بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
در آستانه روز بیمه در روز یکشنبه هفته گذشته مورخ 90.9.13، با اعلام پیغام ناظر بازار مقرر شد بازار سرمایه طی روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت بیمه ما با سرمایه اولیه 400 میلیارد ريالی در بازار پایه فرابورس باشد
کد خبر : ۵۸۱۹۹

در آستانه روز بیمه در روز یکشنبه هفته گذشته مورخ 90.9.13، با اعلام پیغام ناظر بازار مقرر شد بازار سرمایه طی روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت بیمه ما با سرمایه اولیه 400 میلیارد ريالی در بازار پایه فرابورس باشد.

بر همین اساس سهام بیمه ما دقایقی پیش و با اعلام پیغام ناظر بازار فرابورس مورد بازگشایی قرار گرفت و هر سهم آن به مبلغ 117 تومان قیمت خورد.

بنا بر گزارش بورس نیوز تا لحظه انتشار این خبر بیش از 17 میلیون سهم "وما" در فرابورس معامله شده و در بالاترین حد، قیمت هر سهم آن به 150 تومان نیز رسیده است.

شایان ذکر است با توجه به اینکه این سهم در بازار پایه فرابورس در حال معامله است، لزومی برای ارایه پیش بینی بودجه سال مالی جاری خود ندارد، اما برای دوره دو ماه و 18 روزه منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری برای هر سهم خود 42 ريال سود خالص محقق کرده است.

با اعلام پیغام ناظر بازار فرابورس طی هفته گذشته این شرکت فعال در حوزه صنعت بیمه در حالی طی روز جاری قیمت خورد که اعلام این پیغام در روز یکشنبه هفته قبل با روز بزرگداشت صنعت بیمه مصادف شد و این نشان از حرکت متولیان صنعت بیمه کشور به سمت خصوصی سازی و تلاش برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه است که می تواند نوید بخش آینده درخشانی برای این صنعت باشد تا از طریق پوشش ریسک احتمالی در سرمایه گذاری ها ، نقشی مهم را در اقتصاد کشور ایفا کند.

تخصصی شدن فعالیت ها و ارایه خدمات شرکت های بیمه نکته مثبت دیگری است که در تقویت و پویایی این صنعت می تواند نقشی اساسی ایفا کند. اقدامی که به تازگی از سوی برخی از شرکت های جدید تأسیس شده در این صنعت صورت می گیرد و دامنه اینگونه فعالیت ها همچنان در حال افزایش است تا با تخصصی کردن خدمات بتوانند عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

در بررسی های به عمل آمده از سوی بورس نیوز این صنعت با مجموع شش نماد باز خود از ابتدای سال جاری تا روز بزرگداشت صنعت بیمه به طور متوسط بازدهی منفی 14.65 درصدی را به دست آورده که در بین آنها بیمه نوین بازدهی منفی بیش از 35 درصدی را عاید سهامداران خود کرده و در جایگاه اول شرکت ها از لحاظ کسب بیشترین بازدهی منفی قرار گرفته است. در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته همین صنعت از طریق پنج نماد قابل معامله خود بازدهی مثبت نزدیک به 21 درصدی را حاصل کرده و بیمه آسیا طی این مدت با بازدهی 64.73 درصدی رتبه اول پر بازده ترین شرکت بیمه ای را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است در بررسی نمادهای این گروه در سال جاری عنوان نقد شونده ترین سهم این صنعت با رتبه 15 در بین تمام شرکت های حاضر در بازار سهام طی این مدت، به بیمه دی با نماد "ودی" اختصاص دارد و جالب آنجا است که بیمه دی همین رتبه را نیز در سال 89 کسب کرده و در صنعت بیمه به عنوان نقد شونده ترین سهم روند معاملات خود را پیگیری می کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر