بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
مسئول امور سهام شرکت قند نیشابور

مدیریت شرکت در معاملات سهام نقشی ندارد

محمدیان در خاتمه با اذعان به اینکه به نظر می رسد سود 251 ريالی پیش بینی شده برای سال مالی 90 به طور کامل محقق شود،عنوان کرد: طبق تغییراتی که در شرکت توسعه صنایع بهشهر صورت گرفت، مقرر شد تمامی شرکت های زیر مجموعه در یک مکان واحد مستقر شوند.
کد خبر : ۵۶۸۵۵

در معاملات هفته های گذشته که بازار بیشتر در نوسانات منفی در حرکت بود، از گروه قندی می توان به عنوان گروهی یاد کرد که در این مدت روندی مثبت داشته و سهام آنها حتی با صف خرید نیز همراه بوده است.

بنا بر گزارش بورس نیوز، این روند مثبت در آخرین روز از هفته گذشته که کلیت بازار نیز صعودی بود، ادامه یافت و در این میان سهام شرکت قند نیشابور نیز با صف خرید بیش از یک میلیون و هشتصد هزار سهمی روبه رو شد.

محمدیان مسئول امور سهام شرکت قند نیشابور، در همین رابطه به خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: شرکت در بودجه سال مالی منتهی به 91.6.31 برای هر سهم خود 355 ريال سود پیش بینی کرده که در مقایسه با سود 251 ريالی سال مالی 90 در حدود 41 درصد رشد را نشان می دهد.

بازار با سود پیش بینی شده 355 ريالی و قیمت های فعلی سهم در محدوده 6630 ريالی پی بر ای حدود 18 واحدی را به این سهم اختصاص می دهد که عدد قابل توجهی است؛ اما اینکه تحلیل بازار چه بوده که به خرید سهام این گروه اقدام می کند، معلوم نیست. اما مسلم است که مدیریت شرکت در این معاملات هیچ نقشی ندارد، بدین معنا که نه خریدار است و نه فروشنده.

وی افزود: به نظر می رسد جو روانی در بین نمادهای قند و شکری ایجاد شده و اعلام اخباری در برخی رسانه ها در رابطه با کمبود قند و شکر در کشور، می تواند در این روند دخیل باشدکه البته صحت ندارد.

چرا که میزان تولید داخلی جوابگوی تقاضای بازار بوده و واردات نیز در تأمین نیاز جامعه به شرکت های تولید کننده داخلی کمک کرده است. بنا بر این قیمت سهام شرکت هایی که بر مبنای چنین شایعاتی رشد داشته، نیاز به اصلاح دارد.

مسئول امور سهام "قنیشا" در رابطه با رشد 65 درصدی فروش در بودجه سال مالی جاری شرکت گفت: با توجه به کاهش واردات، بازارهای جدیدی در اختیار صنعت قند و شکر داخل قرار می گیرد و با افزایش برداشت چغندر و به تبع آن افزایش در مقدار چغندر خریداری شده که نسبت به سال مالی گذشته صد در صد رشد داشته، قطعاً فروش پیش بینی شده محقق می شود.

در عین حال، قیمت فروش شکر از 900 تومان به ازای هر کیلو به 1120 تومان برای سال مالی 91 افزایش یافته است.

این رشد حدود 25 درصدی در قیمت فروش از سوی انجمن صنفی قند و شکر به شرکت های این گروه اعلام شده که در افزایش EPS سال مالی جاری نیز اثر گذار بوده است.

وی با رد کردن اجرای هر گونه طرح توسعه ای جدید و یا افزایش سرمایه شرکت، در رابطه با میزان سود محقق شده 251 ريالی پایان عملکرد سال مالی 90 خاطر نشان کرد: گزارش های عملکرد حسابرسی نشده برای سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده و بعد از آن برای تهیه گزارش حسابرسی شده اقدام می شود.

محمدیان در خاتمه با اذعان به اینکه به نظر می رسد سود 251 ريالی پیش بینی شده برای سال مالی 90 به طور کامل محقق شود،عنوان کرد: طبق تغییراتی که در شرکت توسعه صنایع بهشهر صورت گرفت، مقرر شد تمامی شرکت های زیر مجموعه در یک مکان واحد مستقر شوند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر