بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
در مصوبه اخیر شورای رقابت بلا مانع بودن این معامله در صورت عدم حق عضویت در هیأت مدیره ایران خودرو مطرح شده که با توجه به تصاحب این درصد از سهام و مالکیت 2.04 درصد قبلی شرکت خریدار در ایران خودرو عملاً مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر : ۵۶۶۴۸

مدیر عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار دقایقی پیش در گفت و گو با بورس نیوز از قطعی شدن معامله 4.45 درصدی سهام ایران خودرو پس از واریز وجه نقد 21 درصدی و اسناد پایاپای آن به شرکت بورس خبر داد.

علی صحرایی اظهار داشت: شرکت تدبیر سرمایه آراد (سهامی خاص) با خریداری 280 میلیون و 75 هزار و 342 سهم ایران خودرو از شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و به قیمت پایه هر سهم 8145 ريال طی روز گذشته اقدام به واریز حصه نقدی مورد نیاز این معامله در روز گذشته به شرکت بورس نموده و طی ساعات اداری روز جاری نیز با ارایه سایر اسناد و مدارک مورد نیاز شرایط قطعیت این معامله 228 میلیارد و 122 میلیون و 995 هزار و 59 تومانی را به نام خود ثبت نمود.

وی با بیان اینکه معامله مذکور در چارچوب قوانین و آیین نامه های بورس اوراق بهادار و منطبق با مصوبات شورای رقابت می باشد، خاطر نشان کرد: در مصوبه اخیر شورای رقابت بلا مانع بودن این معامله در صورت عدم حق عضویت در هیأت مدیره ایران خودرو مطرح شده که با توجه به تصاحب این درصد از سهام و مالکیت 2.04 درصد قبلی شرکت خریدار در ایران خودرو عملاً مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مضافاً اینکه نماینده سازمان بورس در مجامع شرکت ایران خودرو همواره حضور داشته و در صورت مشاهده و یا تخلفی از جمله احتمال واگذاری حق رأی شرکت ها و افراد مرتبط با شرکت تدبیر سرمایه آراد که منجر به دستیابی به کرسی های مدیریتی شود، اعتراض و جلوگیری خواهد کرد.

گفتنی است بنابر گزارش بورس نیوز شرکت یک میلیارد تومانی تدبیر سرمایه آراد دارای عضو هیأت مدیره مشترک با شرکت صنایع تولیدی کروز می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر