بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱
گفتگو با قائم مقام و عضو هیأت مدیره شرکت لابراتوارهای دارویی رازک:

بازخوانی روند اجرای طرح های توسعه ای و تولید یک داروی جدید

راه اندازی خطوط جدید دیگر نیاز به تهیه گزارش توجیهی، دریافت تأییدیه هیأت مدیره و در نهایت خریداری ماشین آلات مورد نیاز دارد و این نیازمند گذراندن یک دوره طولانی حداقل یکساله می باشد
کد خبر : ۵۸۳۶۴

شرکت لابراتوارهای دارویی رازک در گزارش عملکرد میان دوره ای شش ماهه اول سال مالی منتهی به 90.12.29 از 2020 ريال سود پیش بینی شده، 1369 ريال سود محقق کرده است.

افزون بر پوشش مناسب پیش بینی بودجه این شرکت در این دوره، در تاریخ 90.7.28، "درازک" سود پیش بینی شده خود را با تعدیل مثبت از 1644 ريال در آخرین پیش بینی به 2020 ريال افزایش داده است.

صالحانی، قائم مقام و عضو هیأت مدیره شرکت لابراتوارهای دارویی رازک در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ارایه این گزارش عملکرد در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: کاهش روزهای توقف خطوط تولید به لحاظ تأمین به موقع مواد اولیه مورد نیاز، به حداقل رساندن تغییر خطوط تولید محصولات که موجب کاهش تولید به دلیل توقف روزانه خطوط می شود و نیز ایجاد نوبت دوم کاری از مهمترین عواملی بوده که موجب پوشش مناسب EPS سال مالی جاری شده است.

افزون بر این موارد، یکسری اقدامات در جهت افزایش بهره وری و ایجاد روحیه همکاری نزد پرسنل و مجموعه کاری نیز دست به دست هم داده تا شرکت با تولید مطلوبی مواجه شده و به تبع آن بازدهی مطلوبی را به دست آورد.

وی ارایه تعدیل مثبت سود پیش بینی شده از 1644 ريال به 2020 ريال را ناشی از تغییر سبد محصولات و حرکت به سمت تولیدات با حاشیه سود بالاتر عنوان کرد و با رد احتمال ارایه تعدیل مثبت EPS در عملکرد 9 ماهه افزود: شرکت برای اعلام تعدیل حدود 20 درصدی EPS در آخرین پیش بینی، میزان فروش خود را از 600 میلیارد ريال به بیش از 700 میلیارد ريال افزایش داده و توانسته با افزایش تنوع محصولات و تولید محصولات با حاشیه سود بیشتر عملکرد مثبتی از خود به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به افزایش سرمایه 150 درصدی شرکت از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران، وضعیت پروژه ها و طرح های عمده در دست اجرا را اینگونه بیان داشت: طرح های توسعه شامل راه اندازی دو خط استریل جدید است که کار عملیاتی آنها انجام شده و دیگری خط اول مربوط به مواد تزریقی مایع بوده که مراحل تولید آزمایشی آن به پایان رسیده و بزودی تولید صنعتی خود را آغاز می کند و با تکمیل تجهیزات بسته بندی آن، این خط کامل می شود. اما خط تولید پودر تزریقی هنوز مراحل تولید آزمایشی خود را آغاز نکرده است، چرا که تجهیزات مورد نیاز آن خریداری شده، اما تا سه ماه آینده تحویل و نصب می شود.

البته خط تولید اول، جایگزین یکی از خطوط فعلی می شود و تولید محصولات جدید در گروه ویال تزریقی را در برنامه خود دارد.

قائم مقام مدیر عامل شرکت لابراتوارهای دارویی رازک افزایش نرخ محصولات را تنها محدود به چند قلم از داروها دانست و خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه افزایش نرخ برخی از محصولات را صادر کرده و این موضوع در بر گیرنده تمام محصولات "درازک" نیست.

وی فرآیند تولید مواد دارویی جدید را پروسه ای طولانی عنوان کرد و یادآور شد: شرکت همواره در این سطح مشغول به کار است تا داروهای جدید را به بازار معرفی کند، اما راه اندازی خطوط جدید دیگر نیاز به تهیه گزارش توجیهی، دریافت تأییدیه هیأت مدیره و در نهایت خریداری ماشین آلات مورد نیاز دارد و این نیازمند گذراندن یک دوره طولانی حداقل یکساله می باشد.

البته در شرایط فعلی و با ماشین آلات موجود تولید یک نوع محصول جدید جزو تصمیمات مدیریت شرکت است.

صالحانی در پایان سخنان خود نیز از یک طرح جدید در شرکت سخن گفت و افزود: طرح دیگری برای اجرا در شرکت مطرح است که با توجه به وضعیت کنونی به نظر می رسد تا یکسال آتی نیز به نتیجه قطعی جهت اجرا نرسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر