بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر : ۵۷۹۴۶
منابع خبری اعلام کردند که در پی افزایش تهدیدها علیه سوریه، مقامات این کشور موشک‌های اسکاد را به مرز عراق و ترکیه به سوی ترکیه مستقر کردند.

به گزارش فارس، منابع مطلع به شبکه خبری «پرس تی‌وی» اعلام کردند که سوریه موشک‌های اسکاد خود را به سوی ترکیه مستقر و تنظیم کرده است.

منابع ترکیه‌ای به این شبکه خبری اعلام کردند که سوریه موشک‌های اسکاد را در مناطق قامشلی و دیرالزوز در نزدیک مرز سوریه با عراق و ترکیه مستقر کردند.

بنا بر این گزارشف سوریه این موشک‌ها را در دوره اخیر که تهدیدها از طرف دولت ترکیه علیه دمشق افزایش یافته است، در نزدیک مرز مستقر کرده است.

اسکاد نام یک سری از موشک‌های بالستیک مجهز به موتور سوخت مایع است که توسط اتحاد جماهیر شوروی طی جنگ سرد تولید شد و به صورت گسترده به دیگر کشورها صادر شد. اسکاد نامی است که توسط ناتو به این سری موشک‌ها داده شد. نام روسی برای این موشک‌ها آر-۱۱ (اولین نمونه)، آر-۱۷ و آر-۳۰۰ البروس است. این موشک‌ها قابلیت شلیک از پایگاه‌های ثابت و سیار را دارد.

ترکیه اخیرا در نشست اتحادیه عرب که درباره سوریه و در رباط پایتخت مغرب برگزار شد، شرکت کرد و نخست وزیر قطر نیز پس از هماهنگی با عربستان به این کشور سفر کرد.

احمد داود اوغلو امروز در ادامه سیاست خصمانه علیه سوریه تاکید کرد که کشورش قصد دخالت نظامی در سوریه ندارد ولی برای هر سناریویی آماده است.

ترکیه در ماه‌های گذشته عملا به محلی برای مخالفان سوریه و محل هماهنگی برنامه‌ها و سیاست‌های علیه دمشق تبدیل شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر