بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر : ۵۶۶۳۸

فارس نوشت: شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز آمریکا نیز در خبری اعلام کرد که تهران خواستار عذرخواهی رسمی واشنگتن از دولت جمهوری اسلامی ایران و اتباع ایرانی شده که آنها را متهم نموده است. 

این شبکه خبری به نقل از یک منبع دیپلماتیک ایرانی نوشته است ایران اخیرا در نامه‌ای به دولت آمریکا تاکید کرده است که آن کشور باید بابت این اتهامات دروغ که نقض قواعد و مقررات بین‌المللی محسوب است علناً از دولت و اتباع ایرانی عذرخواهی کند و خسارات مادی و معنوی ناشی از آن را جبران نماید. 

ان‌بی‌سی می‌افزاید بر اساس این نامه، طراحی چنین سناریوهای فریبی، تبدیل به بخشی ثابت از سیاست دولتمردان آمریکایی شده است ولی این قبیل سناریوسازی‌ها تنها منجر به تحمیل هزینه‌های گزاف مادی و معنوی بر مردم بی‌گناه جهان و حتی ملت آمریکا شده است. به‌عنوان نمونه در جنگ عراق، آمریکا بعد از قتل صدها هزار بی‌گناه عراقی، مرگ هزاران سرباز آمریکایی و هدر دادن تریلیونها دلار از جیب شهروندان کشورش، مجبور به خروج از عراق شده است. 

گفتنی است دولت آمریکا چندی پیش در یک سناریوسازی رسوای رسانه‌ای و بر پایه اطلاعات جعلی، برخی اتباع و نهادهای ایرانی را متهم به دست داشتن در توطئه‌ای برای قتل سفیر عربستان در آمریکا کرد، سناریویی که بلافاصله با ابراز شگفتی و تعجب بسیاری از تحلیلگران مسائل ایران حتی در داخل آمریکا مواجه شد تا جایی که هیلاری کلینتون وزیر خارجه ضد ایرانی آمریکا نیز در مصاحبه اخیر خود با شبکه بی‌بی‌سی به شکل تلویحی از این اتهامات فاصله گرفت و اثبات آنها را به گردن دادگاه انداخت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر