بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

کشتیرانی پشتیبان تجارت کشور

وزیر صنعت ،معدن و تجارت از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سرمایه عظیم یاد کرد و این شرکت را پشتیبان تجارت و شرکتهای کشتی ساز کشور اعلام کرد.
کد خبر : ۵۶۸۶۹

وزیر صنعت ،معدن و تجارت از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سرمایه عظیم یاد کرد و این شرکت را پشتیبان تجارت و شرکتهای کشتی ساز کشور اعلام کرد.

به گزارش بورس نیوز ؛ دکتر" مهدی غضنفری " در مراسم افتتاح سایت مخارن نفتی شرکت سوخت رسانی و خدمات دریایی قشم که صبح امروز در بندر خلیج فارس برگزار شد با بیان اینکه پیش بینی می شود درسال جاری میلادی 8.8 میلیارد تن کالا در آبهای جهان جابجا شود گفت :در حال حاضر 100 میلیون تن بار از طریق خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی در آبهای ایران جابجا می‌شود که سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از این رقم 34 میلیون تن است.

وی در خصوص ارزش تجارت خارجی ایران گفت: ارزش تجات خارجی ایران از 120 میلیارد دلار در سال های گذشته به 170 میلیارد دلار رسیده است که این رشد را مدیون تولید و همچنین ناوگان حمل و نقل کشور هستیم .

  *
کشتیرانی پشتیبان تجارت کشور
وزیر صنعت ،معدن و تجارت با بیان اینکه به موازات رشد صادرات غیر نفتی و تجارت کشور ناوگان حمل و نقل دریایی ایران نیز در حال رشد است گفت: این رشد حاکی از وجود حمل و نقل دریایی پویا در کشور است که حمل این کالاها را برعهده دارد.

وی با تاکید بر لزوم پیشرفت در سه حوزه کشتیرانی، کشتی سازی و خدمات دریایی اظهار داشت: خوشبختانه ناوگان کشتیرانی کشور از قدرت بالایی برخوردار است به طوری که به رغم فشارهای ناجوانمردانه و تحریم های چند کشور ؛ توانسته موانع را پشت سر بگذارد .

غضنفری با بیان اینکه تحریم آسیبی به حمل و نقل دریایی ایران وارد نکرده است و مردم نیز در بازار کمبودی را احساس نمی‌کنند گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دارابودن163 فروند انواع کشتی؛ از ظرفیتهای خوبی برخوردار است.

وی از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سرمایه ارزشمند و پشتیبان تجارت کشور نام برد و گفت: این بخش پشتیبان خوبی نیز از صنعت کشتی سازی کشور خواهد بود.

*
استفاده از توان کشتی سازان داخلی
وزیر صنعت ،معدن و تجارت در ادامه به توسعه صنعت کشتی سازی کشور پرداخت و با اشاره به فعالیت مهمترین شرکت کشتی ساز کشور در بندرعباس گفت: سرمایه گذاری های خوبی در این شرکت انجام شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق این استان دارد.
وی به تحویل اولین کشتی اقیانوس پیمای ساخت داخل توسط ایزوایکو اشاره کرد و گفت: این شرکت درنظر دارد سومین کشتی اقیانوس پیمای ساخت داخل را در سال جاری به آب اندازی کند و دومین کشتی را نیز در سال آینده تحویل دهد .

غضنفری درخصوص بخش تعمیرات شرکت ایزوایکو نیز گفت: این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون 15 فروند شناور بزرگ داخلی و خارجی و 34 فروند شناور کوچک را تعمیر کرده است.
وی به فعالیت ایزوایکو در پروژه های فراساحلی پارس جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق تصمیمات جدید، چنانچه ایزوایکو بتواند با توسعه زیرساختها و سرمایه گذاری ها به نیاز ناوگان کشتیرانی کشور پاسخ دهد شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سفارشات خود را به این شرکت هدایت خواهند کرد.

وی سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت را استفاده از توان کشتی سازی های کشور عنوان کرد و گفت: چنانچه این شرکتها بتوانند به نیاز این بخش پاسخ بدهند ما از مشتریان دائمی این بخش خواهیم بود و کشتیرانی ها هم خود را مجاز به خرید از خارج نخواهنددید.
غضنفری با اشاره به آمادگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش گفت: ایزوایکو از هم اینک باید خود را برای پاسخ به این نیاز کشتیرانی ها آماده کند.

غضنفری در ادامه یکی از خواسته های شرکت ایزوایکو را واگذاری تعمیر کشتی های شرکتهای داخلی به این شرکت اعلام کرد.

وی گفت: در صورتی که کشتی ساز ها از عمل به تعهد خود و تحویل به موقع سفارشات باز بمانند شرکتهای کشتیرانی در سفارش به خارج از کشور آزاد خواهند بود .

*
سهم 20 درصدی ایران از بانکرینگ
غضنفری به موضوع خدمات دریایی اشاره کرد و گفت: با آنکه در بخش ارائه خدمات دریایی و تامین سوخت و مایحتاج شناورها اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تامین 70 تا 80 درصد سوخت مورد نیاز کشتی ها توسط کشورهای همسایه گفت: این رقم در دنیای رقابت فعلی برای ایران شایسته نیست و باید تلاش کنیم سهم خود را از این بازار افزایش دهیم.

وی افزود: 200 میلیون تن نفت کوره در قالب بانکرینگ به شناورهای عبوری از منطقه فروخته می شود که پیش بینی می شود این رقم به 400 میلیون تن برسد و این حاکی ازسودآور بودن این صنعت است .

غضنفری با بیان اینکه 80 درصد فعالیت تامین سوخت شناورها فقط در 10 بندر و 32 درصد در سه بندر انجام می شود ادامه داد: ما می توانیم در این زمینه به عنوان یکی از قطبهای مهم صنعت بانکرینگ مطرح شویم و برای این منظور لازم نیست در تمامی بنادر خود این تاسیسات را ایجاد کنیم.

وی سهم ایران از عملیات بانکرینگ و صادرات سوخت در منطقه را در سال 85 نیم درصد، در سال 86 پنج درصد، در سال 87 حدود 14 درصد و در حال حاضر 20 درصد عنوان کرد.

غضنفری همچنین از سوخت رسانی به شناورها در قشم توسط شرکت سوخت رسانی و خدمات دریایی قشم در آینده نزدیک خبر داد و گفت:در حوزه ارائه خدمات دریایی فعالیتهای خوبی انجام شده که افتتاح این سایت سوخت رسانی که امروز شاهد آن هستیم آخرین آن نخواهد بود.

*
اولین جلسه شورای عالی صنایع دریایی در سال 90
وی همچنین از برگزاری اولین جلسه شورای عالی صنایع دریایی در سال 90 خبر داد و گفت: در این جلسه که در سطح وزیر تشکیل خواهد شد موضوعاتی نظیر وضعیت کشتیرانی و کشتی سازی استان هرمزگان نیز بررسی خواهد شد .

مخازن 52 هزار متر مکعبی شرکت سوخت رسانی و خدمات دریایی قشم صبح امروز با حضور دکتر "مهدی غضنفری" وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید مصطفی ذوالقدر و دکتر محمد آشوری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بندر عباس، "عزیزی" استاندار هرمزگان، "محمد حسین داجمر" رییس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیران شركت سرمايه‌گذاري تامین اجتماعی(شستا) و صندوق بازنشستگي كشوري ،کاپیتان "اسدا...قطب رزمجو "مدیرعامل شرکت سوخت رسانی و خدمات دریایی قشم ،"علی اکبر صفایی" مدیرکل بنادرو دریانوردی استان هرمزگان و جمعی از مقامات استانی و مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

*سهم ايران از بازار سوخت‌رساني به شناورها افزايش مي‌يابد

مديرعامل شركت سوخت رساني و خدمات دريايي قشم گفت: با بهره‌برداري از سايت مخازن نفتي جديد اين شركت ميزان ترانزيت سوخت به 800 هزار تن و ميزان بانكرينگ به 1.2 ميليون تن در سال خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز ؛ كاپيتان" اسدا... قطب رزمجو "در مراسم افتتاح سايت جديد شركت سوخت رساني و خدمات دريايي قشم كه امروز در بندر خليج‌فارس برگزار شد گفت بهره برداري از اين پروژه در راستاي تأمين سوخت ناوگان ملي و شناورهاي عبوري از منطقه و همچنين افزايش ترانزيت سوخت انجام مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه این پروژه در مساحتي بالغ بر دو هكتار به بهره‌برداري مي‌رسد گفت: اين پروژه طي مدت 30 ماه با هزينه تقريبي 200 ميليارد ريال ساخته شده‌است كه بخشي از هزينه آن از محل اعتبارات بانك ملت تأمين شده است.

رزمجو افزود: در اين سايت امكان توليد انواع سوخت دريايي شناورها ايجاد شده است. به طوري كه ميزان ترانزيت سوخت به 800 هزار تن و همچنين حجم بانكرينگ به 1.2 ميليون تن در سال خواهد رسيد.

مديرعامل شركت سوخت رساني و خدمات دريايي قشم مهم‌ترين بخش اين پروژه را استفاده از تمامي پسمانده‌هاي نفتي و تبديل آن به سوخت مورد نياز شناورها در راستای حفظ محيط‌زيست عنوان كرد و گفت: با توجه به اينكه صنعت بانكرينگ يك صنعت اشتغال‌زا است پيش‌بيني مي‌كنيم براي 196 نفر به طور مستقيم و 1200 نفر به طور غيرمستقيم اشتغال ايجاد شود.

سايت مخازن نفتي شركت سوخت رساني و خدمات دريايي قشم با ظرفيت 52 هزار مترمكعب صبح امروز در مراسمي با حضور دکتر "مهدي غضنفري" وزير صنعت، معدن و تجارت، "محمد حسین داجمر" رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، "اسد ا... قطب رزمجو" مديرعامل شركت سوخت رساني و خدمات دريايي قشم، "عزیزی" استاندار هرمزگان، "صفایی" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مقامات شركت سرمايه‌گذاري تامین اجتماعی(شستا) و صندوق بازنشستگي كشوري، نمايندگان مجلس و جمعي از مقامات محلي برگزار شد.

شركت سوخت رساني و خدمات دريايي قشم در سال 65 به موازات رشد صنعت دريانوردي در خليج‌فارس با هدف سوخت رساني و ارائه خدمات مورد نياز ناوگان در خليج‌فارس و بنادر جنوبي ايران تأسيس شد.

اين شركت داراي 19 فروند كشتي و بارج سوخت‌رسان با ظرفيت 360 هزار تن است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر