باید با نظر ستاد هدفمندی یارانه ها انجام شود و هم اکنون نیز منتظر ابلاغ مصوبه ستاد هدفمندی یارانه ها هستیم.

ذخیره سازی 5 میلیارد لیتر سوخت در نیروگاهها
بهزاد همچنین در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ذخیره سازی سوخت مایع در مخازن نیروگاهها همزمان با فرا رسیدن موج اول سرما، گفت: در شرایط فعلی با هماهنگی وزارت نفت هیچگونه مشکلی در تامین سوخت زمستانی نیروگاهها وجود ندارد.
معاون وزیر نیرو از افزایش یک میلیارد لیتری ظرفیت ذخیره سازی نفت کوره و گازوئیل در مخازن نیروگاهها خبر داد و افزود: در شرایط فعلی حدود پنج میلیارد لیتر سوخت مایع در مخازن نیروگاهها ذخیره سازی شده است.
این مقام مسئول با اشاره به هدف گذاری دولت برای توسعه سهم گاز طبیعی در نیروگاههای کشور، تاکید کرد: به زودی نخستین نشست هماهنگی تامین سوخت زمستانی نیروگاهها با حضور مسئولان وزارت نفت و نیرو برگزار می شود.
به گزارش مهر، همزمان با فرا رسیدن موج جدید سرمای پاییزی مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز از ارسال روزانه حدود 90 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاهها خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون گاز هیچ یک از نیروگاههای کشور قطع نشده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر