بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
گزارش بورس نیوز از جدیدترین جابجایی ها در سازمان بورس و اوراق بهادار:

مدیر اداره گواهینامه های حرفه ای بورس تغییر کرد

روز گذشته رییس سازمان بورس اوراق بهادار طی حکمی در روز گذشته نسبت به تغییر و جابجایی ریاست دو اداره امور گواهینامه های حرفه ای و نظارت بر امور کارگزاران اقدام کرده است.
کد خبر : ۵۸۲۴۳
روز گذشته رییس سازمان بورس اوراق بهادار طی حکمی در روز گذشته نسبت به تغییر و جابجایی ریاست دو اداره امور گواهینامه های حرفه ای و نظارت بر امور کارگزاران اقدام کرده است.

بنا بر گزارش بورس نیوز، طبق این حکم رضا کیانی پس از حدود سه سال ریاست بر اداره امور گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس، از این سمت کناره گیری و از این پس محمد عطایی، بر صندلی وی تکیه خواهد زد.

این در حالی است که محمد عطایی پیش از این مدیر اداره بازرسی و امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار را بر عهده داشته است.

در همین راستا رضا کیانی، مدیر اسبق اداره امور گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن تأیید جابجایی های صورت گرفته در روز گذشته، خاطر نشان کرد: در حال حاضر به عنوان مشاور معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خدمت مدیریت این سازمان مشغول بوده و همچنان نیز در بدنه سازمان حضور خواهم داشت.

وی با اشاره به اقدام های صورت گرفته در زمینه برنامه ریزی و طراحی ساختارهای جدید آزمون ها و گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس و ایجاد بانک سوالات در زمان مدیریت خود بر این سازمان، یادآور شد: تمامی این تحولات با زحمات و کمک بی دریغ دکتر علی صالح آبادی ریاست محترم و دکتر قاسم محسنی معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، ایجاد و توسعه پیدا کرده و از این پس نیز از سوی مدیریت جدید ادامه خواهد یافت.

بنا بر گزارش بورس نیوز در پی جایجایی های درون سازمانی صورت گرفته در سازمان بورس و اوراق بهادار هنوز هیچ فردی به عنوان مدیر اداره بازرسی و امور کارگزاران این سازمان منصوب نشده است.

گفتنی است طی سالهای اخیر، اداره امور گواهینامه های حرفه ای سازمان بورس و اوراق بهادار در طول ریاست کیانی، شاهد تحولات بنیادینی در برگزاری آزمون های بازار سرمایه و گواهینامه های حرفه ای بود. برگزاری 18 دوره از آزمون های بازار سرمایه از سال 84 تا کنون، تغییرات ساختاری در مدارک و گواهینامه های حرفه ای و مطابقت سوالات بر اساس سرفصل آزمون های مدارک بین المللی تحلیلگری (CFA)، تعریف 9 گواهینامه در زمینه های مختلف مالی و ایجاد بانک سوالات آزمون ها از جمله اقدامات کیانی در مدت ریاست سه سال اخیر وی در اداره امور گواهینامه های حرفه ای بوده است

اشتراک گذاری :
ارسال نظر