بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
گفتگو با سعید موحدی، معاون اقتصادی و برنامه ریزی گروه بهمن

ارمغان سود خالص 21 تومانی و آغاز شمارش معکوس برای خرید بلوک معدنی

همانطور که در مجمع سالیانه اخیر گفته شد، گروه بهمن برنامه خود برای تبدیل شدن به یک شرکت هلدینگ و چند رشته ای را بزودی عملی کرده و سهامداران باید نسبت قیمت بر درآمدی این سهم را مشابه یک شرکت خودروساز صرف محاسبه نکنند
کد خبر : ۵۷۹۹۶

طی هفته جاری شرکت 325 میلیارد تومانی گروه بهمن در جدید ترین اطلاعات ارسالی خود به سازمان بورس اوراق بهادار در حالی از تعدیل مثبت 18 درصدی پیش بینی عایدی هر سهم خود در بودجه سال مالی جاری خبر داده که طی عملکرد شش ماهه اول امسال توانسته با پوشش 20 درصدی آن، سودی 12 تومان و 8 ريالی را محقق نماید.

به گزارش بورس نیوز ، گروه بهمن رشد 10 تومانی پیش بینی سود هر سهم خود در نیمه اول سال مالی 90 را عمدتاً ناشی از سود حاصل از فروش سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران و افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت های کیامهستان و سرمایه گذاری همگام که به ترتیب مالکیت 1 و 9.1 درصدی سهام شرکت سایپا را دارند، اعلام نموده و در عین حال یادآور شده به دلیل خریدهای ارزی انجام گرفته بر پایه نرخ 128 ريالی هر ین ژاپن، زیانی به مبلغ 15 میلیارد تومان یعنی به ازای هر سهم 4 تومان و 3 ريال از بابت تسعیر ارز متحمل شده است.

سود واگذاری سهام "ونیکی" مشخص شد

سعید موحدی، معاون اقتصادی و برنامه ریزی گروه بهمن در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به واگذاری بلوک 25.15 درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران، خاطر نشان کرد: گروه بهمن طی ماههای اخیر اقدام به عرضه این میزان سهم از سبد داراییهای خود طی دو مرحله کرد که از این معامله توانست به طور خالص، سودی 21 تومان و 5 ريالی را شناسایی کند.

برگشت ذخیره 20 میلیارد تومانی در سال گذشته

البته سال گذشته با توجه به قیمت تمام شده 82 میلیارد و 218 میلیون و 500 هزار تومانی این میزان سهم در پرتفوی شرکت، ذخیره ای در حدود دو برابر این میزان از بابت کاهش ارزش سرمایه گذاری در بودجه در نظر گرفته شده بود که با برآورد 33 درصد از فاصله این دو مبلغ، حدود 20 میلیارد تومان از ذخایر در پایان سال مالی 89 به حساب ها برگشت داده شد.

شمارش معکوس برای خرید بلوک معدنی

وی از تلاش گروه بهمن برای پیگیری ورود به صنایع معدنی بورس خبر داد و افزود: در حال حاضر شرکت با توجه به برنامه ریزی خود برای خرید بلوک سهام یک شرکت معدنی، در انتظار پایان عملیات ثبت افزایش سرمایه این شرکت بوده که بلافاصله پس از آن اقدام به جذب این میزان سهم در سبد داراییهای خود خواهد نمود.

نظر صندوق توسعه ملی شرط خرید نیروگاه

این مقام مسئول در خصوص موضوع خرید نیروگاه برق از سوی گروه بهمن نیز گفت: این برنامه در حالی پیگیری می شود که پیشتر به دلیل گنجانده شدن نام شرکت در لیست دریافت کنندگان تسهیلات در صندوق ذخیره ارزی و سپس انتقال آن به صندوق توسعه ملی، نیازمند یکسری هماهنگی ها با این صندوق بوده که تا این لحظه شرکت برای خرید نیروگاه در انتظار نظر نهایی این صندوق است.

افزایش سرمایه 100 درصدی

موحدی از ارسال گزارش توجیهی افزایش سرمایه 100 درصدی گروه بهمن به سازمان بورس نیز سخن گفت و افزود: این افزایش سرمایه حدوداً با نسبتی برابر از محل مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته شرکت تأمین خواهد شد.

حمایت گسترده سهامداران عمده

وی در ادامه با تأکید بر ارزنده بودن سهام "خبهمن" در بورس، از حمایت گسترده سهامداران عمده این شرکت از روند معاملات این سهم خبر داد و افزود: نگاه بازار از بابت ترس ناشی از احتمال افت یکباره قیمت ها در آینده، منجر به تشکیل صف فروش سهام در نماد "خبهمن" پس از بازگشایی شده که با توجه به وضعیت بنیادین قوی و پتانسیل سودآوری گروه بهمن به هیچ وجه نگاه صحیحی نیست. این در حالی است که سهامداران عمده شرکت علاوه بر اذعان به ارزندگی و تداوم رشد سودآوری "خبهمن"، طی جلسات برگزار شده به تداوم حمایت از این سهم تأکید کرده و جلوگیری از تداوم فشار فروش سهام از سوی برخی حقیقی ها را طی روزهای آتی یاد آور شده اند.

p/e "خبهمن" متفاوت با خودرویی ها

وی با توصیه به سهامداران با بیان اینکه "سهامداران نباید اسیر فضای معاملات شوند "خاطر نشان کرد: همانطور که در مجمع سالیانه اخیر گفته شد، گروه بهمن برنامه خود برای تبدیل شدن به یک شرکت هلدینگ و چند رشته ای را بزودی عملی کرده و سهامداران باید نسبت قیمت بر درآمدی این سهم را مشابه یک شرکت خودروساز صرف محاسبه نکنند.

بنا بر گزارش بورس نیوز برخی شنیده ها از توافق گروه بهمن با شرکت سرمایه گذاری سایپا برای خرید بلوک 3 درصدی ملی مس حکایت دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر